Varför ska alla oventade klaga på jänkebilar?O.o

Snitch Ointresserad.
29 november 2009 · 936 Inlägg

hablam skrev:

H3dlund skrev:

hablam skrev:
tycker inte de är perfekta nånstans men varför förstår inte vissa personer att man inte alltid köper en bil för att bruka den?:S

Och VARFÖR köper man en bil som inte ska användas?

buvall skrev:

får jag då fråga dig en sak då? hur kan dom "fordon" som går snabbast i världen vara drivna av just en v8? i detta fall skrev du v10a men oftast handlar det ju om v8or?

Som firetraxx sa så fattade du uppenbarligen inte vad jag menade..

Kan ge ett exempel.

En Dodge viper -04 har 8,3liters motor, 507hk.. Den har 61hk per liter.

Min volvo 245 har 2,3liters motor med 116hk. Den har 50,4hk per liter.

Så vart är den motorn imponerande? Vore min b230f i volvon på 8 liter skulle jag ju också ha nästan samma effekt..

snälla nån gubben. när jag menade brukas så skrev jag kanske lite fel. menade att man inte kör med skiten året om:P å så som du räknar där kan man fan inte göra. det är svårare att kräma ur 500hk ur en motor än pyttiga 116. tyvärr men det är sant.

BTW det jag menade med min första post var framför allt gammla jänkare:P ^^

Inte ett dugg svårt att få ut 500 hästar ur en motor på 8 liter.

Tänk om tänk rätt.

Teabag appreciation club.
JimmyAndersson
29 november 2009 · 1 679 Inlägg

Jag säger helt enkelt så här...

Smaken är som baken, delad och hårig! smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
MilleN
29 november 2009 · 9 108 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
Jag säger helt enkelt så här...

Smaken är som baken, delad och hårig! smile

Och full av skit... roll

Inse att folk har olika smak och alla tycker ens egna smak är den bästa.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
29 november 2009 · 5 042 Inlägg

Glöm inte heller att dessa "skit bladfjädrana " som många säger har bland bästa tiden på banan!!

C H E V R O L E T <3
danneC5
29 november 2009 · 186 Inlägg

H3dlund skrev:
Bara kolla på amerikanarnas skrattretande motorer. fan t o m dagens motorer är inte ens häftiga. Ta Dodge viper t ex. ÅTTA liters v10 med typ 50hk/L. Min bruksbil har högre trimningsgrad?!

Spelar det nån roll hur stor eller liten volymen på motorn är då? Får man ut effekten man vill ha och dessutom får en hyffsad förbrukning så fattar ja inte varför man inte kan köra på det??

Min vette me 405hk på 5.7 liter ligger på 0,75 l/mil långkörning..

Om det funkar bra varför jävlas o försöka göra mindre motorer? Helt idiotiskt!

/ Danne

JonR
29 november 2009 · 3 259 Inlägg

danneC5 skrev:

H3dlund skrev:
Bara kolla på amerikanarnas skrattretande motorer. fan t o m dagens motorer är inte ens häftiga. Ta Dodge viper t ex. ÅTTA liters v10 med typ 50hk/L. Min bruksbil har högre trimningsgrad?!

Spelar det nån roll hur stor eller liten volymen på motorn är då? Får man ut effekten man vill ha och dessutom får en hyffsad förbrukning så fattar ja inte varför man inte kan köra på det??

Min vette me 405hk på 5.7 liter ligger på 0,75 l/mil långkörning..

Om det funkar bra varför jävlas o försöka göra mindre motorer? Helt idiotiskt!

/ Danne

Allvarligt?!?!?!?!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
ironhead volvoraggare
29 november 2009 · 4 776 Inlägg

det ska vara stora törstiga v8:or allat annat går fetbort

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Masterworks
29 november 2009 ·

danneC5 skrev:

H3dlund skrev:
Bara kolla på amerikanarnas skrattretande motorer. fan t o m dagens motorer är inte ens häftiga. Ta Dodge viper t ex. ÅTTA liters v10 med typ 50hk/L. Min bruksbil har högre trimningsgrad?!

