Mitt projekt började med att jag skulle piffa upp bilen lite men det spårade snart ur skulle bara bli mer och mer, och på den vägen är det. Jag satsar mest på karossen först. Eftersom motorn är lätt att bygga om i efterhand. Så... Visa mer
hehe en 244 DL -85 enda rosten är i reservhjulsbaljorna. fast. vet dock inte hur den ser ut under. inte vågat titta
Fint hehe nae det brukarju vara mer än vad man tror, för mig iallafall
Bensinskallen skrev:
Är det inte lite overkill med både uniball och poly-bussning till det bakre staget i "a-armen" ? De borde väl bli betydligt stabilare att svetsa fast gaffeln i boxen som håller bussningen, skippa bussningen och låta uniballen göra jobbet....?
jo det är det men det ska ju vara bult on länkarmar, jag kanske ska svarva någon sorts hylsa istället för bussning och svetsa fast den i boxen och kanske i gaffeln för att få den helt stum som du säger. men bilen ska ner på backen först.. sen ska jag eventuellt göra sådana modifieringar som att flytta fjädern och en sådan hylsa och fixa krängare fram och bak
Ah okej
Tycker det är konstigt att dom gör en sådan sats... Det räcker ju med antingen uniballsen eller bussningarna liksom, fast helst bara uniballsen.
hehe en 244 DL -85 enda rosten är i reservhjulsbaljorna. fast. vet dock inte hur den ser ut under. inte vågat titta
Fint hehe nae det brukarju vara mer än vad man tror, för mig iallafall
Bensinskallen skrev:
Är det inte lite overkill med både uniball och poly-bussning till det bakre staget i "a-armen" ? De borde väl bli betydligt stabilare att svetsa fast gaffeln i boxen som håller bussningen, skippa bussningen och låta uniballen göra jobbet....?
jo det är det men det ska ju vara bult on länkarmar, jag kanske ska svarva någon sorts hylsa istället för bussning och svetsa fast den i boxen och kanske i gaffeln för att få den helt stum som du säger. men bilen ska ner på backen först.. sen ska jag eventuellt göra sådana modifieringar som att flytta fjädern och en sådan hylsa och fixa krängare fram och bak
Ah okej
Tycker det är konstigt att dom gör en sådan sats... Det räcker ju med antingen uniballsen eller bussningarna liksom, fast helst bara uniballsen.
ja bakre boxen ingår ju inte i satsen så då är det en bussning, och för att det ska vara justerbart måste man ha en uniball där därför blir det både och men det skal eventuellt göras om som sagt.
Jag har borrat upp länkarmsdistanserna så att jag får igenom bultarna till länkarmen blir skaplig styrvinkel ska se hur mycket det går att ha med 19" fälgarna
har köpt 25mm spacer för att se hur det blir med fälgarna behöver nog ha 40-50mm spacer fram och då blir det ju samma bak tror det kommer bli skit snyggt med fälgarna till min bil jag har jul pyntat lite också
Grymt bygge! Fälgarna hade inte jag valt men du tycker nog dom är snygga och många andra! Buren ser ju grymt bra ut, även plåten vid baksätet! Ser enkelt och dyrt ut! Ser fram emot när den är klar! Skit snyggt jobb, inspirerande!
Ska du ha originalpanelen som den är eller plasta något nytt? Lägg vit lack på den också! hehe Nä då bestäm själv!
hehe aa det tycker jag med ska bli kul att se hur det blir med däck också. Tack
mangedif skrev:
Grymt bygge! Fälgarna hade inte jag valt men du tycker nog dom är snygga och många andra! Buren ser ju grymt bra ut, även plåten vid baksätet! Ser enkelt och dyrt ut! Ser fram emot när den är klar! Skit snyggt jobb, inspirerande!
Ska du ha originalpanelen som den är eller plasta något nytt? Lägg vit lack på den också! hehe Nä då bestäm själv!
Ha det!
ja fälgarna tycker jag om, och så är dem lite ovanliga jag har inte sätt dem på någon 240i och inte på så många andra bilar heller. Det är kul att få ta del av andras åsikter, det är nytänkande och inspirerande men i slut änden struntar jag i vad andra tycker så länge jag är nöjd hehe panelen ska nog flockas