hur snabbt går era bilar??

Alex-s Bakhjulskrafs
9 mars 2011 · 1 479 Inlägg

Robbs_ skrev:

Phed skrev:

Robbs_ skrev:
såg att någon tvekade mot 240 som gjorde 210.. Min har gjort 200 sen fick jag släppa av, då enligt mätarfart.. En glt med extraktorgrenrör och 2,5 tums system, inget annat gjort.. Får väl slänga upp bild bevis om ingen tror det?

Spelar ingen roll vad din mätare säger. När min audi var uppe i 200 mätarfart var det 182 enligt gps. Bmw'n i 230 = 214gps.

Man identifierar lätt troll när den påstådda hastigheten är så hög att den är dryg i en ny bil med på papperet oerhört mkt bättre väghållning. En 240 är som en jävla studsboll på vägen, hur lyckas ni få upp dem i påstådda 210 utan att raskt köra av så odal-kepsen flyger av huvudet på er?

Jaha nu är man "myttare" också. roll

Vadå spelar ingen roll vad min mätare säger, jag säger ju bara att min biljävel gör över 200 på mätaren? sen att det inte är den faktiska hastigheten är jag väl mycket väl medveten om. neutral

Och vad det gäller väghållning, så är det ju skillnad från bil till bil, och det gäller ju inte bara Volvo.
Har en reservdels 240 som jag aldrig skulle vilja köra 3 siffrig hastighet med, men min bruks 240 ligger jävligt stabilt på vägen, och beter sig inte det minsta som en "jävla studsboll", frågan är vad det är för jävla lik du har testat eftersom du fick den känslan. lol

I min 240 upplever jag mer körglädje än i min fd bmw 525.. det enda man saknar är de 60 hästarna som försvann. wink


När folk myttar om hastigheter ala volvo är man snabb fram med kommentarer " bondkepssnusblöjraggarjävel ", Men alla jävla myttare som har saabar eller de få med t5or med x antal häst pga olw chips och diverse, då uppmärksammas det knappt.. cool

Hahaha  +1

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Phed
9 mars 2011 · 242 Inlägg

Robbs_ skrev:

Phed skrev:

Robbs_ skrev:
såg att någon tvekade mot 240 som gjorde 210.. Min har gjort 200 sen fick jag släppa av, då enligt mätarfart.. En glt med extraktorgrenrör och 2,5 tums system, inget annat gjort.. Får väl slänga upp bild bevis om ingen tror det?

Spelar ingen roll vad din mätare säger. När min audi var uppe i 200 mätarfart var det 182 enligt gps. Bmw'n i 230 = 214gps.

Man identifierar lätt troll när den påstådda hastigheten är så hög att den är dryg i en ny bil med på papperet oerhört mkt bättre väghållning. En 240 är som en jävla studsboll på vägen, hur lyckas ni få upp dem i påstådda 210 utan att raskt köra av så odal-kepsen flyger av huvudet på er?

Jaha nu är man "myttare" också. roll

Vadå spelar ingen roll vad min mätare säger, jag säger ju bara att min biljävel gör över 200 på mätaren? sen att det inte är den faktiska hastigheten är jag väl mycket väl medveten om. neutral

Och vad det gäller väghållning, så är det ju skillnad från bil till bil, och det gäller ju inte bara Volvo.
Har en reservdels 240 som jag aldrig skulle vilja köra 3 siffrig hastighet med, men min bruks 240 ligger jävligt stabilt på vägen, och beter sig inte det minsta som en "jävla studsboll", frågan är vad det är för jävla lik du har testat eftersom du fick den känslan. lol

I min 240 upplever jag mer körglädje än i min fd bmw 525.. det enda man saknar är de 60 hästarna som försvann. wink


När folk myttar om hastigheter ala volvo är man snabb fram med kommentarer " bondkepssnusblöjraggarjävel ", Men alla jävla myttare som har saabar eller de få med t5or med x antal häst pga olw chips och diverse, då uppmärksammas det knappt.. cool

200 på en 240-mätare motsvarar väl normal motorvägshastighet i vilket fall. Exakt vad menar du med OLW btw? ;D

Alex-s Bakhjulskrafs
9 mars 2011 · 1 479 Inlägg

olw tillverkar chips

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Uttelito Kung
9 mars 2011 · 603 Inlägg

och chips e gott smile

btw, stavas väl endå mytare ?

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Robbs_
9 mars 2011 · 158 Inlägg

Phed skrev:

Robbs_ skrev:

Phed skrev:

Spelar ingen roll vad din mätare säger. När min audi var uppe i 200 mätarfart var det 182 enligt gps. Bmw'n i 230 = 214gps.

Man identifierar lätt troll när den påstådda hastigheten är så hög att den är dryg i en ny bil med på papperet oerhört mkt bättre väghållning. En 240 är som en jävla studsboll på vägen, hur lyckas ni få upp dem i påstådda 210 utan att raskt köra av så odal-kepsen flyger av huvudet på er?

Jaha nu är man "myttare" också. roll

Vadå spelar ingen roll vad min mätare säger, jag säger ju bara att min biljävel gör över 200 på mätaren? sen att det inte är den faktiska hastigheten är jag väl mycket väl medveten om. neutral

Och vad det gäller väghållning, så är det ju skillnad från bil till bil, och det gäller ju inte bara Volvo.
Har en reservdels 240 som jag aldrig skulle vilja köra 3 siffrig hastighet med, men min bruks 240 ligger jävligt stabilt på vägen, och beter sig inte det minsta som en "jävla studsboll", frågan är vad det är för jävla lik du har testat eftersom du fick den känslan. lol

I min 240 upplever jag mer körglädje än i min fd bmw 525.. det enda man saknar är de 60 hästarna som försvann. wink


När folk myttar om hastigheter ala volvo är man snabb fram med kommentarer " bondkepssnusblöjraggarjävel ", Men alla jävla myttare som har saabar eller de få med t5or med x antal häst pga olw chips och diverse, då uppmärksammas det knappt.. cool

200 på en 240-mätare motsvarar väl normal motorvägshastighet i vilket fall. Exakt vad menar du med OLW btw? ;D

Ja det verkar ju rätt logiskt, en bil som gjordes i 2 862 413 exemplar med mätare som visar 80 kmh fel.

OLW chips? Vet du inte vad chips är pöjk? wink

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Phed
9 mars 2011 · 242 Inlägg

Uttelito skrev:
och chips e gott smile

btw, stavas väl endå mytare ?

Att mytta är ett slangord för en mytoman som utövar sin konst. Att mytta. En myt är en helt annan sak.

Robbs_
9 mars 2011 · 158 Inlägg

Phed skrev:

Uttelito skrev:
och chips e gott smile

btw, stavas väl endå mytare ?

Att mytta är ett slangord för en mytoman som utövar sin konst. Att mytta. En myt är en helt annan sak.

Kunde inte sagt det bättre själv wink

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Phed
9 mars 2011 · 242 Inlägg

Robbs_ skrev:

Phed skrev:

Robbs_ skrev:
Jaha nu är man "myttare" också. roll

Vadå spelar ingen roll vad min mätare säger, jag säger ju bara att min biljävel gör över 200 på mätaren? sen att det inte är den faktiska hastigheten är jag väl mycket väl medveten om. neutral

Och vad det gäller väghållning, så är det ju skillnad från bil till bil, och det gäller ju inte bara Volvo.
Har en reservdels 240 som jag aldrig skulle vilja köra 3 siffrig hastighet med, men min bruks 240 ligger jävligt stabilt på vägen, och beter sig inte det minsta som en "jävla studsboll", frågan är vad det är för jävla lik du har testat eftersom du fick den känslan. lol

I min 240 upplever jag mer körglädje än i min fd bmw 525.. det enda man saknar är de 60 hästarna som försvann. wink


När folk myttar om hastigheter ala volvo är man snabb fram med kommentarer " bondkepssnusblöjraggarjävel ", Men alla jävla myttare som har saabar eller de få med t5or med x antal häst pga olw chips och diverse, då uppmärksammas det knappt.. cool

200 på en 240-mätare motsvarar väl normal motorvägshastighet i vilket fall. Exakt vad menar du med OLW btw? ;D

Ja det verkar ju rätt logiskt, en bil som gjordes i 2 862 413 exemplar med mätare som visar 80 kmh fel.

OLW chips? Vet du inte vad chips är pöjk? wink

"Men alla jävla myttare som har saabar eller de få med t5or med x antal häst pga olw chips och diverse"

Förstår fortfarande inte vad du menar, och kalla mig inte pöjk, pojkspoling. cool

Senast redigerat av Phed (9 mars 2011)

Snelhest Hertig
9 mars 2011 · 182 Inlägg

Robbs_ skrev:
I min 240 upplever jag mer körglädje än i min fd bmw 525.. det enda man saknar är de 60 hästarna som försvann. wink

Hade 1 000 000 personer fått köra båda bilarna i ett blindtest, vågar jag påstå att 99% av dem hade föredragit BMW'n.

lol..

SportPilot Ubåtsingenjör
9 mars 2011 · 7 232 Inlägg

Snelhest skrev:

Robbs_ skrev:
I min 240 upplever jag mer körglädje än i min fd bmw 525.. det enda man saknar är de 60 hästarna som försvann. wink

Hade 1 000 000 personer fått köra båda bilarna i ett blindtest, vågar jag påstå att 99% av dem hade föredragit BMW'n.

lol..

beror väl lite på vilket skick hans bmw var i ? samt vilket skick hans 240 är i

kan lova dig att en 525a kan bli ganska tråkig när den börjar bli ner körd

Senast redigerat av CHEEVA (9 mars 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Robbs_
9 mars 2011 · 158 Inlägg

Phed skrev:

Robbs_ skrev:

Phed skrev:

200 på en 240-mätare motsvarar väl normal motorvägshastighet i vilket fall. Exakt vad menar du med OLW btw? ;D

Ja det verkar ju rätt logiskt, en bil som gjordes i 2 862 413 exemplar med mätare som visar 80 kmh fel.

OLW chips? Vet du inte vad chips är pöjk? wink

"Men alla jävla myttare som har saabar eller de få med t5or med x antal häst pga olw chips och diverse"wink

Förstår fortfarande inte vad du menar, och kalla mig inte pöjk, pojkspoling. cool

Alltså, dessa människor med saabar och t5,or, som predikar om den otroliga prestandan i sina bilar, och allt de kan referera till är chip, chippat, sen är resten de uttalar sig om "urklippt" från förra ägarens blocket annons på vad han gjort med bilen. Brukar driva med sådana människor genom att blanda in Estrella och OLW i seriösa prestanda diskussioner roll

Valde mellan Gubbe och pöjk, men du kanske föredrar gubbe ? wink

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Uttelito Kung
9 mars 2011 · 603 Inlägg

Phed skrev:

Uttelito skrev:
och chips e gott smile

btw, stavas väl endå mytare ?

Att mytta är ett slangord för en mytoman som utövar sin konst. Att mytta. En myt är en helt annan sak.

Fast det blir helt fel att skriva myttare, du utalar det ju inte myttare heller utan mytare. men men wink

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Robbs_
9 mars 2011 · 158 Inlägg

Snelhest skrev:

Robbs_ skrev:
I min 240 upplever jag mer körglädje än i min fd bmw 525.. det enda man saknar är de 60 hästarna som försvann. wink

Hade 1 000 000 personer fått köra båda bilarna i ett blindtest, vågar jag påstå att 99% av dem hade föredragit BMW'n.

lol..

Nu skiter jag ju fullständigt i vad dom blinda personerna hade tyckt och tänkt om 240 vs 525.. Det enda bmwn kan skryta med är prestanda, ordet kvalitet ska ju inte ens nämnas i närheten av en 240 ärligt talat. neutral

Men nu var ju frågan om Min 240, och MIN fd 525,a. Och min 240 är inte särskilt original varken där jag sitter eller det som håller upp bilen. Det kan vara en bidragande faktor till att jag uppskattar min 240, lägg märke till det noga, MIN 240, inte några andra rostiga GL original högar. cool

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Phed
9 mars 2011 · 242 Inlägg

Uttelito skrev:

Phed skrev:

Uttelito skrev:
och chips e gott smile

btw, stavas väl endå mytare ?

Att mytta är ett slangord för en mytoman som utövar sin konst. Att mytta. En myt är en helt annan sak.

Fast det blir helt fel att skriva myttare, du utalar det ju inte myttare heller utan mytare. men men wink

http://www.folkmun.se/definition/myttare nuff said håll käft nu.

240 tongue

Snelhest Hertig
9 mars 2011 · 182 Inlägg

Phed skrev:
Jag har med största sannolikhet läst mer språkvetenskap än dig och kan garantera dig att ordet myttare är ett godkänt ord att använda sig av.

Då borde du veta att det heter "läst mer språkvetenskap än du" och inte "dig".

Förlåt kunde inte låta bli smile.

Robbs_
9 mars 2011 · 158 Inlägg

Snelhest skrev:

CHEEVA skrev:

Snelhest skrev:

Hade 1 000 000 personer fått köra båda bilarna i ett blindtest, vågar jag påstå att 99% av dem hade föredragit BMW'n.

lol..

beror väl lite på vilket skick hans bmw var i ? samt vilket skick hans 240 är i

kan lova dig att en 525a kan bli ganska tråkig när den börjar bli ner körd

Jag har haft 8st E34, blandade varianter och t.o.m min slutköra 520 med säkert hälften av hela hästflocken ute på grönbete var mer inspirerande att köra än en 240. Ja den var helt slut.

Volvo 240 GL med 16 tusen mil på mätaren, körglädje? Inte direkt, dock mycket mer praktisk och anpassad efter Sverige och inte raka snabba asfaltsvägar ala tyskland som bmw,n tagits fram för.

Min 240 GLT, lite piggare i motor, kortade växel lägen, moccaratt, omp stol, styvt chassie genom andra fjädrar och bussningar, japp det lilla gör en jävla skillnad.

5 serie ala bmw känns för helvete som ett fartyg med mycket motor, ska vi snacka körglädje i en bmw då är det fan 3 serie som gäller..

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Phed
9 mars 2011 · 242 Inlägg

Snelhest skrev:

Phed skrev:
Jag har med största sannolikhet läst mer språkvetenskap än dig och kan garantera dig att ordet myttare är ett godkänt ord att använda sig av.

Då borde du veta att det heter "läst mer språkvetenskap än du" och inte "dig".

Förlåt kunde inte låta bli smile.

Det där stämmer dock inte i 10/10 vet du;D Om jag skrivit "mer än du tror" stämmer din tes.

Kan vi klippa off topic innan vi klipper toung? En ban är inte långt borta för mig:(

Robbs_
9 mars 2011 · 158 Inlägg

Lite ot har väl aldrig mördat någon...

btw, hur tänker somliga.. Lek med tanken nu,

Min sablo 2-3 ajrå går i 200 kmh på mätaren.." baah bullshit osv max 160 kmh osv osv.. "

Hur troligt är det att en mätare skulle fela på mer än 10 km/h? ärligt?

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Phed
9 mars 2011 · 242 Inlägg

Robbs_ skrev:
Lite ot har väl aldrig mördat någon...

btw, hur tänker somliga.. Lek med tanken nu,

Min sablo 2-3 ajrå går i 200 kmh på mätaren.." baah bullshit osv max 160 kmh osv osv.. "

Hur troligt är det att en mätare skulle fela på mer än 10 km/h? ärligt?

Att mätarna felar är ingen myt (lol) men att säga att en mätare inte felar är att mytta. Felmarginalen ligger någonstans runt 10% över 100km/h på dem flesta bilar jag kört,

SportPilot Ubåtsingenjör
9 mars 2011 · 7 232 Inlägg

Robbs_ skrev:
Lite ot har väl aldrig mördat någon...

btw, hur tänker somliga.. Lek med tanken nu,

Min sablo 2-3 ajrå går i 200 kmh på mätaren.." baah bullshit osv max 160 kmh osv osv.. "

Hur troligt är det att en mätare skulle fela på mer än 10 km/h? ärligt?

väldigt många mätare felar mer än 10 km/h också

körde en nissan micra där mätaren stog på 160 när de gick i 135 på gps och då gick inte bilen fortare
att en mätare i en gammal bil felar är väl inte så konstigt ? alla grejjer slits

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang