3302
Sök

2.5" rör

121 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
Tjena tänkte göra ett avgassytem till min 142:a

Jag tänkte köpa lite 2.5" rör och några böjjar, sedan några rör klämmor.

Tänkte endast dra om efter grenrören.

Kommer detta att fungera? någon som har några erfarenheter?

Kommmer det ge någon effekt eller kommer det bara att låta mer?

Det som kommer sitta på mer är Dubbla SU förgasare, en japs, förmodligen en k-kam och öppet filter.

tacksam för svar.

106 Inlägg
14 maj 2006
du kan även tappa effekt då inte motorn får nått motstånd.. för de är väll ingen turbo bil du har och så ska motorn ha ett vist motstånd för att gå bra..

121 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
hansson_1985 skrev:
du kan även tappa effekt då inte motorn får nått motstånd.. för de är väll ingen turbo bil du har och så ska motorn ha ett vist motstånd för att gå bra..

Okey vart tappar jag motståndet? Är det för att jag byter till grövre?

106 Inlägg
14 maj 2006
ja de blir ju lätare för avgaserna att komma ut med grövre rör. men ja är inte hundra på att du tappar effekt men skulle tror de men den kommer ju att låta finnt i allafall
//hansson

12 086 Inlägg
14 maj 2006
Om du sätter på överdrivet grova rör på en Sugmotor tappar du effekt på låg o mellanregister oftast. Tänk oxå på att du troligen kommer behöva fetta upp förgasarna om du ändrar avgassystemet så pass.

Med tanke på din motoreffekt och att du kör med förgasare skulle jag föreslå att du bygger ett avgassystem av 2" rör med 1 större fullflödesdämpare längst bak, ger ett angenämt ljud och blir nog ett lämpligt motstånd.

Tattoo
14 maj 2006
om du sätter ett större vid grenröret å¨resten original det räcker .oftas är flaskhalsen är främre systemet eller som gör du som japmax det räcker när jag åkte rally med volvo så körde jag med 2.5 extraktor å resten originalt med en flödesdempare framför axel å en dempare från 740 den läns bak satt jag på sluter hade 180hk fick ett bra effek i mitten å bra botten .lycka till

121 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
Okey tack för alla svar, kommer att göras i början av juni men licka bra att börja planera nu wink

Sök