Mitt projekt började med att jag skulle piffa upp bilen lite men det spårade snart ur skulle bara bli mer och mer, och på den vägen är det. Jag satsar mest på karossen först. Eftersom motorn är lätt att bygga om i efterhand. Så... Visa mer
Jävlar vad seriös du är, kul när folk är noga har en fråga till dig har du köpt vbands flänsarna på biltema? är lite sugen på det men känns som det kan va svårt å svetsa så det inte slår sig! svetsade du ihop dom ihopskruvade i båda flänsarna?
Jävlar vad seriös du är, kul när folk är noga har en fråga till dig har du köpt vbands flänsarna på biltema? är lite sugen på det men känns som det kan va svårt å svetsa så det inte slår sig! svetsade du ihop dom ihopskruvade i båda flänsarna?
Nej dem är inte från biltema, dem är från turbomeck. Jag helsvetsade dem separat och det var inga problem de slog sig inte
Bilen verkar bli så sjukt clean i övrigt så jag tror att ändröret du har nu kommer att passa utmärkt till resten av bilen. Inge illa menat mot dom som kommer ta åt sig, men ett vanligt 3" rör är mer utav en lösning för eparaggare och fattimanslösning Fortsätt såhär, älskar ditt projekt!!
Bilen verkar bli så sjukt clean i övrigt så jag tror att ändröret du har nu kommer att passa utmärkt till resten av bilen. Inge illa menat mot dom som kommer ta åt sig, men ett vanligt 3" rör är mer utav en lösning för eparaggare och fattimanslösning Fortsätt såhär, älskar ditt projekt!!
men ibland passar det grymt med bara ett "enkelt" rör, beror lite på hur bilen ser ut, vilee bara påpeka det men jag tycke det passa riktigt bra med det slutröret, passar till bilen i sin helhet! gummikuddarna, köpte du dem på biltema? köpte några såna där, som jag ska ha när jag bygger mitt avgassystem, känns som det enda rätta, dock skall jag bygga så att systemet ligger på kuddarna ist för hänger i dem tror jag
Jag har inget emot tillgjorda ändrör, det hör till på originalbilar. Men jag har aldrig någonsin sett ett sådant på något annat just original och stylingbilar. Alla som bygger prestandabilar kör rör hela vägen, det ser mycket råare ut helt enkelt.
Duger det på lemansbilar så tycker jag det duger på en dyngtrimmad 240. Att det skulle vara en fattigmanslösning förstår jag inte alls, det beror kanske på huruvida man lyckas få det snyggt eller inte, men mig veterligen så ser ett lite gyllene rostfritt 3,5" utblås bra mycket bättre ut än något fabricerat slutrör.
så länge de inte hänger nån japs med ett lika stort utblås hål som ''this is sparta'' gropen blir de nog bra
Håller med. Tror det kommer se oproffsigt ut utan det kromade ändröret. Helt lagom storlek på det också.
ja verkligen ser bättre ut också på en 240 istället för en stor japs som många verkar vilja ha bilen ska ju se rätt ren ut men endå gå som fan det är något som är vackert
Tack för alla kommentarer. Som ni ser på tredje sista bilden så är det inte svetsat än på grund av att det kanske blir vanligt 3 tums rör Men vi får se.