Mk18 såldes både i 15 och 17 tum. Har aldrig sålts några Mk18 i 18 tum som gjorts på Tunaverken.
Numera finns ju kopior i 18 tum, men det är ju en helt annan sak.
Söker man på "Jp Mk15" dyker även 100+ Phoenix-fälgar upp. Inte blir de Mk15-fälgar bara för det.
Jag är ganska övertygad om att dom heter 100+ Phoenix och ingenting annat i 15". Nu var det några år sedan 90-talet, men det är iaf så jag minns det...
//Brådhis
Nej, det här påståendet har jag hört många gånger förr, och det stämmer inte. Du minns helt enkelt fel.
Det är ganska stor skillnad mellan JP Mk18 i 15" och 100+ Phoenix i 15". Det är ju till och med olika fabrikat "Jp" och "100+".
Tunaverken döpte sina fälgmodeller till Mk plus ett nummer efter detta. Vissa av fälgarna levererades i olika storlekar diametermässigt, men det förändrade inte modellnamnet. Pga detta finns det t ex Mk18 i både 15" och 17". Oceanfälgarna drar jag inte in i detta eftersom att de inte är relevanta i detta fall.
Lånade lite bilder av några användare på Garaget för att illustrera. Notera formen på ekrarna och utformningen av kanten:
Det där ser ut som 760-fälgar som nå´n bytt ut navkåpan på?
//Brådhis
De va precis min tanke....
jo jag vet att dom ser ut som dom. dom är 14" inte 15" men det gåt inte att få dit någon nav kåpa mer en son som sitter i hålet här har ni en närmare bild det står o.z. på fälgen
o.z.
Senast redigerat av Daniel_89_Boy (19 augusti 2014)
//Brådhis
jo jag vet att dom ser ut som dom. dom är 14" inte 15" men det gåt inte att få dit någon nav kåpa mer en son som sitter i hålet här har ni en närmare bild det står o.z. på fälgen
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
//Brådhis
men det står väl Volvo på dom fälgarna och inte oz?
Har inte stått någonting på framsidan (som det gör på OZ-fälgarna) på mina f.d 7st 15" Sirius eller Nova (fälgarna heter något utav dessa).
Okej, märkligt detta då!
Nova? Är inte det 960 91-94-fälgarna...? Eller heter dom här också Nova?
//Brådhis
Vet inte, har inte hittat en tillräckligt gammal fälgkatalog. Vet att ett fälgnamn är upptaget av en annan fälg så det kan säkert vara någon 960-fälg som heter Nova och dessa heter Sirius.
Tänkte inte ens så långt, haha hittar dock inte riktigt likadana någonstans på google, mer än på två bilder, funderar lite på värde och hur vanliga dom faktiskt är, har aldrig sett några liknande
Tänkte inte ens så långt, haha hittar dock inte riktigt likadana någonstans på google, mer än på två bilder, funderar lite på värde och hur vanliga dom faktiskt är, har aldrig sett några liknande
Heller inte sett dessa tidigare. Verkar dock något vanligare "over there". Finns tydligen någon splitversion av modellen också
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!