Varför ska alla oventade klaga på jänkebilar?O.o

ekelund88
30 november 2009 · 2 656 Inlägg

MeloveGolf skrev:

H3dlund skrev:
Varför stor tung klump med trimningsgrad som en gräsklippare när man kan ha en lättare vassare motor?

Jämför med bmw m5 v10. Den har samma effekt som vipern, men hahah m5an har 3,2 liter mindre motor. cool

NEJ NEJ NEJ bmw:n är fullsmekad med elektronik,bi-vanos,special lösningar osv bmw's V10 är TYNGRE
och har mycket mer special doningar som gör mig rädd (50st givare + bi-vanos) inte roligt när nått går sönder, tätare servicar,dyrare servicar osv...


Hoppas du förstår vf man har trimningsgrad som en gräsklippare (gräsklippare väger mindre wink )
och motorn håller mycket bättre..

240 kg - bmw V10
230 kg - Viper V10 (2008->)

ge mig sifrorna på va de kostar o serva dom olika bilarna du tar upp här eftersom du verkar veta

vet du sen med att viperns motor e en lastbilsmotor ? va gör den i en "sportbil"

camaro67 Meister
30 november 2009 · 6 763 Inlägg

ekelund88 skrev:

MeloveGolf skrev:

H3dlund skrev:
Varför stor tung klump med trimningsgrad som en gräsklippare när man kan ha en lättare vassare motor?

Jämför med bmw m5 v10. Den har samma effekt som vipern, men hahah m5an har 3,2 liter mindre motor. cool

NEJ NEJ NEJ bmw:n är fullsmekad med elektronik,bi-vanos,special lösningar osv bmw's V10 är TYNGRE
och har mycket mer special doningar som gör mig rädd (50st givare + bi-vanos) inte roligt när nått går sönder, tätare servicar,dyrare servicar osv...


Hoppas du förstår vf man har trimningsgrad som en gräsklippare (gräsklippare väger mindre wink )
och motorn håller mycket bättre..

240 kg - bmw V10
230 kg - Viper V10 (2008->)

ge mig sifrorna på va de kostar o serva dom olika bilarna du tar upp här eftersom du verkar veta

vet du sen med att viperns motor e en lastbilsmotor ? va gör den i en "sportbil"

Grundmotorn är det. Den som sitter i Vipern är en helalu-maskin.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Masterworks
30 november 2009 ·

ekelund88 skrev:
vet du sen med att viperns motor e en lastbilsmotor ? va gör den i en "sportbil"

Vet du inte det? roll

Rock-Star
30 november 2009 · 2 982 Inlägg

menar han oväntande eller ovetande ?
ovetande om vad!? i dont get it

THEBADGUY Gorgilus addictus
30 november 2009 · 4 736 Inlägg

ekelund88 skrev:

MeloveGolf skrev:

H3dlund skrev:
Varför stor tung klump med trimningsgrad som en gräsklippare när man kan ha en lättare vassare motor?

Jämför med bmw m5 v10. Den har samma effekt som vipern, men hahah m5an har 3,2 liter mindre motor. cool

NEJ NEJ NEJ bmw:n är fullsmekad med elektronik,bi-vanos,special lösningar osv bmw's V10 är TYNGRE
och har mycket mer special doningar som gör mig rädd (50st givare + bi-vanos) inte roligt när nått går sönder, tätare servicar,dyrare servicar osv...


Hoppas du förstår vf man har trimningsgrad som en gräsklippare (gräsklippare väger mindre wink )
och motorn håller mycket bättre..

240 kg - bmw V10
230 kg - Viper V10 (2008->)

ge mig sifrorna på va de kostar o serva dom olika bilarna du tar upp här eftersom du verkar veta

vet du sen med att viperns motor e en lastbilsmotor ? va gör den i en "sportbil"

Ett helvetes bra jobb...? tongue

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Niklas1987 NO
30 november 2009 · 2 182 Inlägg

r-ted skrev:

Kamberg skrev:
ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

stänga av en cylinderrad har bmwoch merca haft i snart20år på sina värstingar.

Å Cadillac hade det på 70 eller 80 talet i Eldoradon wink Motorn kunde gå på 4,6 eller 8 cylindrar, ett underverk som vart väldigt dyrt att fixa när det krångla

Senast redigerat av Niklas1987 (30 november 2009)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Hamilton
30 november 2009 · 8 864 Inlägg

Det som var standard på USA-bilar för 50-år sedan är ju knappt med på tillvalslistan i dag på Europeiska bilar så som automatisk avbländande speglar, AC, heljusautomatik, elantenn, el cab, elsäten m.m

Alla har som sagt olika smak men charmen och designen (50-60-tal) har USA bilarna och framförallt ljudet från en stötstångs V8 är inget som en  Europé ens är i närheten av.

Senast redigerat av Hamilton (30 november 2009)

Fotograf på tierpidag.se
JonR
30 november 2009 · 3 259 Inlägg

Hamilton skrev:
Det som var standard på USA-bilar för 50-år sedan är ju knappt med på tillvalslistan i dag på Europeiska bilar så som automatisk avbländande speglar, AC, heljusautomatik, elantenn, el cab, elsäten m.m

Alla har som sagt olika smak men charmen och designen (50-60-tal) har USA bilarna och framförallt ljudet från en stötstångs V8 är inget som en Europe ens är i närheten av.

Sånna grejor var ju knappast standard på alla amerikanare på 50 talet så att jämföra det så är en aning missvisande... Finns nog lika många bilmodeller med den utrustningen idag som det fanns på 50 talet, oavsett vart dom kommer ifrån...

Sen vet ju inte jag om det finns så många standard amerikanare som låter så där jättefränt.. Vilken bil som helst kan låta fränt med hjälp av avgassystem och annat trim...

En trimmad V8 låter fränt.. men det tycker jag en trimmad 4:a, 5:a eller 6:a också kan göra..

Senast redigerat av JonR (30 november 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
rideharddiefree Höbonde
30 november 2009 · 228 Inlägg

Grejen är den att det är så ini helvete coolt att ha en amerikanare som låter som ett jävla monster när man stampar på gasen, man känner sig som en riktig karl helt enkelt. Jag älskar amerikanare men då ska det vara fram till tidigt 70tal för sen gick det bara utför!

Men som sagt svenska, tyska och japanska bilar har kommit så mycket längre med allting, dom kan verkligen bygga bilar. Gamla amerikanare är stora, monstruösa och låter herre jesus så det reser sig i byxan! Men igen så amerikanarnas automatlådor var galet bra, du känner inte ens att ny växel läggs i!

Såna här diskussioner kommer alltid finnas och den ena sidan älskar sina bilar och dom är de bästa osv osv. Men jag åker jänk på helgerna och diesel på veckodagarna för att det är dyrare att åka bil nu för tiden!

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
KingWS6 TACS Medlem
30 november 2009 · 457 Inlägg

Attityd, bang for the buck och vräkigt. USA-idealen går igen i bilarna också.

Tråkigt när hunden skäller högre än vad den biter, men deras filosofi har ju byggt upp världens mäktigaste land... se vad viktig imagen är för resultatet!
Tur att vi i Sverige vet att vi egentligen är bättre än dom där typerna på andra sidan atlanten, det är ju så självklart att vi inte ens behöver visa det.

TRYIT Teddan
30 november 2009 · 2 495 Inlägg

triplesixer skrev:

r-ted skrev:

Kamberg skrev:
ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

stänga av en cylinderrad har bmwoch merca haft i snart20år på sina värstingar.

och cadillac hade det redan 1981

sånna somdu som kan det där ska ju bara vara tyst big_smile

nej men jänkarna var väldigt långt framme länge, men det känns som andra bilmärken leder utvecklingen nu.

Men prisvärda bilar gör dom helt klart.
vilka andra fabrikat kan sälja en välutrustad ny suv för 239 900kr ???

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
triplesixer
30 november 2009 · 325 Inlägg

r-ted skrev:

triplesixer skrev:

r-ted skrev:

stänga av en cylinderrad har bmwoch merca haft i snart20år på sina värstingar.

och cadillac hade det redan 1981

sånna somdu som kan det där ska ju bara vara tyst big_smile

nej men jänkarna var väldigt långt framme länge, men det känns som andra bilmärken leder utvecklingen nu.

Men prisvärda bilar gör dom helt klart.
vilka andra fabrikat kan sälja en välutrustad ny suv för 239 900kr ???

ha ha kan ju glädja dig med att det funka dåligt. rätt tänkt men elektroniken fattades nog

TRYIT Teddan
30 november 2009 · 2 495 Inlägg

Man skall kanske istället glädjas åt att dom  faktiskt så tidigt kämpade mot ett viktigt mål

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Opelmadness German cars, quality and beyond
30 november 2009 · 8 197 Inlägg

Är det bara jag som stör mig mer på rubriken än tråden? lol
"Oventade"?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
YipYip
1 december 2009 · 308 Inlägg

En del gillar mullret från en gammal jänkare..en del gillar det vässade ljudet från en trimmad japs.
Själv gillar jag allt utom fyllona som åker runt i sina jänkare genom min hemstad varje påskhelg tongue

Senast redigerat av YipYip (1 december 2009)

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
1 december 2009 · 822 Inlägg

cheffer skrev:

770_EVOLVE skrev:

MIG1408 skrev:
haha, ännu en tråd om "märkes" hat.. nu jänkare vs japsare.. varför kan man inte bara acceptera? Jag föredrar japsare alla dagar i veckan, men accepterar att amrikanare finns också, bara kul med fler olika bilar.. försökte prata med en raggare en gång om japsare å amrikanare men gick inget vidare.. han bara skratta..  så löjligt, men lev ni i era bubblor och bli sura över ett annat märke..

Ja låt dom hållas, jag gillar allt som har med bilar att göra, tråkigt man blir kallad Volvoraggare ibland bara .. menar är man raggare så åker man jänk, whats up with that .. men i framtiden så kan dom väl kalla mig det, då nästa projekt blir en Cuda -70 ..

Sen vill jag tillägga, vilka bilar är de snabbaste i explosiv acceleration .. jo top fuel, 0-500 blås på 4-5 sec, stora jävla V8or är det vi snackar, säg till när ni fått en Supra, Skyline motor i samma chassi som en top fuel att gå lika fort .. V8 är det billigaste att trimma i jämnförelse mot en japs motor t ex, pengar kontra effekten man får ut.

Kolla upp reglerna för topfuel innan du börjar snacka... Tror du sedan att det är billigt att trimma motorerna upp till 7000häst så tycker jag bara synd om dig. Gör dig själv en tjänst och ge fan i att svara, för du kommer inte göra saken bättre för dig.

Tycker synd om dig som inte fattar poängen ...

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
1 december 2009 · 822 Inlägg

Aerodynamik skrev:

770_EVOLVE skrev:

MIG1408 skrev:
haha, ännu en tråd om "märkes" hat.. nu jänkare vs japsare.. varför kan man inte bara acceptera? Jag föredrar japsare alla dagar i veckan, men accepterar att amrikanare finns också, bara kul med fler olika bilar.. försökte prata med en raggare en gång om japsare å amrikanare men gick inget vidare.. han bara skratta..  så löjligt, men lev ni i era bubblor och bli sura över ett annat märke..

Ja låt dom hållas, jag gillar allt som har med bilar att göra, tråkigt man blir kallad Volvoraggare ibland bara .. menar är man raggare så åker man jänk, whats up with that .. men i framtiden så kan dom väl kalla mig det, då nästa projekt blir en Cuda -70 ..

Sen vill jag tillägga, vilka bilar är de snabbaste i explosiv acceleration .. jo top fuel, 0-500 blås på 4-5 sec, stora jävla V8or är det vi snackar, säg till när ni fått en Supra, Skyline motor i samma chassi som en top fuel att gå lika fort .. V8 är det billigaste att trimma i jämnförelse mot en japs motor t ex, pengar kontra effekten man får ut.

Hahaha, en Top Fuel V8 är ju så långt ifrån en vanlig V8 i en personbil man bara kan komma.
Men sen får man väl ändå bara köra med V8 Kompressor i Top Fuel? neutral

Jag mena givetvis rent hypotetisk ..

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Hedning Fd Bannad
1 december 2009 · 657 Inlägg

Kamberg skrev:
ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

6.1an har inte mds, den kan inte stänga av hälften av cylindrarna när dom inte behövs, Chrysler tyckte inte att det var prioriterarat på en High Performance motor, och jag förstår dom.

vilka motorer har bmw haft stänga cylindersystemet på? hoppas att du säger den berömda v12an som är berömd för dess pålitliga egenenskaper att vara opålitlig!

btw så är vridmoment inte roligt alls, lågvarvseffekt kan däremot vara mysigt.

Märkesbög
Hedning Fd Bannad
1 december 2009 · 657 Inlägg

Kamberg skrev:
ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

6.1an har inte mds, den kan inte stänga av hälften av cylindrarna när dom inte behövs, Chrysler tyckte inte att det var prioriterarat på en High Performance motor, och jag förstår dom.

vilka motorer har bmw haft stänga cylindersystemet på? Hittade inget om deras system på wiki, och mercas system debuterade -01

btw så är vridmoment inte roligt alls, lågvarvseffekt kan däremot vara mysigt.

Märkesbög
99_turbo Renault spec "Electromekaniker"
1 december 2009 · 109 Inlägg

Alla gillar olika bilar ?!

Visa gillar jänkare, visa japsar osv

Själv gillar jag svenska bilar och om det ska vara nåt annat är det jänkare.

Alla klagar på alla bilmärken igentligen, kommer det en jänkare med några fulla grabbar i så gnäller man, men åk med engång, upptäck hur jävla kul det är!!

Visa klagar när det kommer en liten honda civic med en liten fjant med kepsen på sne o japsen ut på sneden o tycker han är cool, sen när han blir dragen vid rödljusen av de fulla grabbarna i jänkaren så va han inte så kaxig längre...

Fattar inte varför folk ska gnälla, är inte den som gnäller, men det händer la ibland när nån tycker han har det fränaste åket i stan för att det står Chevrolet i fronten, desamma om det står Nissan...

//David

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang