sirmiro
Double-Unicorn Rider
22 december 2009
· 2 486 Inlägg
eddhedd skrev:
@sirmiro - såklart alla åldrar är välkomna , jag vill liksom inte få örjan, 42 som vill ta med sina söner i sin renault espace med 19' BBS fälgar.
- Detta evenemang siktar in sig på de moddade bilarna, och dom är ju oftast bilar som har plats om inte i bagaget, i alla fall i baksätet. Du har en golf och en kombi skyline t.e.x. du skulle kunna få in allt i din carina, om den inte havererar på vägen
Grill och så kan såklart vara med, men för att hålla evenemangs priset nere så får ni då köpa eget kött, att mata 20-30 pers är inte billigt.
Nej att familjer inte ska åka är ganska givet, men vill Örjan, 42 åka med sin fru i sin Morgan så borde de vara välkomna, och inte få att åldern ska hållas låg. Men då är vi på samma nivå, mest textmissförstånd.
Ser vi det med plats skulle jag inte ha något som helst problem om jag tog Stagean, Carinan tycker jag själv inte skulle höra hemma till eventet men jag skulle få in allt, MEN Vetten... Den skulle vara hopplös, om jag inte skulle välja att köra uppcabbat konstant... Men cabben nere och 2pers i bilen finns det inte plats för en kylväska och badkläder. Möjligen att en tjejs handväska och min lilla kylväska (där 6colaburkar går in) får plats, men inte mer. Att kasta in campingutrustning är inte att tänka på. Samma sak i en kompis camaro. Med targaluckorna i skuffen är lastutrymmet nästan noll.
Och visst måste man väl säga att en gul Vette eller svart Camaro tillhör den grupp som eftersöks och som utstrålar raceanda...
Samtidigt vill jag inte behöva ha en egen servicebil med mig om jag anmäler mig och betalar för ett event, då betalar jag hellre några kronor till.
Samma sak med mat. Ser man kostnaden per deltagare och kväll blir det minst 100-200kr/bil (2pers) varje kväll om man ska äta ute. Kör man i snitt 5-8timmar per dag finns inte mycket ork eller lust att leta upp en pizzeria eller mcdonalds och sedan försöka beställa på Tjeckiska. Då skulle jag hellre lägga till pengar i anmälan få maten lagad och kunna sitta med de andra deltagarna och käka samtidigt som man diskuterar dagens körning. Det skulle kosta mindre med den masstillagning som det skulle bli och det skulle ge mer sammanhållning. Givetvis ska inte arrangören bli lidande ekonomiskt av eventuell matlagning, men om arrangören ordnar med att handla och fixa det vore det guld värt.
Hur lång tid skulle denna resa beräknas ta? 2-3veckor? Mer? Mindre?
Hur många mil skulle det innebära (ca)? 1000? 1500? 2000? Mer? Mindre?
Ser vi sen att hålla körningen relativt vettig är ett bra sätt att just göra det till en tävling. Men inte snabbast vinner, utan den som är närmast idealtiden (som då kan läggas efter hastighetsbegränsningar och rekommenderade hastigheter). Säg att man sätter sträckan "London - Paris" att ta 8timmar, då får man noterat minuter (& sekunder) före eller efter den tiden och när rallyt avslutas (lämpligen i Malmö eller Gbg då de flesta passerar den vägen när man ska hem och få vill åka tillbaka från Sthlm till Gbg efter att åkte Europa runt) summerar man tiderna och den som är närmast den totala idealtiden vinner allt. Det innebär att alla kan vinna och det går ut på att komma så nära hastighetsbegränsningen som möjligt - samtidigt som man kan välja att köra som ett svin och ligga och sola på en strand 2timmar om man hellre vill det. Dvs upp till var och en hur de kör, men en sporre att köra lagligt.