2588
Sök

Volvo 740 cab [nu förgasar turbo bygge]

210 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
dalmasens skrev:
satan va fin motorn vart.

Tackar så mycket smile Är faktiskt jätte nöjd

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
11 maj 2010
fräckt projekt=) kommer bli fint när de blir klart!

Det lutar åt att ja bygger en själv snart. Så fundera på om du kunde fixa lite bilder på förstärkningarna som gjorts på bilen. För fundera själv på om ja skulle bygga med svetsade dörrar bak och öppningsbara fram=)

210 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
Superdtm skrev:
fräckt projekt=) kommer bli fint när de blir klart!

Det lutar åt att ja bygger en själv snart. Så fundera på om du kunde fixa lite bilder på förstärkningarna som gjorts på bilen. För fundera själv på om ja skulle bygga med svetsade dörrar bak och öppningsbara fram=)

De hoppas jag med

Det ska nog gå fixa kommer lite bilder här

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/927311_ykmqok.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/927312_rs9eb6.jpg
svetsat en 3mm plåt mot hjulhuset fram sen två stycken 30*30 profiler som är ihopsvetsade.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/927313_obmox2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/927314_31cj8z.jpg
svetsat mot hjulhusen bak.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/927316_utgxti.jpg
ett kryss mellan hjulhusen bak

Bärs!
3 456 Inlägg
12 maj 2010
Blir ju kanon detta... Måste man ha krysset bak för att klara reg bes? Hur blir det då med baslådan? tongue

Garaget.org peakade 2008.

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
12 maj 2010
kanon bra=) tack för hjälpen! vet dock inte hur det blir med mitt bygge.. Sfro ska ju ha 4k lite mycket för min budget.

2 788 Inlägg
12 maj 2010
Ser bra ut smile Förstärkningen vid dörren såg riktigt snygg ut...Fortsätt i den stilen smile

210 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Blir ju kanon detta... Måste man ha krysset bak för att klara reg bes? Hur blir det då med baslådan? tongue

Jo krysset behövs för att klara reg bes.. Ska inte ha baslåda blir juh 8st 6*9or.. Är ju även svårt att bygga så det låter bra med en baslåda i en cab wink

210 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Superdtm skrev:
kanon bra=) tack för hjälpen! vet dock inte hur det blir med mitt bygge.. Sfro ska ju ha 4k lite mycket för min budget.

Varsågod, okej det är ju faktiskt lite dyrt, man måste ju reg besa den de kostar ju oxå lite typ 1200kr sen en vanlig besiktning alltså 5800kr.

210 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Ser bra ut smile Förstärkningen vid dörren såg riktigt snygg ut...Fortsätt i den stilen smile

Tackar, jo de är hyfsat bra gjort big_smile

9 140 Inlägg
14 maj 2010
kp_stenberg skrev:
Aga_Diff skrev:

Jo krysset behövs för att klara reg bes.. Ska inte ha baslåda blir juh 8st 6*9or.. Är ju även svårt att bygga så det låter bra med en baslåda i en cab wink

Egentligen så räcker det med en sträva mellan hjulhusen bak om man sätter den i uppkant, men då är den ju ivägen lik förbannat tongue

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
Skrap
2 098 Inlägg
14 maj 2010
Blir ju kalas de här!

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Snabb =)
247 Inlägg
14 maj 2010
Ser riktigt bra ut : )

Jag har för mig att kryssträvan ska sitta horisontellt.

Jag har ingen kryssträva i min cab då min är byggd efter gamla reglementet och så har jag inte upphöjda trösklar utan balken går jäms med original..

Jag har då inte haft nå problem med att få bra bas ljud/tryck i min.

Just real power no turbo shit =)

1 432 Inlägg
14 maj 2010
NI är väl medveten om att vågrät och horisontalt är samma sak och är så som han har monterat den, det ni tänker på är vertikalt, och ja om inte jag missminner mig oxå ifrån då jag hjälpte till med att bygga en Merca 190 cab så skall det sitta vertikalt (lodrät)...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

210 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
enberg_187 skrev:
Ser riktigt bra ut : )

Jag har för mig att kryssträvan ska sitta horisontellt.

Jag har ingen kryssträva i min cab då min är byggd efter gamla reglementet och så har jag inte upphöjda trösklar utan balken går jäms med original..

Jag har då inte haft nå problem med att få bra bas ljud/tryck i min.

Min var byggd förra året och den gick genom, bara påliggande broms höger fram och ett styrstag eller nått sånt liknande, sen så har det kanske har blivit lite ändringar i regelbökerna wink
Jag har nå kicker 12"er så vem vet kanske slänger ner dom oxå men som de ser ut nu så blir de bara 6*9or sen kanske några nya till framdörrarna smile
Senast redigerat av kp_stenberg (14 maj 2010)

210 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
NI är väl medveten om att vågrät och horisontalt är samma sak och är så som han har monterat den, det ni tänker på är vertikalt, och ja om inte jag missminner mig oxå ifrån då jag hjälpte till med att bygga en Merca 190 cab så skall det sitta vertikalt (lodrät)...

Jaja den är då iaf besiktad och godkänd med krysset som de sitter nu smile
Senast redigerat av kp_stenberg (15 maj 2010)

210 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
Vet någon om de finns nån minimum storlek på spolarvätskebehållaren, när man ska besikta bilen ?
För har tänkt bygga om den som sitter i bilen nu smile

I got Dubs!
2 423 Inlägg
15 maj 2010
kp_stenberg skrev:
Vet någon om de finns nån minimum storlek på spolarvätskebehållaren, när man ska besikta bilen ?

Bara de sprutar e det lugnt

210 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Adde666 skrev:
kp_stenberg skrev:

Bara de sprutar e det lugnt

Okej tack för hjälpen smile

140 Inlägg
17 maj 2010
Riktigt grymt bygge du:)

Du måste ha ett jävla tålamod!

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.

Sök