Spelar det nån roll hur stor eller liten volymen på motorn är då? Får man ut effekten man vill ha och dessutom får en hyffsad förbrukning så fattar ja inte varför man inte kan köra på det??

Min vette me 405hk på 5.7 liter ligger på 0,75 l/mil långkörning..

Om det funkar bra varför jävlas o försöka göra mindre motorer? Helt idiotiskt!

/ Danne

Hehehe... Min vette drar 3 liter milen! lol

Då jag har vipermotorn i min pickis så skulle den ju gå upp på bakhjulen
om motorn hade samma trimningsgrad som en liten 2 liters turbomotor! wink

laggey
29 november 2009 · 335 Inlägg

jag tycker om bilar som man antingen kan leka med, åka brett och så... eller en ny fin audi/merca som man åker tokskönt i och får titta på hastighetsmätarn för att veta hur fort de går, de tycker jag är dom ända meningarna med att ha en bil, en gammal hemi kanske låter gött och skulle kunna användas som prydnad men den får tyvärr inte plats i bokhyllan

Melin Trafikledare
29 november 2009 · 563 Inlägg

Rytet från en Viper V10:a med öppet filter och avgasspjäll är underbart.. big_smile
Dock inte lika underbart att tanka när tanken rymmer 100 liter och ska fyllas med 98 oktan..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Masterworks
29 november 2009 ·

Melin skrev:
Rytet från en Viper V10:a med öppet filter och avgasspjäll är underbart.. big_smile
Dock inte lika underbart att tanka när tanken rymmer 100 liter och ska fyllas med 98 oktan..

Jag kör 95 i min, funkar utmärkt! cool

H3dlund Med lem
29 november 2009 · 1 127 Inlägg

danneC5 skrev:

H3dlund skrev:
Bara kolla på amerikanarnas skrattretande motorer. fan t o m dagens motorer är inte ens häftiga. Ta Dodge viper t ex. ÅTTA liters v10 med typ 50hk/L. Min bruksbil har högre trimningsgrad?!

Spelar det nån roll hur stor eller liten volymen på motorn är då? Får man ut effekten man vill ha och dessutom får en hyffsad förbrukning så fattar ja inte varför man inte kan köra på det??

Min vette me 405hk på 5.7 liter ligger på 0,75 l/mil långkörning..

Om det funkar bra varför jävlas o försöka göra mindre motorer? Helt idiotiskt!

/ Danne

Varför stor tung klump med trimningsgrad som en gräsklippare när man kan ha en lättare vassare motor?

Jämför med bmw m5 v10. Den har samma effekt som vipern, men hahah m5an har 3,2 liter mindre motor. cool

Tegelstenen Vingåkers Bo
29 november 2009 · 70 Inlägg

Är inte så mycket att diskutera igentligen. Alla har olika smak, det är välll tur det finns både jänkare och japsbilar så det blir lite variation.

Dock föredar jag jänkare, mullret av v8orna, stilen, kännslan att cruising.

Mot en nyare bil med bra väghållning som inte alls känns som det går fort som mot en gammal bil som är intressant att köra i 120.

Volvo Amazon "weber" (1962)
Nissan King cab "Diesel" (1987)
Hedning Fd Bannad
29 november 2009 · 657 Inlägg

H3dlund skrev:
Bara kolla på amerikanarnas skrattretande motorer. fan t o m dagens motorer är inte ens häftiga. Ta Dodge viper t ex. ÅTTA liters v10 med typ 50hk/L. Min bruksbil har högre trimningsgrad?!

Varför ha högre trimningsgrad än så?  du får ut 500 hästar i vilket fall, i en motor som delar grunddesignen med LA motorerna som Chrysler plockade fram på 60 talet. istället för att ha en minimotor på 500 häst som når effekten vid 76 940 varv så har du en motor som plockar ut effekten du har i volvon på startmotorn.

Att jänkare inte kan bygga bilar är bullshit, fan hade volvo byggt durangon vi har på gården hade den dragit 20 liter milen istället för 2, å halleluja.

Märkesbög
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
29 november 2009 · 1 948 Inlägg

hablam skrev:
men jag fattar inte varför en massa ovetande personer klagar på jänke bilar?!

Och varför klagar nästan alltid "ovetande jänkefantaster" på japanska bilar då? för mycket plast, symaskinsmotorer, bara skrot som rostar sönder osv.?

Och varför klagar alltid ovetande volvoraggare på saab, och ovetande saab tattare på volvo?

Listan kan göras lång...

Senast redigerat av AcesHigh666 (29 november 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Trekmeister
29 november 2009 · 272 Inlägg

Brukar klaga på att de ofta luktar som f-n när man hamnar bakom dem! Naturligtvis inte alla, men det är ganska så vanligt.

Hursom så är jag inte vidare förtjust i varken utséendet eller tekniken hos jänkare. Men jag har full förståelse för att de kan falla andra i smaken, de är helt klart speciella.

hablam
29 november 2009 · 136 Inlägg

Trekmeister skrev:
Brukar klaga på att de ofta luktar som f-n när man hamnar bakom dem! Naturligtvis inte alla, men det är ganska så vanligt.

Hursom så är jag inte vidare förtjust i varken utséendet eller tekniken hos jänkare. Men jag har full förståelse för att de kan falla andra i smaken, de är helt klart speciella.

de kan jag hålla med om ibland när det ligger en häck framför med helt slut motor då luktar de rätt illaXD

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller
BMW 525I "The Beemer" (1994)
JoeyJ
29 november 2009 · 502 Inlägg

jänkare är schyssta att glida i men det är ju bara inse att motorerna är verkligen inga mekaniska underverk och väghållning var inte någon prioritering när du byggdes. Går att trimma och slänga på eftermarknadsdelar men det kan man med alla bilmärken.
Sen att väldigt många verkar tro att deras jänkare är världens mekaniska underverk i alla kategorier är ju bara sorgligt.

Jag kommer säkert äga en jänkare nån gång men jag kommer knappast sitta på forum och hata alla som inte tycker att det är världens bästa bilar

Jag kör japps nu men jag är fullt medveten om att de också har sina svaga punkter och tycker inte de är bättre än andra bilar, dock passar de min personliga smak och körstil

Opelmadness German cars, quality and beyond
29 november 2009 · 8 197 Inlägg

Trekmeister skrev:
Brukar klaga på att de ofta luktar som f-n när man hamnar bakom dem! Naturligtvis inte alla, men det är ganska så vanligt.

Hursom så är jag inte vidare förtjust i varken utséendet eller tekniken hos jänkare. Men jag har full förståelse för att de kan falla andra i smaken, de är helt klart speciella.

Brukar ju lukta värre av en varm katalysator t.ex... wink
Förbrända bränslen ska det ju lukta av gamla bilar...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
29 november 2009 · 8 197 Inlägg

Masterworks skrev:

danneC5 skrev:

H3dlund skrev:
Bara kolla på amerikanarnas skrattretande motorer. fan t o m dagens motorer är inte ens häftiga. Ta Dodge viper t ex. ÅTTA liters v10 med typ 50hk/L. Min bruksbil har högre trimningsgrad?!

Spelar det nån roll hur stor eller liten volymen på motorn är då? Får man ut effekten man vill ha och dessutom får en hyffsad förbrukning så fattar ja inte varför man inte kan köra på det??

Min vette me 405hk på 5.7 liter ligger på 0,75 l/mil långkörning..

Om det funkar bra varför jävlas o försöka göra mindre motorer? Helt idiotiskt!

/ Danne

Hehehe... Min vette drar 3 liter milen! lol

Då jag har vipermotorn i min pickis så skulle den ju gå upp på bakhjulen
om motorn hade samma trimningsgrad som en liten 2 liters turbomotor! wink

Finns ju skillnad på fan och inte fan.. cool

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang