3684
Sök

volvo b230 förgasar TURBO ???

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
hej ! jag undrar hur bra går en sån motor ? några svagheter hur många hästar har den original ....ska nog till å köpa en 242 TURBO därför vill jag veta om det är nått att satsa på big_smile dom kanske inte håller elle nått!!! lite sånt jag skulle vilja veta.... tack på förhand MVH

///Widell

313 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
hallå nån volvo kunnig måste det ju finnas elle ?tongue

///Widell

Evolution
1 627 Inlägg
20 maj 2006
de e ju en helt vanlig volvo motor så den lär ju gå och gå om du pussar lite på den ibland

Fäll ner pungen och landa

8 156 Inlägg
20 maj 2006
Exakt vad har motorn för beteckning? B230xx?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

313 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Exakt vad har motorn för beteckning? B230xx?

jag vet faktiskt inte tyvärr vet bara att det är en original turbo motor med fugge

///Widell

8 156 Inlägg
20 maj 2006
Kan du ta reda på årsmodellen av 242:an?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

313 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Kan du ta reda på årsmodellen av 242:an?

japp -81a men den är inte typad med den motorn ...

///Widell

265 Inlägg
20 maj 2006
det sitter nog en b23at dvs förgasar turbo och dom motorerna e som sägs ovan går och går bara man sköter om dom då går volvo motorer i evighet:) sen är det ju r-sport turbo kit på dom och dom finns inte oändligt av idag så jag tycker du ska köpa för det finns ingen roligare bil än volvo 242 med turbo smile

608 Inlägg
20 maj 2006
motorn är ditsatt efteråt för 200 serien kom aldrig med 2,3 liters turbomotorer.är du säker att det är en b230 och inte en b23? iallafall tror jag att det är r-sport turboserie på den! tycker att du ska köpa den för dom e roliga att leka med och reservdelar e ganska billiga och man hittar dom var som helst.

old volkswagens never die,they just get lower:D

265 Inlägg
20 maj 2006
dom brukar vara b23 på dom dära som har r-sportkittet som sagt köp och njut när du köper volvo smile som han sa billiga reservdelar och roliga att mecka i

313 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
jens volvo in sports skrev:
motorn är ditsatt efteråt för 200 serien kom aldrig med 2,3 liters turbomotorer.är du säker att det är en b230 och inte en b23? iallafall tror jag att det är r-sport turboserie på den! tycker att du ska köpa den för dom e roliga att leka med och reservdelar e ganska billiga och man hittar dom var som helst.

japp det ska jag göra.... tack för svaret big_smile men han snackade om nå R-kitt så du har säkert rätt om det med motorn tongue

///Widell

265 Inlägg
20 maj 2006
jo r.kittet (r-sport) var volvos sport till lägg som typ r-sportdämpare ratt klädsel turbokit
så att keep on

313 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
rossboss skrev:
jo r.kittet (r-sport) var volvos sport till lägg som typ r-sportdämpare ratt klädsel turbokit
så att keep on

hehe det ska ja ha d gött big_smile

///Widell

608 Inlägg
23 maj 2006
widell1111 skrev:
jens volvo in sports skrev:

japp det ska jag göra.... tack för svaret big_smile men han snackade om nå R-kitt så du har säkert rätt om det med motorn tongue

kolla på min kompis volvo 242 turbo här på garaget han har en b23 med r-sport kitt du hittar han om du skriver dennis volvoforlife

old volkswagens never die,they just get lower:D

Sök