LAMBDASOND byte i en VOLVO 850

necroshine
14 november 2009 · 15 Inlägg

Ska byta den bakre lambdasonden i min Volvo 850 GLT sedan från 97. Lämnade in bilen på bilakuten för felsökning när lampan lös. De sa att om lampan tänds igen så är det den bakre lambdasonden som ska bytas. Kollat runder lite nu och universala kontaker verkar inte vara att föredra. Så var ska man köpa någonstans. Vill ju ha den så billig som möjligt då det inte finns mycket pengar i plånboken.

En universal på biltema ligger runt 500kr medans en med riktig kontakt ligger på över 2000kr vilket känns som om tusing förmycket!

Har en vän som kan byta åt mig

Jerk-R
14 november 2009 · 593 Inlägg

Kolla med skroten?

necroshine
14 november 2009 · 15 Inlägg

nja jag har en bil som varit fullservad i 10 år och vill inte sätta in något slitet

Hedning Fd Bannad
14 november 2009 · 657 Inlägg

necroshine skrev:
Ska byta den bakre lambdasonden i min Volvo 850 GLT sedan från 97. Lämnade in bilen på bilakuten för felsökning när lampan lös. De sa att om lampan tänds igen så är det den bakre lambdasonden som ska bytas. Kollat runder lite nu och universala kontaker verkar inte vara att föredra. Så var ska man köpa någonstans. Vill ju ha den så billig som möjligt då det inte finns mycket pengar i plånboken.

En universal på biltema ligger runt 500kr medans en med riktig kontakt ligger på över 2000kr vilket känns som om tusing förmycket!

Har en vän som kan byta åt mig

lambdasonden jag köpte från feltema dög då fint, passade och funkade hur fint som helst.

Märkesbög
Jolle87
14 november 2009 · 1 585 Inlägg

Kolla på www.skruvat.se de lär vara lite billigare smile

Senast redigerat av Jolle87 (14 november 2009)

Christian S
14 november 2009 · 4 816 Inlägg

Hedning skrev:

necroshine skrev:
Ska byta den bakre lambdasonden i min Volvo 850 GLT sedan från 97. Lämnade in bilen på bilakuten för felsökning när lampan lös. De sa att om lampan tänds igen så är det den bakre lambdasonden som ska bytas. Kollat runder lite nu och universala kontaker verkar inte vara att föredra. Så var ska man köpa någonstans. Vill ju ha den så billig som möjligt då det inte finns mycket pengar i plånboken.

En universal på biltema ligger runt 500kr medans en med riktig kontakt ligger på över 2000kr vilket känns som om tusing förmycket!

Har en vän som kan byta åt mig

lambdasonden jag köpte från feltema dög då fint, passade och funkade hur fint som helst.

gjorde den jag köpte till en 740 jag hade med, den höll typ ½ år sen pajade den och jag fick byta igen och då blev det en orginal istället.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Viktororranger
13 februari 2014 · 49 Inlägg

vparts säljer dom bakre lambdasonderna till 850/s70 för 1300kr smile

Audi a4 1,8 t quattro "asfaltsslickaren" (2003)
jocke_gronberg
13 februari 2014 · 4 586 Inlägg

Den bakre är en diagnos sond. Ifall den ger felkod så kan det lika gärna vara dålig kat eller avgasaläckage

brukar leta runt på ebay. Köpte en sist till 850 för 350 kr inkl kontakter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang