hotrodder
Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
10 november 2009
· 1 594 Inlägg
SafetyCar skrev:
Robban 245 skrev:
Mät upp från vilken kabel från lampan som är matarströmen till hel ljuset.Sen så är de bara koppla via ett helljusrelä som de går å köpa lite var stans.
Båda kablarna till helljuset har plus hela tiden...
Menar du ta ström direkt till helljuset å göra sluten krets??
Siffrorna intill varje stift på undersidan relät kopplas;
85 = Jord. Kan med fördel dras in i bilen och jordas under instrumentbrädan i serie med en strömbrytare.
86 = Manöver (styrspänning, fås från en kabel som går till helljuset. Kopplas oftast med en strömtjyv framme vid lampan)
87 = Spänning ut till extraljusen (dubbla stift på en del relän)
30 = Spänning från direkt från batteriets pluspol. Avsäkras med en säkring antingen på sladden eller med ett relä som har inbyggd säkringshållare
Senast redigerat av hotrodder (10 november 2009)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab