Saab 9000 -97, båda strålkastartorkarna har slutat gå?

Roaster
17 november 2009 · 175 Inlägg

Hej,

Mitt centrallås fungerar inte. Säkringen går efter ett par öppningar/stängningar. Vad rekommenderar ni att jag undersöker först?

Senast redigerat av Roaster (17 november 2009)

aero
18 november 2009 · 95 Inlägg

Vad har strålkastartorkarna med centrallåset att göra?

Roaster
18 november 2009 · 175 Inlägg

vet inte varför den titeln kom in. Jag skrev inte in det, det är från en gammal tråd, Det går ju inte att ändra titel efteråt heller. Strålkastarproblemet är dock fortfarande kvar.

Strålkastarproblemet handlade om att båda strålkastartorkarna slutat fungera, och säkringen är hel. Har lite svårt att tro att båda motorerna gått sönder samtidigt.

Senast redigerat av Roaster (18 november 2009)

Rallyhalle
18 november 2009 · 4 299 Inlägg

Rubriken går visst att ändra, klicka på redigera på första inlägget så kan du ändra!

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
19 november 2009 · 695 Inlägg

Strålkastarmotorerna skulle jag tippa på ett jordfel att du kan konstatera att båda motorerna är hela..
Speciellt äldre volvo har vana att bägge kan gå itu samtidigt då kan det vara ärgat/jordfel på mina tog jag en kul-hammare och slog några nätta slag på motorerna och sprutade en himla massa WD-40/Bromsrengörning och titta det fungerade big_smile kan även testa att föra torkarna manuellt när du sprutar ut spolar-vatten och se om det glappar eller kärvar det tyder på kass motor. smile

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
19 november 2009 · 695 Inlägg

Roaster skrev:
Hej,

Mitt centrallås fungerar inte. Säkringen går efter ett par öppningar/stängningar. Vad rekommenderar ni att jag undersöker först?

Skulel tippa även där på jordfel eller kass c-lås motor i förardörren

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang