Släpvagns kontakt

Pro_fxr jobbar påre
15 november 2009 · 751 Inlägg

Tjenare..

har beställt en dragkrok precis... var å kikade på el-satsen på en polares bil..denna är då en massa lösa kablar och en kontakt (det är pirat "BOH" från tillbilen.se).. vilket som så kändes de inte så värt att beställa en kontakt med några lösa kablar som man sen ska dra upp till baklysena för typ 1000-1500kr då jag har både kabel och kontakter hemma..så jag sparar in typ 1000spänn genom att göra själv.

då är min fråga..är de någon som har ett schema på vilka stift som är vilka..alltså vilka som är blinker/broms/parkering osv..
har för mig att de ska vara en som är jord oxå i de hela då den ska kunna jorda både på kroken och på kontakten?

tacksam för snabba svar:)

Audi A5 (2008)
steken_yeah
15 november 2009 · 121 Inlägg

http://www.bildelar.nu/images/sl%C3%A4p.gif

kolla om detta kan hjälpa dig något??

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)
volvoentusiasten
15 november 2009 · 4 005 Inlägg

HUR ska vi kunna hjälpa dig utan att veta vad det är för bil?!

Allmänt svar: mätinstrument, på med blinkers. Mät vart det skiftar spänning. Gör så överallt.

Pro_fxr jobbar påre
15 november 2009 · 751 Inlägg

linuslinje skrev:
HUR ska vi kunna hjälpa dig utan att veta vad det är för bil?!

Allmänt svar: mätinstrument, på med blinkers. Mät vart det skiftar spänning. Gör så överallt.

de spelar ingen roll vad de är för bil.. då de är SAMMA kontakter på ALLA bilar..då de finns en viss standard på släpvagnen vilka stift som är för vad..


tack för bilden.den hjälper riktigt mkt:) nu ska ja ut i garaget och börja dona ihop allT;D

Audi A5 (2008)
foborg
15 november 2009 · 332 Inlägg

Ibland kan det vara 13 poliga "EU" kontakter men oftast är det 7 polig så det kan visst vara olika

Pro_fxr jobbar påre
15 november 2009 · 751 Inlägg

japp men de har inge med bilen å göra ändåsmile.....de har med kontakten på släpvagnen å göra:)..men men:) nu blire å koppla iaf=)

Audi A5 (2008)
volvoentusiasten
16 november 2009 · 4 005 Inlägg

Pro_fxr skrev:
japp men de har inge med bilen å göra ändåsmile.....de har med kontakten på släpvagnen å göra:)..men men:) nu blire å koppla iaf=)

Jag som tolkade "var å kikade på el-satsen på en polares bil..denna är då en massa lösa kablar och en kontakt" som att det är på din bil som du skulle koppla in en elkontakt på.....

Läs lite på denna tråd nästa gång du startar en tråd så får du bättre svar.

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

Senast redigerat av linuslinje (16 november 2009)

Koop
16 november 2009 · 1 867 Inlägg

På trådskapares V50 kommer det inte funka med hemsnickrat, iochmed ljusövervakning och canbussystem.
Det krävs en riktig elsats, och en runda till volvo för att berätta för bilen att det numera sitter dragkrok monterat.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
volvoentusiasten
16 november 2009 · 4 005 Inlägg

Koop skrev:
På trådskapares V50 kommer det inte funka med hemsnickrat, iochmed ljusövervakning och canbussystem.
Det krävs en riktig elsats, och en runda till volvo för att berätta för bilen att det numera sitter dragkrok monterat.

därav mitt första inlägg.

Skrev fel i förra inlägget, är korrigerat nu.

lurig tråd.

kolvas
16 november 2009 · 4 001 Inlägg

påminn dom på volvo att göra rätt när dom programmerar släpvagnskontakten, hur många som helst som får direkt + ut där dimljusets stift är så att man åker runt med dimljus på släpet hela tiden.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Pro_fxr jobbar påre
16 november 2009 · 751 Inlägg

Koop skrev:
På trådskapares V50 kommer det inte funka med hemsnickrat, iochmed ljusövervakning och canbussystem.
Det krävs en riktig elsats, och en runda till volvo för att berätta för bilen att det numera sitter dragkrok monterat.

de funkar då med hemsnickrat på polarens S40N.. enda som du säger så bölar ljusövervakningen över att en lampa eller två är trasig..detta kan ja leva med att den gnäller över när jag kopplar in släpvagnen.istället för att betala 1890kr för en volvo originalsats.
ljusövervakningen gnäller endast när släpvagnen är inkopplad och ej när den inte är ikopplad..

kan tillägga att polaren jobbar på volvo som mekaniker, men även han tycker de är snuskit dyrt att köpa en originalsats för dom pengarna för att slippa se en text på displayen....

Audi A5 (2008)
Pro_fxr jobbar påre
16 november 2009 · 751 Inlägg

linuslinje skrev:

Pro_fxr skrev:
japp men de har inge med bilen å göra ändåsmile.....de har med kontakten på släpvagnen å göra:)..men men:) nu blire å koppla iaf=)

Jag som tolkade "var å kikade på el-satsen på en polares bil..denna är då en massa lösa kablar och en kontakt" som att det är på din bil som du skulle koppla in en elkontakt på.....

Läs lite på denna tråd nästa gång du startar en tråd så får du bättre svar.

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

om du skulle koncentrera dig på att läsa vad man skriver istället för att hitta en massa onödiga grejer att gnälla över i forumet så hade du sett att jag skrivit INNANFÖR PRANTES (PIRAT). och pirat kabeln kostar 1500kr och den är bara en massa lösa kablar i..SOM MIN POLARE har i sin bil. VILKET Är samma grejer...

Audi A5 (2008)
volvoentusiasten
16 november 2009 · 4 005 Inlägg

Pro_fxr skrev:

linuslinje skrev:

Pro_fxr skrev:
japp men de har inge med bilen å göra ändåsmile.....de har med kontakten på släpvagnen å göra:)..men men:) nu blire å koppla iaf=)

Jag som tolkade "var å kikade på el-satsen på en polares bil..denna är då en massa lösa kablar och en kontakt" som att det är på din bil som du skulle koppla in en elkontakt på.....

Läs lite på denna tråd nästa gång du startar en tråd så får du bättre svar.

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

om du skulle koncentrera dig på att läsa vad man skriver istället för att hitta en massa onödiga grejer att gnälla över i forumet så hade du sett att jag skrivit INNANFÖR PRANTES (PIRAT). och pirat kabeln kostar 1500kr och den är bara en massa lösa kablar i..SOM MIN POLARE har i sin bil. VILKET Är samma grejer...

Lär dig svenska istället så slipper vi sitta här och gissa vad du menar.

Pro_fxr jobbar påre
16 november 2009 · 751 Inlägg

var å kikade på el-satsen på en polares bil..denna är då en massa lösa kablar och en kontakt (det är pirat "BOH" från tillbilen.se).. vilket som så kändes de inte så värt att beställa en kontakt med några lösa kablar som man sen ska dra upp till baklysena för typ 1000-1500kr


vad i den meningen förstod du inte?

Audi A5 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang