2086
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 543 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
343 Inlägg
9 juli 2011
Aerodynamik skrev:
Tack! Ja, jag provar allt jag kan. big_smile Just nu går den som brukis och kan samtidigt åka direkt från gatan för att köra några varv på bana till att dra några repor på strippen, när jag får min nya diff så funkar det säkert att drifta också wink

Är helt klart nöjd med min bil big_smile

de funkar kanon bra me org diff att leka litte me:D

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
9 juli 2011
Kul att prova bilen på flera områden även om den inte är byggd för det smile .

Körde min på västervik strippen förra hösten och fick 14,41 - 160nåntingkm/h men då misstände bilen nått fruktansvärt efter varje växling (chippets fel, hade ett till som funka bra men hann inte testa förren jag kom hem) , coilovers är rent av skit på strippen då hårt chassi är det sista man vill ha.

Ska själv prova att byta till orginal fjäderben bak och se hur mkt skillnad det blir, är bara 3 skruv per sida så tar inga tider och i mitt huvud borde det bli mycket bättre i starten.

- Time Attack -

7 120 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Definitivt! Dock är ju bankörning många gånger roligare än dragrace. smile
Jo det är klart det är alltid något som strular och jag får verkligen inte i växlarna på höga varv, antingen om lådan börjar gå ner sig eller om det är motorkuddarna som är kassa. tongue

PM Competition Team
711 Inlägg
10 juli 2011
Aerodynamik skrev:
Provade på 402m idag och det gick skapligt. Samma inställningar som jag hade på bana så var inte direkt optimalt fäste och var riktigt segt att få i växlarna på höga varv men här är tiderna iaf. smile

60-fot - 2,27s
201m - 9,53s
402m - 14,60s
Sluthastighet - 152,2km/h

Ska se om jag kan köra lite imorgon också, då ska jag göra coiloversen mjukare bak och släppa ur lite luft ur bakdäcken. En låg 14 måste ju gå tongue

Inte helt olikt min tid jag fick när jag körde för ett par år sen:

60 fot 2,3s
201m 9,75s
402m 14,59s
slutfart 165km/h

Som vanligt ville inte bilen fungera som den skulle när det var dags att köra vilket innebar att jag fick kör med 0,8bar i ladd istället för 1,4bar, men det är klart skoj att försöka slå sin egen tid, kommer att försöka slå min tid nästa helg på edps eventet i sundsvall. Bara att hoppas på att bilen fungerar som jag vill.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

1 741 Inlägg
10 juli 2011
Värmde du däcken eller inte?
Själv är jag skeptisk mot att värma vanliga gatdäck då dom lätt blir överhettade och man försämrar greppet. Det märker man fort efter ett par varv på banan med vanliga däck.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

7 120 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Nej jag värme inget, tänkte likadant smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
11 juli 2011
Aerodynamik skrev:
Provade på 402m idag och det gick skapligt. Samma inställningar som jag hade på bana så var inte direkt optimalt fäste och var riktigt segt att få i växlarna på höga varv men här är tiderna iaf. smile

60-fot - 2,27s
201m - 9,53s
402m - 14,60s
Sluthastighet - 152,2km/h

Ska se om jag kan köra lite imorgon också, då ska jag göra coiloversen mjukare bak och släppa ur lite luft ur bakdäcken. En låg 14 måste ju gå tongue

Lite kul jämförelse, testade själv min Buick när jag hade gamla smog-motorn på cirka 260hk/600nm, och fick dessa tider;

Reaktionstid - 0.255.
60-fot - 2.09.
201m - 9.168 @ 122.6km/h.

Visserligen då bara 201m.

Kan även tilläggas som en liten kul jämförelse, farsan kör med 60-fot tid på 1.07 och kör 402m på 7.631 utan lustgas eller överladdning.

Nästan svårt att föreställa sig hur fort det egentligen är, då man själv tycker att ens egen bil drar på rätt bra.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

7 120 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
Jo det var ju rätt lika tider, kan tänka mig att din är lite mjukare och greppar bättre så gör säkert bra skillnad i starten! Måste skaffa hårdare motorkuddar till nästa gång så jag kan ninja-växla big_smile

Provade även på superstage i söndags och det gick rätt bra faktiskt, dock ville mina bakdäck inte hänga med alls men var galet kul iaf! smile

Meister
6 763 Inlägg
12 juli 2011
Aerodynamik skrev:
Jo det var ju rätt lika tider, kan tänka mig att din är lite mjukare och greppar bättre så gör säkert bra skillnad i starten! Måste skaffa hårdare motorkuddar till nästa gång så jag kan ninja-växla big_smile

Provade även på superstage i söndags och det gick rätt bra faktiskt, dock ville mina bakdäck inte hänga med alls men var galet kul iaf! smile

Verkar vara ett vanligt problem med s-chassin att in baken klibbar fast tongue

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
12 juli 2011
Aerodynamik skrev:

Kör med ganska hårda dämpare både back och fram, dock så körde jag utan krängningshämmare så den fick röra sig lite mer fritt så man fick lite mer grepp iaf. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 077 Inlägg
12 juli 2011
Rinnegan skrev:
Aerodynamik skrev:

Kör med ganska hårda dämpare både back och fram, dock så körde jag utan krängningshämmare så den fick röra sig lite mer fritt så man fick lite mer grepp iaf. smile

E det en världshändelse?
Ni snackar utan och bråka? big_smile

Fan vad bra smile keep it up!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

7 120 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
alseryd skrev:
Aerodynamik sov du eller har du ljugt om dina ponys???
En LST1 väger mindre än hans ca18det.
Mvh Eva.

Vad babblar du om? Har inte skrivit om någon LST1(?)

487 Inlägg
17 juli 2011
alseryd skrev:
Aerodynamik sov du eller har du ljugt om dina ponys???
En LST1 väger mindre än hans ca18det.
Mvh Eva.

Haha? lol
Se över grammatiken och kommentera nykter nästa gång.

7 120 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Tänkte bara göra en update om hur saker och ting ligger till, så ni inte tror jag är helt död tongue
Har jobbat i princip hela sommaren annars har jag varit på Öland och lite, men bilen rullar på så troget varje dag. En riktig fröjd är den, lite synd bara att säsongen är på väg mot sitt slut. sad

Har även funderat en hel del på fälgar och haft ett par intressenter på de fälgar jag har men det tar emot, för mycket pengar att köpa nya bara för utseendets skull som jag ändå är rätt nöjd med..  smile

https://www1.garaget.org/archive/41/40970/159233/159233-2435745.jpg

Så gick och köpte detta istället, vilket bilen är i stort behov av.. 

http://www.apexperformance.co.uk/catalog/images/s13alignset23jpgsm.jpg

Kommer även trilla in en Sparco stol och ny diff med några bussningar så småningom men en sak i taget  big_smile
Senast redigerat av Aerodynamik (29 juli 2011)

873 Inlägg
29 juli 2011
nice som fan "junior" tycker fälgarna gör sig bra på bilen smile , men ett par större å bredare har väl aldrig skadat .

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

7 120 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Tack! Jo jag med, men det är ju som du säger. Bredare kan ju aldrig gå fel smile

1 051 Inlägg
29 juli 2011
Behåll dessa fälgarna, såg hur fint ut som helst med dem både på bild och irl smile

Yrkes Chafför
380 Inlägg
29 juli 2011
vart är stagen handlade ?
smile ser grymt fint ut annars smile

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

7 120 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Tack! Ja, jag gillar fälgarna men det finns ju snyggare... smile
Stagen är köpta här: http://www.apexperformance.co.uk/catalo … 7f6bba830f

Sök