2149
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

1 171 Inlägg
29 december 2009
För nära är när du inte hinner med om framförvarande bromsar väldigt hårt.

2 201 Inlägg
30 december 2009
jag sa aldrig att jag går ut o hejdar en omkörning. men ja, det blir ju tyvärr så. o om jag hinner avbryta din omkörning när du ligger långt bak, då kör du J-VLIGT för fort.

men det är fortfarande ingen anledning att köra nära. för de flesta smarta personer kör till sidan så fort de avslutat sin omkörning. men 100% av dom som ligger för nära tror att dom kännar tid på det.
det är idioti att tro det

håll avstånd o börja istället accelerera när bilen framför har passerat o ska köra in i högerfilen.

3 968 Inlägg
30 december 2009
Håller med Peter_1976 !

För f-n håll avstånd människor, har folk så otroligt svårt för att fatta ? sad

Blir lika irriterad varenda dag på hur folk kör, varför ligga så fruktansvärt nära en i baken,
inte konstigt att det händer olyckor.

Framförallt på vintern, ja då kör vissa ännu närmre, hur har ni då tänkt när
jag behöver bromsa in plötsligt? ja då till slut händer det olyckor.

Men även andra årstider. IDIOTER finns det gott om på vägarna, kan aldrig
förstå det och kommer aldrig att göra... hur tänker NI som inte fattar bättre ?

749 Inlägg
30 december 2009
Varje gång man är ute och kör kommer de flera galningar som ska ligga och trycka bakom och på 1+2väg så gör de meningslösa omkörningar och ligger sen och trycker bakom bilen framför.

Tror det är brist på kunskap och sunt förnuft.
Folk som gör så kan knappast förstå vilka krafter som spelar in vid en krock och vad som kan inträffa när de kör som *deoter.

Sen tror jag att det saknas sympati för andra människor, eftersom de riskerar livet för andra oskyldiga trafikanter med deras dåliga omdömme.
Man önskar att sånna inte hade körkort.
Men förr eller senare ligger de i diket eller blir stoppade av polisen får man hoppas.
Senast redigerat av Bjornn (30 december 2009)

102 Inlägg
31 december 2009
Tre filiga vägar?
Som e20 mot partille från göteborg.
varför ligger lastbilar i mitten filen? 90 sträcka långsamast längst till höger = lagliga och lastbilar i detta fall.
mitten filen e la för dom som kör lite snabbre? dom flesta kör ca 110.
110plus? vänster filen och omkörningar.
Höger filen e tom varge morgon till partille.
mot gbg funkar det som det ska tycker jag men från gbg?

rondeller vem blinkar i gbg? 18åringar som precis tagit kör kort och gammla gubbar som blinkar FEL.

Lund-gren
31 december 2009
Dirq skrev:
Har inte läst hela tråden men sista sidan iaf. Och min fundering är hur nära tycker ni för nära är? Jag går nog upp så jag har typ en o en halv bil längd mellan mig o framförvarande för att tydligt vissa att jag vill köra om, så dom skall flytta på sig när tillfälle ges(tänker på motorvägar). Är jag en idiot?
Sen kan man ju visa fingeret(en fin tradition som min mamma lärt mig) om personer inte håller 110 eller vad hastigtheten är. Tänker väll lite som så ibland, att är man så rädd för att köra i laglig hastighet så finns det oftas buss eller tåg använd dom. Är det dåligt väder eller farligt att köra i laglig hastighet så köra jag inte häller som en stolle.

Bara för att de är 110 väg så betyder inte de att man skall köra i 110 utan att man max får köra i 110 wink Men visst finns de många som kör alldeles för sakta för att dom är osäkra på sin egen körning och dessa borde inte fått körkort från början...

23 Inlägg
31 december 2009
Lund-gren skrev:
Dirq skrev:
Har inte läst hela tråden men sista sidan iaf. Och min fundering är hur nära tycker ni för nära är? Jag går nog upp så jag har typ en o en halv bil längd mellan mig o framförvarande för att tydligt vissa att jag vill köra om, så dom skall flytta på sig när tillfälle ges(tänker på motorvägar). Är jag en idiot?
Sen kan man ju visa fingeret(en fin tradition som min mamma lärt mig) om personer inte håller 110 eller vad hastigtheten är. Tänker väll lite som så ibland, att är man så rädd för att köra i laglig hastighet så finns det oftas buss eller tåg använd dom. Är det dåligt väder eller farligt att köra i laglig hastighet så köra jag inte häller som en stolle.

Bara för att de är 110 väg så betyder inte de att man skall köra i 110 utan att man max får köra i 110 wink Men visst finns de många som kör alldeles för sakta för att dom är osäkra på sin egen körning och dessa borde inte fått körkort från början...

Herregud! I min värld så är det bättre att en människa som känner sina begränsningar anpassar farten efter dom och inte kör över sina begränsningar. Förbjuda dom att köra bil kan vi inte, lika lite som vi kan förbjuda hets puttarna.

Peka finger åt folk som ligger under hastighetsbegränsningen, herregud man blir matt. Undrar vilka som inte borde ha fått körkort från början...

4 005 Inlägg
31 december 2009
Magnaflux skrev:
Tre filiga vägar?
Som e20 mot partille från göteborg.
varför ligger lastbilar i mitten filen? 90 sträcka långsamast längst till höger = lagliga och lastbilar i detta fall.
mitten filen e la för dom som kör lite snabbre? dom flesta kör ca 110.
110plus? vänster filen och omkörningar.
Höger filen e tom varge morgon till partille.
mot gbg funkar det som det ska tycker jag men från gbg?

rondeller vem blinkar i gbg? 18åringar som precis tagit kör kort och gammla gubbar som blinkar FEL.

Trafiken flyter faktiskt på bättre om man kör i mittenfilen med lastbil/buss istället för att ligga till höger när det är många avfarter/påfarter. Annars blir det rätt mkt inbromsningar och accelerationer.

Jag har testat att ligga både i mitten och höger och vad man kan se på alla andras beteende genom hårda inbromsningar, onödiga accelerationer och farliga filbyten så ligger jag kvar i mitten om det går bra och jag inte stör så mkt.
Sen att folk kanske är skitförbannade och svär där inne i bilen det har jag ingen aning om. smile

Hur gör ni andra som kör tung trafik?

1 634 Inlägg
31 december 2009
Läste bara första inlägget wink

Hur som helst låg jag och slicka röven på nån luffare utanför tingstadstunneln i veckan. Snubben låg i ca 40 kmh (det är 70 där) och det fanns ingen som helst trafik framför honom i den filen så långt bort man kunde se, minst 150 meter fritt, i själva verket var filen tom hela tunnelns längt.

Idioten körde ett pump på bromsen ganska hårt, japp, så brukar man väl göra när någon ligger för nära bakom. Men inte när det är en Scania 420 tankbil som ligger 1 meter bakom va big_smile hahaha, fyfan vilken idiot. I övrigt brukar jag hålla avståndet, har även stannat och hoppat ur bilen gått fram till bakomvarande bil och skällt ut föraren efter jag hjälpt honom öppna dörren.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
31 december 2009
andreas_gbg_ skrev:
Läste bara första inlägget wink

Hur som helst låg jag och slicka röven på nån luffare utanför tingstadstunneln i veckan. Snubben låg i ca 40 kmh (det är 70 där) och det fanns ingen som helst trafik framför honom i den filen så långt bort man kunde se, minst 150 meter fritt, i själva verket var filen tom hela tunnelns längt.

Idioten körde ett pump på bromsen ganska hårt, japp, så brukar man väl göra när någon ligger för nära bakom. Men inte när det är en Scania 420 tankbil som ligger 1 meter bakom va big_smile hahaha, fyfan vilken idiot. I övrigt brukar jag hålla avståndet, har även stannat och hoppat ur bilen gått fram till bakomvarande bil och skällt ut föraren efter jag hjälpt honom öppna dörren.

Spelar väl ingen roll om det är en mc eller lastbil bakom? ligger idioten för nära så visar man ju det med ett tryck på bromsen. Yrkeschaufförer borde fan veta bäst av alla att hålla avståndet!

5 198 Inlägg
1 januari 2010
KING of the road....

660 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
fan flytta på er istället..Dom största idioterna på vägarna är tvärnitare.

Ska försöka komma ihåg att köra över grannens unge nästa gång h*n jagar bollen som studsa ut i vägen, hellre det än att bli på körd bakifrån smile (Ironi för dom tröga)

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

5 198 Inlägg
1 januari 2010
Soderqvist skrev:
Saab_Diana skrev:

Ska försöka komma ihåg att köra över grannens unge nästa gång h*n jagar bollen som studsa ut i vägen, hellre det än att bli på körd bakifrån smile (Ironi för dom tröga)

//Soderqvist

Ja fan.. bromsa inte om du har en bil bakom..för den som ligger bakom har ALL rätt att ligga 1 meter från dej cool
Senast redigerat av gamlingen (1 januari 2010)

401 Inlägg
1 januari 2010
Soderqvist skrev:
Saab_Diana skrev:

//Soderqvist

Typiskt tvärnitare/bromsklossar och vrida till det...

Medelålders män är faktist dom som pekar finger oftast...

5 198 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
Soderqvist skrev:
Saab_Diana skrev:

//Soderqvist

Tycker snarare att det är arselnosare som vränger till det att dom har rätt att ligga där o nosa.. å finger pekare är nog mest undomar med nytaget körkort som tror dom kan köra bil, som troligen fått körkortet i cornflakes paket.

Största idioterna brukar va dom som börjar gnälla på andra.

2 656 Inlägg
1 januari 2010
gamlingen skrev:
Saab_Diana skrev:
Soderqvist skrev:

//Soderqvist

Tycker snarare att det är arselnosare som vränger till det att dom har rätt att ligga där o nosa.. å finger pekare är nog mest undomar med nytaget körkort som tror dom kan köra bil, som troligen fått körkortet i cornflakes paket.

myckett förutfattade meningar här märker jag ... finns dom som haft körkort i 20 år som suger på o köra bil ..

5 198 Inlägg
1 januari 2010
ekelund88 skrev:
gamlingen skrev:
Saab_Diana skrev:

myckett förutfattade meningar här märker jag ... finns dom som haft körkort i 20 år som suger på o köra bil ..

Oja,, brukar ändå tänka så här att mina medtrafikanter är värdelösa att köra bil.. och antagligen tänker dom samma om mej och tar det lika lungt som jag. För det är ju så att INGEN blir fulllärd i trafiken..
Allihopa är samma jäkla kålsupare

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2010
Apropå "peka finger"...Jag hade "färskt" körkort på den tiden (haft det i ca 1 år), stod vid rödlyset med min urcoola Ascona B*haha*, hur som så "somnade" jag och var sen på att reagera på att det blev grönt, bilen bakom hade tydligen bråttom o vråltutade säkert i 5 sek, rent "instinktivt" fick han "fingret" genom bakrutan...Detta skulle jag inte ha gjort, för det fick honom att se rött*haha*. Han låg riktigt nära mig trots refuger, så omkörning var ej möjlig, själv höll jag ungefär lagenlig fart. Så fort han fick tillfälle körde han om mig i bästa "James Bond" stil, slänger sig in framför, tvärnitar så jag nästan åker in i honom. När vi står still står hans bil på snedden framför mig o blockerar flyktvägarna*haha*. Ut hoppar en riktig Taliban, eller om vi så vill självmordsbombare, svensk var han defintivt inte, vare sig till utseende eller sättet han prata på. Han börjar med o drämma nävarna i huven på min bil (inga bucklor som tur e), sen sliter han ut mig o är redo att börja fightas...Som tur är så lyckas jag lugna ner honom med lite smarta ordval, annars kunde det gått riktigt illa...Jag lärde mig en sak av detta: "fingret" kan ibland vara befogat i trafiken men vad man glömmer är att man vet aldrig hur den som får fingret reagerar, har man mega-otur drar han fram ett vapen o avfyrar några skott...Sedan dess så använder jag mig inte av fingret*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

401 Inlägg
1 januari 2010
gamlingen skrev:
Saab_Diana skrev:
Soderqvist skrev:

//Soderqvist

arselnosare har lika mkt "rätt" att ligga i röven som tvärnitarna har "rätt" att tvärnita *host* hycklare..

Nä ungdomar pekar sällan finger..oftast medelålders män.

1 217 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
gamlingen skrev:
Saab_Diana skrev:

arselnosare har lika mkt "rätt" att ligga i röven som tvärnitarna har "rätt" att tvärnita *host* hycklare..

Nä ungdomar pekar sällan finger..oftast medelålders män.

Hamna bakom mig nån gång och jag skrotar din bil.

Det finns gott om dolda faror man kan behöva nita för och mig gör det de samma om nån fjolla vill in i arslet på min bil, det är ändå den bakom som har gjort fel och åker på hela smällen.

Sök