Får jag lov att fråga varför du sopat på den ett 3" ifrån bakaxeln? me tanke på att du inte kör turbo så vill motorn ha visst motstånd..
Jomen det är lugnt är bara skoj med frågor Ville ha ett lite annat ljud och orkade inte "japanstyla" den med en japsdämpare ser även bättre som de är nu..
Sen de dära med motståndet tror inte att det spelar nån större roll på en gamm volvo... Förr satt det inget efter bakaxeln, så sämre kan det ju inte bli
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Funderade på en sak.. Vart har du köpt dina grejer för att plastsvetsa och vad fick du ge?
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Den fick fara ut i solen idag för det blev lite för fullt på praktikplatsen så var tvungen att ta hem den tills vecka 18
Den har fått sig nya dörrar och gångjärn nu... Ska bara kapa till dörren lite så man får bort ramen runt rutan
den började misstända och gå orent, plus planda vatten i oljan... så trodde de var blockpackningen som spökade.. men så var det inte... Motorn var jätte fin var nästan inga vändkantrer alls där kolvarna vänt... Å den är hyfsat fräsch.. I morgon blir det att stiga upp klockan 6 och ta bussen till skolan för att plana toppen och fina till den lite.. Ska plana den ca 1,5-2 milimeter
http://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/914555_jj0i6z.jpg den började misstända och gå orent, plus planda vatten i oljan... så trodde de var blockpackningen som spökade.. men så var det inte... Motorn var jätte fin var nästan inga vändkantrer alls där kolvarna vänt... Å den är hyfsat fräsch.. I morgon blir det att stiga upp klockan 6 och ta bussen till skolan för att plana toppen och fina till den lite.. Ska plana den ca 1,5-2 milimeter
Släpar du toppen med dej på bussen??? Smöget att du kan greja med privata saker på skoltid...
http://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/914555_jj0i6z.jpg den började misstända och gå orent, plus planda vatten i oljan... så trodde de var blockpackningen som spökade.. men så var det inte... Motorn var jätte fin var nästan inga vändkantrer alls där kolvarna vänt... Å den är hyfsat fräsch.. I morgon blir det att stiga upp klockan 6 och ta bussen till skolan för att plana toppen och fina till den lite.. Ska plana den ca 1,5-2 milimeter
Släpar du toppen med dej på bussen??? Smöget att du kan greja med privata saker på skoltid...
Jooo tog med mig toppen på bussen det är gode skönt, går inte ens den linjen där ja va å planade toppen... Kommer in lite bilder i kväll
kan bli kul det här ju! Spara främre delen av rutramen så du kan ha kvar rutorna i framdörrarna. Är riktigt skönt på kalla kvällar att kunna hissa upp rutorna så får man lite mera värme därfram.... Ska ta lite bilder på min fars 740 cab så du kan få lite inspiration....
kan bli kul det här ju! Spara främre delen av rutramen så du kan ha kvar rutorna i framdörrarna. Är riktigt skönt på kalla kvällar att kunna hissa upp rutorna så får man lite mera värme därfram.... Ska ta lite bilder på min fars 740 cab så du kan få lite inspiration....
Joo jag ska ha det så på farmdörrarna Du det skulle va grymt snällt om du gjorde det :d tack på förhand
På skolan i arvidsjaur, skönt att man får använda maskinerna även om man inte går utbildningen
Slängde in toppen i den fina diskmaskinen
Fick lite att göra så plockade ur motorn och lackade upp den i en guldig bromsoksfärg=) Var på biltema i lördags så då rök det 2000kr till på en packningssats, färg, kamrem plus lite annat skrot till bilen
Nu har jag på börjat ihop monteringen av motorn, toppen blev då iaf ren
Tur att man inte planade toppen mer än vad man gjorde.. Hade blivit jobbigt om jag hade planat mer... Skulle nog ha måsta bygga om spännaren då Men det funkar ju iaf med original grejorna
Sista bilden för idag, gillar faktiskt den guldiga färgen stenhårt. Tycker att det blev hyfsat bra