5261
Sök

Tutan funkar inte på min saab 9000-94

1 749 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
Vad är det som skiljer dem åt då?

Hur vet man vad man ska ha?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 november 2009
ingen som vet?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
18 november 2009
Jag vet så mkt att era bilar som inte tutor kommer få 2a på bes!sad... För de fick jag! ;P... å mitt fel åtgärdes på verkstad! (:

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

plankan
18 november 2009
patrikke skrev:
Vad är det som skiljer dem åt då?

Hur vet man vad man ska ha?

Det är utformningen av dom till dels beroende på villken ratt man har.

Vet bara att en ratt från en A50 (trä/skinn) MY 97 inte har samma kontakt som en MY94

918 Inlägg
18 november 2009
Det ska sitta en skruv på tutan, skruva lite på den så kanske det funkar om jag inte är helt ute och cyklar

1 749 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
Ante90 skrev:
Det ska sitta en skruv på tutan, skruva lite på den så kanske det funkar om jag inte är helt ute och cyklar

Felet sitter före tutan i mitt fall,
Ska söka efter en "kabelsnurra" och byta den i första hand.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 november 2009
patrikke skrev:
Ante90 skrev:

Felet sitter före tutan i mitt fall,
Ska söka efter en "kabelsnurra" och byta den i första hand.

Samma här, antar jag, tutorna funkar, så det lär ju vara "kabelsnurran" eftersom SRS lampan lyser fast sken och blinkar typ 1 gång i skeunden men tutknapparna funkar inte
Senast redigerat av Funkiee (19 november 2009)

1 749 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Jag har tut på min bil nu smile

Köpte en begagnad rattsnurra på tradera och monterade dit den och det FUNKAR!!
Tack för tipset om den.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 december 2009
Gött! Hur blev det med SRS lampan? blev det bra efter bytet? smile

1 749 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
SRS lyser/blinkar fortfarande, den måste nog släckas på verkstaden om den stör för mycket sad

Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 december 2009
aha ajdå sad då blir det en ny linda för mig, och sen bli ruinerad av saab för att släcka lampan innan besiktningen yikes om jag inte kopplar om lampan bara under besikning, så den går på ex motor lampan tongue hahaha

1 019 Inlägg
10 december 2009
Funkiee skrev:
aha ajdå sad då blir det en ny linda för mig, och sen bli ruinerad av saab för att släcka lampan innan besiktningen yikes om jag inte kopplar om lampan bara under besikning, så den går på ex motor lampan tongue hahaha

Bilprovningen struntar i om SRS-lampan lyser.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 december 2009
Garfield skrev:
Funkiee skrev:

Bilprovningen struntar i om SRS-lampan lyser.

Skönt! tack smile

Sök