Apropå "peka finger"...Jag hade "färskt" körkort på den tiden (haft det i ca 1 år), stod vid rödlyset med min urcoola Ascona B*haha*, hur som så "somnade" jag och var sen på att reagera på att det blev grönt, bilen bakom hade tydligen bråttom o vråltutade säkert i 5 sek, rent "instinktivt" fick han "fingret" genom bakrutan...Detta skulle jag inte ha gjort, för det fick honom att se rött*haha*. Han låg riktigt nära mig trots refuger, så omkörning var ej möjlig, själv höll jag ungefär lagenlig fart. Så fort han fick tillfälle körde han om mig i bästa "James Bond" stil, slänger sig in framför, tvärnitar så jag nästan åker in i honom. När vi står still står hans bil på snedden framför mig o blockerar flyktvägarna*haha*. Ut hoppar en riktig Taliban, eller om vi så vill självmordsbombare, svensk var han defintivt inte, vare sig till utseende eller sättet han prata på. Han börjar med o drämma nävarna i huven på min bil (inga bucklor som tur e), sen sliter han ut mig o är redo att börja fightas...Som tur är så lyckas jag lugna ner honom med lite smarta ordval, annars kunde det gått riktigt illa...Jag lärde mig en sak av detta: "fingret" kan ibland vara befogat i trafiken men vad man glömmer är att man vet aldrig hur den som får fingret reagerar, har man mega-otur drar han fram ett vapen o avfyrar några skott...Sedan dess så använder jag mig inte av fingret*haha*
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure