Klickande ljud från bilen?

aafaan
15 december 2009 · 44 Inlägg

hej har en audi 80 och och efter en stunds körning så hört det ett intensivt klickande ljud inifrån kupen.. någon som har någon aning vad det är? batteriet är 3månader gammalt (biltema) har även ett slutsteg ikopplat om det har något med saken att göra?

Senast redigerat av aafaan (15 december 2009)

Socca Bussmekaniker
15 december 2009 · 81 Inlägg

Kan vara ett relä som ligger och slår till och från hela tiden, tycker dock inte det skall höras så högt. Klickar det när du står stilla med? eller klickar det bara när du kör? Om du kör så kan det ju vara någon bussning, men tycker det ska låta mer klonk klonk då.

Lundberg_
15 december 2009 · 391 Inlägg

När man får ett sånt fel så e de bara o skrota bilen tongue finns inget som kan rädda den längre. Du har fått skit o kardantunneln, sånt syns inte förän de e höl rakt igenom tongue

aafaan
16 december 2009 · 44 Inlägg

Socca skrev:
Kan vara ett relä som ligger och slår till och från hela tiden, tycker dock inte det skall höras så högt. Klickar det när du står stilla med? eller klickar det bara när du kör? Om du kör så kan det ju vara någon bussning, men tycker det ska låta mer klonk klonk då.

det hörs också när man står stilla hörs som klick klick klick fast det kommer och går lite då o då när man kör

bollen1986
16 december 2009 · 3 714 Inlägg

nått relä som slår till/från eller så kan det kanske vara nån inredningsdetalj som knäpper kanske

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
aafaan
17 december 2009 · 44 Inlägg

bollen1986 skrev:
nått relä som slår till/från eller så kan det kanske vara nån inredningsdetalj som knäpper kanske

det låter ungefär som det kommer från säkringsdosan.. klickandet slutar när man gasar och kommer igen när man håller jämn fart så kan det va tomgångsrelä?

Senast redigerat av aafaan (17 december 2009)

aafaan
18 april 2010 · 44 Inlägg

det visa sig vara relä för stolvärmen som behövdes bytas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang