3309
Sök

Folkabuss som svartrökar

42 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
Har problem med en folkabuss som svartrökar och bluddrar lite grann emellanåt, får den för mycket soppa eller e det nåt annat som spökar.

Hade den inne på verkstad för att få ordning på CO- halten för den va hög på besiktningen och dom bytte lambda för den andra va kass och fick ner COn en del men den är fortfarande hög, så dom prata på att jag kanske skulle byta katten så  kanske COn går ner men dom va inte 100% säkra på det men det va ett tips som dom tyckte jag skulle prova...

efter verkstadsbesöket (som var före vintern) så svartrökade den inte och bluddrade inte heller sen tog det nån månad och då började den svartröka igen inte lika mycket som första gången men svartrökar gör den... så jag lät den stå under vintern och nu har jag tagit nya tag och ska se om jag kan få skiten att funka.... wink

jag har bytt stift, kablar, rotor, fördelarlock, för att vara på den säkra sidan att den inte har något skräp där...

Det är en vw transporter (T4) 91ans årsmodell den första med motorn fram och den har gått runt 44k mil

Någon som har nåt tips på vad det kan va för problem eller tips som kan leda till en fungerande bil
är väldans välkomna.

tackar på förhand! Mvh peter

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy

355 Inlägg
14 maj 2006
En fråga !?

Driker den  mycket olja ?
Om den  drar olja så ryker den gärna svart
så kålla  om det  går åt olja som sakt

Toppakningen kan vara dålig

Samma sak händer om du  kör i för fet oljeblandning i bensinen  tongue

44k är ju en bit hehe
Senast redigerat av Matte1979 (14 maj 2006)

42 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
Matte1979 skrev:
En fråga !?

Driker den  mycket olja ?
Om den  drar olja så ryker den gärna svart
så kålla  om det  går åt olja som sakt

Toppakningen kan vara dålig

Samma sak händer om du  kör i för fet oljeblandning i bensinen  tongue

44k är ju en bit hehe

ofan att jag inte tänkte på de har ju inte haft det alls i tankarna wink

jag köpte den av farsan och jag har för mig att den drog olja för honom ska höra med han om de,
men det låter ju logiskt att de du skriver kan vara topp-packningen,
jag tänkte köpa en sotnings-sats och byta på´n för det kan ju inte skada,
som sagt den har ju trots allt ett par mil på mätaren smile

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy

355 Inlägg
14 maj 2006
Japp Men som jag brukar säga "Man kan inte tänka på allt"

Men lycka till nu ! smile

42 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
Matte1979 skrev:
Japp Men som jag brukar säga "Man kan inte tänka på allt"

Men lycka till nu ! smile

Precis big_smile

Tackar så hemskt mycket

Sök