under helgen, när jag var på väg tillbaks hem från jobben (2 timmars körning), hastigheten på vägen var 100km/h. jag körde i ca 75-80 km/h då jag var lite trött, plus att det var helt tomt på vägen så jag behövde inte gasa på för att inte hindra andra.
efter 10 minuter dyker upp denna husbilen bakom mig, kan säga att den hade mer än 140km/h i fart när den nådde mig, så jag kör på vägrenen för att hon ( som körde ) skulle köra om.
gissa vad som händer? hon bestämmer sig för att köra på min vänstra sida ( utan och köra om) bara köra jämnsidig med mig. så jag saktar ner till 60km/h för att de ska passera mig ( satt 2 kvinnor i den).
strax innan jag saktade ner, så såg jag på backspegel en långtradare som kom i hög fart. och jag hade en höger kurva framför mig med heldragna linjer. så då bäsmte jag mig för att sänka hastigheten till 60km/h snabbt, låta husbilen passera och öka farten igen.
samtidigt som jag saktar ner, så saktar denna j*vla idiot s**t föraren också ner. nu har jag hamnat i en höger kurva med heldragna linjer, har en långtradare i 100km/h bakom mig, och denna idioten på min vänstra sida.
då tänkte jag vafan håller de på med. för att helt enkelt inte mossas i mellan så gasade jag till 140km/h och köra tillbaka på vägen. fick ca 500 meter avstånd från husbilen. efter inte mer än 10 sekunder så ser jag husbilen bakom mig igen. jag hade då saktat ner till 100km/h ( hastigheten på vägen), och ändå hann de ikapp mig igen. än en gång till körde jag på sidan för att de ska köra om, men nej
när jag kollar i deras bil. så pratar föraren i telefon med höger handen ( håller luren på vänster örat).
och den andra kvinnan smsar eller nåt. jaha tänkte jag, saknar ner igen och då var man på ruta ett. vad än jag gjorde så ville de jävlas. nu är det kl 4 på morgonen och jag har jobbat i 15 timmar i streck.
vad jag visste var att i kameran som var uppsatt ca 1 km framför mig fanns en kamera ( inga fejk kameror). jag gasade till 160 och så gjorde husbilen. ca 150 meter från kameran jag saktade ner till 95 och de hann inte göra det. så de hamnade på bilden.
sen bestämde de sig för att jävlas ännu mer nu. så de saktade ner till 50 på en 90 väg och körde i mitten. till varken mig eller långtradaren gav de plats för att köra om. till sist ringde jag polisen och förklarade
30 minuter senare blev de stoppade.
än nu har jag inte fattat vad fan va fel på de.
..
sen stör jag mig på alla Volvo förare som tror att bara för att de sitter i en "VOLVO" så händer det de inget om de krockar i 100km/h+ . så j*vla irriterande med såna förare som kysser en i baken då de är så nära.
verkar de har inte fått utbildningen att när man krockar i 90-100 km/h så utses kroppen för ca 40-60 G krafter. vilket betyder att alla organen i ens kropp blir köttfärs soppa. varken bugatti, Ferrari eller Volvo kan göra nåt åt det.
Senast redigerat av mr_right (23 mars 2010)
An eye for eye only ends up making the whole world blind.