JsoooN skrev:
Hejsan, är så att min far imorse skulle flytta undan min 740 för han skulle ut med sin bil, men den startar inte!
Startmotorn snurrar och den tände "då och då" men bara nån sekund och dog sen igen, motorn startade aldrig riktigt med andra ord.
Den fungerade finfint igår, åkte runt minst 10 mil med den och allt fungerade som det skulle men sen nu idag så vägrar den starta, vad kan vara problemet?
Motorn är en B230F.
Det jag har gjort är att kollat att alla säkringar är hela men inget mera då jag inte har någon aning vad som jag ska kolla.

Hoppas ni kan hjälpa mig

Mvh
Kyla och antydan till startande motor.
Troligen har du problem med kondens i bränslet alltså vatten i små mängder som hindrar bränslet att komma fram och förgasas i motorn. Tändningsproblem är också väldigt vanligt på dåligt underhållna bilar så vet du att tändfördelarlock, rotor och tändstift + kablar är i bra skick så kan jag till 99% garantera att du har problem med fukt i bränslet.
Dåligt bränsletryck ger oftast symtomet med en bluddrande svårstartad motor som kan gå men protesterar på gaspådrag
Senast redigerat av dbjanoz (13 januari 2010)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?