Dimljus + halvljus= Åtal

Remiss
2 december 2009 · 1 339 Inlägg

Agr3n skrev:
Samma på min 760-88, Dimljuset slår av vid halvljus & slås åter igen på när jag ändrar tillbaka till helljus smile Vilket är skönt för då slipper man allt krångel big_smile

Ja precis wink

Nebelwerfer
2 december 2009 · 54 Inlägg

Opelmadness skrev:
Ligger det en bil med halvljus+dimljus efter mig tänder jag mitt dimljus bak... Inte bara för att han/hon bländar mig... Som det stod tidigare, skit ska skit ha. tongue Bra på nya bilen där det sitter dubbla starka dimljus bakåt.. roll

Tufft att ta lagen i egna händer. Stannar du bakomvarande bil också och frågar efter körkort?

Muttley
2 december 2009 ·

Destruction skrev:

FLindgren skrev:
ja det vet väll alla att man inet får? Eller vad är du ute efter?

Jasså? Känns som 75% av göteborgs trafikkanter INTE vet detta

75% av göteborgarna läste inte teoriboken ???



Och snyggt kanske men du ser inte de själv smile måste du vara snygg för någon annan wink

saab_sonett Handledare
2 december 2009 · 1 481 Inlägg

Agr3n skrev:
Samma på min 760-88, Dimljuset slår av vid halvljus & slås åter igen på när jag ändrar tillbaka till helljus smile Vilket är skönt för då slipper man allt krångel big_smile

Kommer an på att det i Sverige var/är olagligt att köra med dimljus+halvljus tillsammans. Förr så kollade besiktningen att det inte gick att slå på dimljusen när halvljuset var tänt. Sedan gick Sverige med i något som heter EU....... Där är dimljus tillåtet att använda tillsammans med halvljus. Alltså är det numera inte olagligt att  kunna tända dimljusen tillsammans med halvljusen. Men du får inte göra det i trafik. Och biltillverkarna behöver inte göra en specialvariant för Sverige.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang