Varför ska alla oventade klaga på jänkebilar?O.o

770_EVOLVE GREASEMONKEY
1 december 2009 · 822 Inlägg

Är det inte risk att remen hoppar på den sista tongue såg riktigt slak ut ..

Senast redigerat av 770_EVOLVE (1 december 2009)

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
1 december 2009 · 822 Inlägg

Inte helt osexigt sound på denna pjäsen tongue

Senast redigerat av 770_EVOLVE (1 december 2009)

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
MrAndybandy
1 december 2009 · 30 Inlägg

Killar .. läs effektlagen.. !

Muskler mäts i kubiktum..!
MrAndybandy
1 december 2009 · 30 Inlägg

hästkrafter flyttar bilar.. ett fett vrid lämnar bara lakris på motorvägen vid 120blås

Muskler mäts i kubiktum..!
triplesixer
1 december 2009 · 325 Inlägg

770_EVOLVE skrev:
Är det inte risk att remen hoppar på den sista tongue såg riktigt slak ut ..

ska tydligen vara så. ägaren har pressat den över300km/t på bonneville ha ha nog rätt läskig upplevelse

Senast redigerat av triplesixer (1 december 2009)

triplesixer
1 december 2009 · 325 Inlägg

MrAndybandy skrev:
hästkrafter flyttar bilar.. ett fett vrid lämnar bara lakris på motorvägen vid 120blås

jag vet

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
1 december 2009 · 938 Inlägg

770_EVOLVE skrev:
Inte helt osexigt sound på denna pjäsen tongue

Ståpäls tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Hedning Fd Bannad
2 december 2009 · 657 Inlägg

MrAndybandy skrev:
hästkrafter flyttar bilar.. ett fett vrid lämnar bara lakris på motorvägen vid 120blås

hästkrafter flyttar bilar, hästkrafter lämnar lakrits på motorvägen vid 120 blås.

Hur kan du mena att hästkrafterna flyttar bilarna och vridet lämnar lakrits, då det i båda fallen behövs moment på drivhjulen för att någotdera ska hända, dvs hjulen snurrar(flyttar), hjulen snurrar(burnout), inte kan du väll mena att dom båda enheterna har olika uppgifter?

Märkesbög
volvoentusiasten
2 december 2009 · 4 005 Inlägg

TobbeE_87 skrev:

770_EVOLVE skrev:
Inte helt osexigt sound på denna pjäsen tongue

Ståpäls tongue

Hehe. Killen får ju knappt igång bilen ens. smile

volvoentusiasten
2 december 2009 · 4 005 Inlägg

Hedning skrev:

Kamberg skrev:
ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

6.1an har inte mds, den kan inte stänga av hälften av cylindrarna när dom inte behövs, Chrysler tyckte inte att det var prioriterarat på en High Performance motor, och jag förstår dom.

vilka motorer har bmw haft stänga cylindersystemet på? Hittade inget om deras system på wiki, och mercas system debuterade -01

btw så är vridmoment inte roligt alls, lågvarvseffekt kan däremot vara mysigt.

kamberg: 0.85l/milen my ass. Kom med lite fakta istället då du uppenbarligen lever i ett fantasiland och hittar på saker.

Opelmadness German cars, quality and beyond
2 december 2009 · 8 197 Inlägg

Hedning skrev:
Carrol Shelbys (om han nu sa det, tvekar) citat är nå påhitt, Effekt accelererar bilen, effekt ger bilen toppfart, effekt gör så att man kan börna, Effekt gör så att man kan ha AC i bilen osv.

Inte påhittat alls, han har sagt det... När han började vinna med Cobrorna och få framgång med Mustangerna.

"Horsepower sells cars, Torque wins races." - Carroll Shelby.

Han sa även: "Real cars don't make power at the front wheels.... They lift them." Inte så jättekänt, men han har sagt det...

Senast redigerat av Opelmadness (2 december 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Hedning Fd Bannad
2 december 2009 · 657 Inlägg

Opelmadness skrev:

Hedning skrev:
Carrol Shelbys (om han nu sa det, tvekar) citat är nå påhitt, Effekt accelererar bilen, effekt ger bilen toppfart, effekt gör så att man kan börna, Effekt gör så att man kan ha AC i bilen osv.

Inte påhittat alls, han har sagt det... När han började vinna med Cobrorna och få framgång med Mustangerna.

"Horsepower sells cars, Torque wins races." - Carroll Shelby.

Han sa även: "Real cars don't make power at the front wheels.... They lift them." Inte så jättekänt, men han har sagt det...

Då är det väl fakta, tyckte bara att det var konstigt att en så vettig man skulle säga något så löjligt.

men det andra citatet, det var verkligen klockrent:D

Märkesbög
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
2 december 2009 · 5 042 Inlägg

Masterworks skrev:
Både vrid och hästkrafter! lol

[video]http://www.garaget.org/video/dizgsvli6g18[/video]

lääääääät stygg big_smile

C H E V R O L E T <3
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 december 2009 · 8 197 Inlägg

Apropå "snåla" gamla jänkare...
Jag hade en 1968 Mustang HT, med småvässad 289 under huven. Manuell växellåda, vassare kamaxel, 4-portsförgasare och Headers. Vet inte om motorn var vidgjord något mer, men den flyttade sig helt OK.. Den hade helt fel utväxling i bakaxeln, den härstammade från en automatväxlad bil. Utväxlingen låg på 2,79:1 och utväxlingen på fyrans växel var 1,00. Varvade ca 1400 i 110 km/h. Hastighetsmätaren visade 11 för mycket påstod farbror blå...

Visst, motorn var långt från original och inte i fullgott skick, men lika förbaskat körde jag den på 0,85 liter milen. Tre personer i den lilla bilen. Vägde 1440 i tjänstevikt.
Visserligen sträckkörde jag den ca 6 mil enkel resa, runt ett par varv på stan och hem igen. Då hade jag en uträknad snittfart på 80 km/h på vägen och mycket lägre inne i stan.

killen som köpte den från mig bromsade den på rullande landsväg och den gav 262 hk på bakhjulen och original skulle den motorn ha gett 195 hk på vevaxeln. Sen när han då rev motorn för renovering hade den tre spruckna kolvar och växellådan höll på att ge sig.
Så den som sitter och säger att ALLA gamla V8'or dricker mycket bensin får nog kolla upp vissa saker och ting.

Visst, det finns bensinkalvar av alla modeller, men då brukar det vara ett eller annat fel på dom. Även om så kanske var fallet med min gamle Musse, men billigt det gick den så länge man inte hade högerfoten mot golvet.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 december 2009 · 8 197 Inlägg

Hedning skrev:

Opelmadness skrev:

Hedning skrev:
Carrol Shelbys (om han nu sa det, tvekar) citat är nå påhitt, Effekt accelererar bilen, effekt ger bilen toppfart, effekt gör så att man kan börna, Effekt gör så att man kan ha AC i bilen osv.

Inte påhittat alls, han har sagt det... När han började vinna med Cobrorna och få framgång med Mustangerna.

"Horsepower sells cars, Torque wins races." - Carroll Shelby.

Han sa även: "Real cars don't make power at the front wheels.... They lift them." Inte så jättekänt, men han har sagt det...

Då är det väl fakta, tyckte bara att det var konstigt att en så vettig man skulle säga något så löjligt.

men det andra citatet, det var verkligen klockrent:D

Det var nog inte så löjligt på 60-talet när det verkligen var så.. smile
Det andra håller jag med om, det lät kaxigt. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 december 2009 · 8 197 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Masterworks skrev:
Både vrid och hästkrafter! lol

[video]http://www.garaget.org/video/dizgsvli6g18[/video]

lääääääät stygg big_smile

Går nog jävligt styggt med. smile
Kul med stora motorer i halvsmå bilar. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Tony_Rene Y not
2 december 2009 · 221 Inlägg

linuslinje skrev:

Hedning skrev:

Kamberg skrev:
ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

6.1an har inte mds, den kan inte stänga av hälften av cylindrarna när dom inte behövs, Chrysler tyckte inte att det var prioriterarat på en High Performance motor, och jag förstår dom.

vilka motorer har bmw haft stänga cylindersystemet på? Hittade inget om deras system på wiki, och mercas system debuterade -01

btw så är vridmoment inte roligt alls, lågvarvseffekt kan däremot vara mysigt.

kamberg: 0.85l/milen my ass. Kom med lite fakta istället då du uppenbarligen lever i ett fantasiland och hittar på saker.

srt 8orna levereras visst med Multi Displacement System vart har du läst att de inte gör de? tror verkligen att chrysler inte tyckte att det skulle ha någon vits på deras bilar? ett system som faktiskt fungerar och håller bränsle förbrukningen nede något måste dem ha att komma med mot den tyska marknaden..

Då väghållning och teknik är tyskarnas grej så är Multi Displacement System nog något som Chrysler mycket gärna vill ha med i sina bilar..

tänk nu på att magnum och 300c som dessa motorer sitter i (jeep med)
har stort baggage, komfort och möjligheten att rymma en famlij. så skulle det inte väl verka lite klumpigt av Chrysler att inte använda det systemet i Lx bilarna med srt8an..? eller?
Rent logiskt tänkande.. bara för att familjen har råd till en rolig v8 i sin LX så är de väl fortfarande sugna på att åka så billigt som möjligt?

sen skall du ha det att alla srt8orna inte har detta systemet. då chrysler har bollat mycket med srt8 motorn.. snakket om att byta ut 6,1 mot en 6,4 har varit en återkommande grej.. samt om de skulle ha just Multi Displacement System i sina srt 8 motorer. för att det skall vara racing serien.. men ja som sagt.. familje bil...


sen lät 0.85 lite väl lite.. men å andra sidan så har jag inte testat sj.
enda jag fått testa är min egen lx bil. dokk med 6a och fick ned den på 0.73 tur retur köpenhamn i söndags..

Senast redigerat av Tony_Rene (2 december 2009)

Everything thats fast. has my name written on it
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
dadooo
2 december 2009 · 841 Inlägg

sen ska bilarna på klippen helst vara i swe och gat reggade som jag skickade in de bidraget ..så man inte behöver dra te nån dragracing skit o kolla big_smile

Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Moparboy440
2 december 2009 · 4 682 Inlägg

för att dom är ovetande..
Och tyvärr är ju nivån lika låg som vanligt på diskussionen i den här tråden som alltid då det handlar om jänkare sad.

770_EVOLVE GREASEMONKEY
2 december 2009 · 822 Inlägg

dadooo skrev:
sen ska bilarna på klippen helst vara i swe och gat reggade som jag skickade in de bidraget ..så man inte behöver dra te nån dragracing skit o kolla big_smile

Jag har väldigt svårt att tro att den du länka är varken gatreggad "besiktad" eller svergies snabbaste "Gatbil" men då läser jag om den i Bilsport nästa höst då ? wink

Senast redigerat av 770_EVOLVE (2 december 2009)

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang