Skada sig på jobbet, vad har du lyckats med?

attackhamster
2 november 2009 · 475 Inlägg

en mupp ställde ner en pall på min fot.....

min gasmask flög filtret iväg när man kröp irunt i 100% ammoniak ( skadade lungor )
fått lut över armar och ben

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Danne08a Yxa
2 november 2009 · 100 Inlägg

Ja skulle skjuta ihop två reglar till ett bås. När man slant precis å lyckades skjuta mej i handen. Känndes inget just då mer än ett stick. Fatta va som hänt när ja märkte att reglarna inte satt ihop.
2/3 av spiken satt i handen.

Passat kombi TDI 4motion -12
Skoda Octavia RS TDI -08
Volvo 360 GL -88
Passat 1.8t krutcupen bil -97
jgranath
2 november 2009 · 34 Inlägg

Sköt ihop två fingrar på ena handen med spikpistolen på det senaste snickar jobbet jag hade. Spiken gick in genom pekfingret, sen in i långfingret. Jobbiga var bara att spiken också satt i en regel uppe på ett hus tak.

//jgranath

bmw 320
Sarge
2 november 2009 · 2 337 Inlägg

Slog upp skallen när jag tvättade en lastbil och skulle upp på flaket. Hade låst upp flaklämmen och böjde mig ner för att plocka upp högtrycken, då ramlar flaklämmen ner och sopar till mig i skallen. Blev ett jack in till skallbenet, några stygn och ett ärr som lyser ganska bra (iom att jag alltid går med rakad skalle).

LeafBox Lat Perfektionist
2 november 2009 · 6 359 Inlägg

Ha, älskar sånthär! big_smile

Iaf, höll på med ngt i hjulupphängningen på en citroen tror jag.
Iaf, bulten satt väll som faen, så fram med induktionsvärmaren och nötte på där tills den där jäkla bulten var lysande glö-röd.
"haha! Nu skaru få din jäv..."
Då läraren precis avbryter mej och frågar ngt jag inte kommer ihåg.
Och utan att tänka på det så börjar jag ta på den ny-på-värmda bulten
*PSSCHHH*
Det bara fräser till och jag rycker tbx med armen snabbare än en kobra på ectasy
Så frågar läraren typ
"Gick det bra?"
Och jag ville ju inte verka dum, Liksom tog i en bult jag precis såg glöda tongue
"..Jarå... ingen fara..."
"Du brände väll dej ganska bra där?"
"närå.. det e okej...."
Medans mina fingrar fortfarande rök och luktade bränt typ tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
2 november 2009 · 1 418 Inlägg

då ska vi se.. har brutit fingrar, spricka i skallbenet när jag ramlade ner från ett pallställ, fått x antal kilo stålplåt i ryggen när en kille på en praktikplats jag va på för 2 år sen råkade stöta i en dörrkarm med kanten på pallen han körde iväg med trucken.

sen nu dom senaste 6 veckorna sen jag började på de här jobbet har jag förstört vänstra knät å vänstra fotleden då jag stod på en stor hög med däck och skulle knuffa ner dom för att sedan kunna sortera å rada upp dom. trampade på kanten på ett av däcken och de vickade till, jag flög nedåt mot marken å ett fallande däck kilade fast min fot och i samma veva så vred jag till knät. Har ont som fan i knät konstand och de gör ont att röra på foten. de va 4 veckor sen nu.. sen har jag även förstört högra fotleden något då jag staplade nåra däck och de överska däcket ramlade ner å landade på min fotled när jag försökte springa undan..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Icee
3 november 2009 · 34 Inlägg

Hmm, faktist inte hänt något sedan jag började jobba heltid.
Men i yngre dar då jag hjälpte till i jordbruket.
Slant då jag höll på med något skit i traktorn faller baklänges och landar med huvudet på de lägre av dom två skön räfflade metall trappstegen. Var inte mera än 7 år och precis börjat köra traktor men minns de fan som igår ännu fast det är 16 år sedan. Fy helvete va de tog sjukt.
Har ett rätt fint ärr i huvudet oxå än idag.

http://www.traktorpool.nl/media/1933/77 … onic-1.jpg sådär ser skiten ut

BMW 330xi "Touring" (2001)
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
3 november 2009 · 223 Inlägg

Skadade ryggen, för tunga lyft under en för lång period, så nu är man sjukskriven fram tills nyår =P

Volvo 855R (1996)
sirmiro Double-Unicorn Rider
3 november 2009 · 2 486 Inlägg

Skulle plocka ut en pall med batterier (utan krage) som stod på en plats som var för låg. Den hade pressats in (plastad) och sen hade nån tagit bort plasten. Slutade med ett batteri i golvet och batterisyra över mig. Tröjan skyddade kroppen, men ögonen råkade vara öppna. sad Behöver jag säga att vi inte hade utrustning för ögondusch?
Blev att kasta sig till tvätthallen och försöka skölja, sen köra till vårdcentralen (man tänker inte så bra när alla har panik, och jag såg inte mycket i trafiken) där de sköljde ögonen ännu mer. Lyckligtvis klarade jag synen. smile

Hedning Fd Bannad
3 november 2009 · 657 Inlägg

Lyckades fylla röven med lut under sommarjobbet, sved fint!

Märkesbög
hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
3 november 2009 · 434 Inlägg

Hedning skrev:
Lyckades fylla röven med lut under sommarjobbet, sved fint!

sweet smile

hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
3 november 2009 · 434 Inlägg

en annan grej jag gjorde på mitt förra jobb...jag o kollegan skulle till pizzerian, när vi hade beställt o skulle betala så kände jag mig lite yr, precis som om jag hade rest mig för fort upp. Men tänkte inte mer på det....sen när det var min tur att betala så svartnade det för ögonen och jag föll som en stock och slog i skallen i en bänk inne på pizzerian. Pizzeriaägaren blev helt förstörd , haha:P

Senast redigerat av hks__ (3 november 2009)

Roos
3 november 2009 ·

Jag gjorde en tabbe häromdagen när jag stog vid en lastkaj och skulle lasta på en väldigt tung pall, orkade inte köra plattan upp/ner så fällde istället ut läppen så det blev en fin liten backe ner till min låga bil, och tänkte väl att äsch det är nog lugnt. De fem första pallarna var ingen fara men den här var fullastad med diverse bildelar så lilla jag på 50kg hade inte en chans utan hängde istället fram på pallvagnen och åkte med och tänkte bara "Fan, snart tar bilen slut". Det gjorde den också. Och där var jag klämd mellan vägg/pall. Killarna inne på lagret fick nog en väldigt rolig fredagnatt medans jag haltade in i bilen. big_smile

dcay Licenssvetsare
3 november 2009 · 927 Inlägg

Ett antal brännskador pga oförsiktighet i verkstaden när jag råkat va när nya svetsar.. smile

Ekis!
3 november 2009 · 1 210 Inlägg

attackhamster skrev:
en mupp ställde ner en pall på min fot.....

min gasmask flög filtret iväg när man kröp irunt i 100% ammoniak ( skadade lungor )
fått lut över armar och ben

Svartlut? då blir du ju ren och fin i alla fall.. tongue jag vet smile

VolvoHanna
3 november 2009 · 373 Inlägg

Vilka grejjer folk har råkat ut för!

Sj är man skrivbordsslav så det värsta man sj råkat ut för är div papercuts, i förra veckan råkade jag dock skära mig rätt duktigt i ena tummen på en papplåda när jag skulle dra fram en kartong med skrivar papper.. Även kontorsarbetare kan råka ut för lättare blodsviten big_smile

_Bill_
3 november 2009 · 42 Inlägg

jgranath skrev:
Sköt ihop två fingrar på ena handen med spikpistolen på det senaste snickar jobbet jag hade. Spiken gick in genom pekfingret, sen in i långfingret. Jobbiga var bara att spiken också satt i en regel uppe på ett hus tak.

//jgranath

Sorry men *ASG*  hehe ! ;D Lagom obekväm situation

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
5 november 2009 · 2 252 Inlägg

Batteri exploderade i ansiktet på mig.
fått smisk av en tryckluftsslang som lossnade.
slagit mig själv på handen med smides hammaren, 2gånger i rad. lite sånt big_smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Superdtm i övrigt värdelös.
5 november 2009 · 613 Inlägg

sluntit och sloge sönder händer på diverse bromssköldar. sen fasna ja med fingret i en maskin som drivs av ett rullband så fingret satt fast mellan en plåt och rullbandet fortsatte och gå runt.. testade dagen efter att få ner fingret mellan bandet och plåten men det gick inte..

bollen1986
5 november 2009 · 3 714 Inlägg

Slagit upp knogar på bultar och liknande bara så inte nått värre

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang