3782
Sök

Hur kommer avgasvärde påverkas med annat styrsystem?

332 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Har en volvo 740 16v med en 8v motor som sitter i just nu,sen sitter det 16v styrsystem och en 3tum lmm o 16 v spridare,kan det påverka avgasvärdena? för på förra besiktningen så glömde dom o kolla värdena och nu i januari ska jag in o besikta,så är lite smått orolig o sen för att det sitter en annan motor i oxå;P men på förra besiktningen sa dom inget om det, men måste man verkligen regga om o så? jag har ju inte ändrat antalet hk,snarare dragit ner dom med en sämre motor;P men det kanske inte har någon betydelse...
Senast redigerat av HBB (22 december 2009)

Smålänning
7 887 Inlägg
22 december 2009
Nej det har ingen betydelse.. du ska egentligen regga om.. men dem bryr sig nog inte...

avgasvärderna brorde blir bra.. Är ju sqamma givare och allt till 8v, och så pass adaptivt är det säkerligen så det klarar av att kompensera.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 december 2009
Men vill du vara på säkra sidan så kolla upp CO innan bes.. men tror inte de ska vara något problem här inte.. men de kommer säkert kolla under huven.. men hoppas på en dum besiktnings gubbe smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

1 142 Inlägg
23 december 2009
tanka i lite etanol... de gjorde ja.. ja hade tok höga avgasvärden på min bil sen på efter kontrollen så var dom kalas. förutom de att lambda värdet steg med etanolen men...

332 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
Okej då får jag hoppas på de bästa då=) jo ja tänkte tanka i en skväll etanol;P

Sök