5674
Sök

Audi 100 2.0e -91 svårstartad?

Sniglor
24 november 2009
Trådstartare
hej nu är det så att vinter bilen jag köpt inte vill starta när den är kall man får nöta på starten och köra i startgas så hoppar den igång efter en stund. hade dän kallstartsventilen igår och det kommer ingen soppa ur den men det kommer fram till den men undrar om det finns nån sensor nån stans till den som säger hur varm motorn är. den startar ialla fall jätte lätt när den är varm. är inget audi frek så tacksam för svar:D

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 november 2009
Jepp det sitter en tempgivare i utloppet i toppen där övre kylarslangen sitter.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sniglor
24 november 2009
Trådstartare
okej jaa jag har provat och tagit bort och gjort så att den ska stå öppen hela tiden enligt hur en kille på audi sa men det kommer inte en droppe ur kall starten så lär byta den ventilen:P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 november 2009
Sniglor skrev:
okej jaa jag har provat och tagit bort och gjort så att den ska stå öppen hela tiden enligt hur en kille på audi sa men det kommer inte en droppe ur kall starten så lär byta den ventilen:P

Hur har du gjort det? Enda sättet är väl att koppla ett motstånd i kontakten och lura den att det är kallt/kallare än vad det är.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök