3427
Sök

Konstiga/kassa bakdämpare Skoda Fabia -05

5 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Min Fabia beter sig konstigt... känns som dämparna bak har gett sig iaf på högra sidan. Saken är den att problemet är mycket märkligt. Bilen har den senaste månaden haft uppenbara problem med bakdämparna. Den har svajat nåt så in helvete och klarar inte omjämnheter i marken, även hjulet är insjunket långt upp i hujlhuset... känns ju rätt uppebart att det har med dämparna att göra... men det skumma är att felet har kommit å gått... hur går det ihop? en kass dämpare kan väl inte bli bra helt plötsligt, eller? Har hört ett litet skrapande ljud när jag kört över gupp tidigare... så en av dom första riktigt kalla dagarna nu i vinter så slutade dämparen fungera bara så där. Sen ställde jag bilen kom tillbaka å allt var frid å fröjd.
Hände igår igen men denna gång var det värre än innan, rädd att "humörsvängningarna" är permanent nu när jag går ut till bilen idag.

Kan gasfjärdar beté sig på detta viset?

/Martin

1 228 Inlägg
22 december 2009
Låter ju som om stötdämparen är slut? Eller iaf trasig. Du kan ju ha fått in vatten i den och sen när det blivit minusgrader så har den frusit? Hur långt har bilen i fråga gått?

5 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Bilen har gått 12 000 mil. Hård mil då bilen gått som tidningsbil innan.

Gick ut å kollade bilen nu... höger däck går upp i hjulhuset medans vänster inte gör det, uppenbarligen inte rättat till sig som sist... är väl bara att konstatera att det är dämparen som är kass på högersidan. Fjärdern kan det väl inte vara eller? Den kan ju knappast gå sönder å sen helt plötsligt bli bra igen?

Sök