Mitt projekt började med att jag skulle piffa upp bilen lite men det spårade snart ur skulle bara bli mer och mer, och på den vägen är det. Jag satsar mest på karossen först. Eftersom motorn är lätt att bygga om i efterhand. Så... Visa mer
Tror det funkar såhär! Citera någon först, sedan får du typ klistra in den andra kommentaren och hans namn lika som den första fast under... jäklar så svårt att förklara
Tror det funkar såhär! Citera någon först, sedan får du typ klistra in den andra kommentaren och hans namn lika som den första fast under... jäklar så svårt att förklara
Okej tack
TurboLundin skrev:
det var en riktigt bra förklaring, för jag fattade!
Kolla min busbilBILEN HÄRLämna en kommentar eller nått
Okej tack
TurboLundin skrev:
Okej tack
TurboLundin skrev:
jag med
TurboLundin skrev:
Hej! jag har fått hem mitt panhardstag från myranes.se och skruvat dit det. och så har chrille lackat mina fram nav som blev jätte bra så han ska lacka mer
Är det inte bättre att sätta ett U där fjädern satt i bärarmen tidigare och fästa dämparen där? pga risk för brytkrafter o sprickor. Fast nu är nog dina dämpare förlånga.
ojoj såg fint ut vet inte om jag kommer vara lika seriös
Tack:) okej vad har du för något kul då ?
DandanRacing skrev:
Är det inte bättre att sätta ett U där fjädern satt i bärarmen tidigare och fästa dämparen där? pga risk för brytkrafter o sprickor. Fast nu är nog dina dämpare förlånga.
Pren lagd...
//Andreas
Jo det är det nog men jag ska ha ner bilen på backen innan jag gör om något, som du ser är inte bärarmen lackad, pga att den kanske skall göras om lite, få se hur det blir. dämparna är nog inte för långa, nu är dem max upp skruvade
Är det inte lite overkill med både uniball och poly-bussning till det bakre staget i "a-armen" ? De borde väl bli betydligt stabilare att svetsa fast gaffeln i boxen som håller bussningen, skippa bussningen och låta uniballen göra jobbet....?
ojoj såg fint ut vet inte om jag kommer vara lika seriös
Tack:) okej vad har du för något kul då ?
hehe en 244 DL -85 enda rosten är i reservhjulsbaljorna. fast. vet dock inte hur den ser ut under. inte vågat titta
Fint hehe nae det brukarju vara mer än vad man tror, för mig iallafall
Bensinskallen skrev:
Är det inte lite overkill med både uniball och poly-bussning till det bakre staget i "a-armen" ? De borde väl bli betydligt stabilare att svetsa fast gaffeln i boxen som håller bussningen, skippa bussningen och låta uniballen göra jobbet....?
jo det är det men det ska ju vara bult on länkarmar, jag kanske ska svarva någon sorts hylsa istället för bussning och svetsa fast den i boxen och kanske i gaffeln för att få den helt stum som du säger. men bilen ska ner på backen först.. sen ska jag eventuellt göra sådana modifieringar som att flytta fjädern och en sådan hylsa och fixa krängare fram och bak
jag har fått rattstången lackad av chrille (Tack så mycket) och den blev ju bra tycker jag och så har jag fått hem ett ratt nav så ratten är på sin plats, nu är det riktigt roligt att sitta i bilen