Köpråd V70-06 vs SAAB 95 -06

Funkiee Saab älskare!
2 januari 2010 · 4 597 Inlägg

HAHA lol lol jo visst, vi säger det wink

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
TurbOla Reservdansk
2 januari 2010 · 6 271 Inlägg

Funkiee skrev:
Jag och han pratade, och sen körde vi race, förklara endå hur fan han kan torska flera gånger då?!?

Han tyckte synd om dig? smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Bjork OEM <3
2 januari 2010 · 6 957 Inlägg

TurbOla skrev:

Funkiee skrev:
Jag och han pratade, och sen körde vi race, förklara endå hur fan han kan torska flera gånger då?!?

Han tyckte synd om dig? smile

Känns så..eller så växla grabben i volvon innan turbon fått börja jobba.

OEM <3
daajvid Elektriker
2 januari 2010 · 1 138 Inlägg

eller så asgarvar killen i volvo så mö så han gasar bara halv o kör ekodrive..


http://www.youtube.com/watch?v=q9ZNJlbsjdw
någon som har liknande film med en saab?

Senast redigerat av daajvid (2 januari 2010)

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
IceEyes Varningar: För många..
2 januari 2010 · 2 552 Inlägg

Till trådskaparen: När det handlar om val mellan Volvo och Saab så ta dessa frågor på tex. Lunarstorm istället där nivån är lite högre smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
TurbOla Reservdansk
2 januari 2010 · 6 271 Inlägg

IceEyes skrev:
Till trådskaparen: När det handlar om val mellan Volvo och Saab så ta dessa frågor på tex. Lunarstorm istället där nivån är lite högre smile

www.hamsterpaj.net/chat

lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
In-Sports
2 januari 2010 · 156 Inlägg

Skulle satsa på en Volvo då andrahandsvärdet är högre.
Mvh

Volvo V70 "Sveriges häftigaste Volvo 2008" (2003)
Volvo Xc90 "Widebody By Design By HK" (2004)
Volvo 240 "Veteranen" (1978)
kwansa Hmm, vet inte?
2 januari 2010 · 1 775 Inlägg

TurbOla skrev:

Bjork skrev:
Saaben är fan så rappare med sina 150hk får jag säga, men Volvon är en finfin glidarbil och då behövs inte mkt HK wink 140/170hk same shit..inget märkvärt med 170hk om jag får säga så..

Klart, det måste ju vara nån skillnad med turbo. wink

att den går sönder? tongue
Gt17 turbon skulle aldrig ha monterats i 9-5an, där måste jag säga att volvo har valt ett bättre märke på sin äldre turbos wink

Senast redigerat av kwansa (2 januari 2010)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
TurbOla Reservdansk
2 januari 2010 · 6 271 Inlägg

kwansa skrev:
att den går sönder? tongue
Gt17 turbon skulle aldrig ha monterats i 9-5an, där måste jag säga att volvo har valt ett bättre märke på sin äldre turbos wink

Tänker du på Garret-aggregaten på 740n? wink

Eller du menar Mitsu-aggregaten? smile
Har hört en del olika personer som säger att KKK-aggregaten som man börjat med nu ska vara riktigt bra de också - bara inte så förtjusta i höga laddtryck. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Aerocombi Xenoholic
2 januari 2010 · 2 559 Inlägg

Aerocombi skrev:
Köp en 9-5a du, sen fixar du ett "chip" och har sedan 225 frustande hästar wink som inte dricker mer än en originalare smile
Lovar att den är en mycket roligare bil än en 170 hästars V70 wink

big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
BuRrE08
2 januari 2010 · 678 Inlägg

att råd fråga om man ska ha saab eller volvo på garaget är helt omöjligt! jag skulle fråga på volvo/saab forum om för och nackdelar istället!

Funkiee Saab älskare!
2 januari 2010 · 4 597 Inlägg

Aerocombi skrev:

Aerocombi skrev:
Köp en 9-5a du, sen fixar du ett "chip" och har sedan 225 frustande hästar wink som inte dricker mer än en originalare smile
Lovar att den är en mycket roligare bil än en 170 hästars V70 wink

big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile

+1 big_smile den blir ju till och med snålare än orginal smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
TurbOla Reservdansk
2 januari 2010 · 6 271 Inlägg

Funkiee skrev:

Aerocombi skrev:

Aerocombi skrev:
Köp en 9-5a du, sen fixar du ett "chip" och har sedan 225 frustande hästar wink som inte dricker mer än en originalare smile
Lovar att den är en mycket roligare bil än en 170 hästars V70 wink

big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile    wink    big_smile

+1 big_smile den blir ju till och med snålare än orginal smile

Detta är en halvsanning.

Om en pendlare som aldrig gasar chippar sin bil, så blir den snålare ja.
Om en ung kille som har bly i högerfoten chippar sin bil så kommer den att bli mycket törstigare.

Fler hästar kräver mer föda, så är det bara!

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
TurbOla Reservdansk
2 januari 2010 · 6 271 Inlägg

Dansken- skrev:
Hade nog satsat på en V70 T5, alltså 2,4 liters turbomaskinen, för personligen tycker jag att det är den bästa Volvo motorn.

-05 och framåt dvs?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
salle1 AUTOTECH
15 januari 2010 · 762 Inlägg

Mellan de bilarna du har specat så köp SAAB mkt bil för en liten penning idag!

Till alla er som håller på att pajkasta om dålig den e, och den andra e tycker jag är lågt samtidigt roligt att man försvarar sitt märke mm.
Men glöm inte att både SAAB och VOLVO är Svenska produkter som håller mycket hög kvalitet för pengarna och kämpar hårt om att få betalt för sina produkter så de kan överleva ett tag till och många med mig är beroende av att det finns produktion och utveckling i Sverige!
Och det viktigaste av allt med en lite äldre SAAB/VOLVO kan nästan alla få MKT prestanda för lite pengar och få smak på asfaltsadrenalin och minnen för livet.
MVH/salle1=speedlover

Senast redigerat av salle1 (15 januari 2010)

Funkiee Saab älskare!
15 januari 2010 · 4 597 Inlägg

salle1 skrev:
Mellan de bilarna du har specat så köp SAAB mkt bil för en liten penning idag!

Till alla er som håller på att pajkasta om dålig den e, och den andra e tycker jag är lågt samtidigt roligt att man försvarar sitt märke mm.
Men glöm inte att både SAAB och VOLVO är Svenska produkter som håller mycket hög kvalitet för pengarna och kämpar hårt om att få betalt för sina produkter så de kan överleva ett tag till och många med mig är beroende av att det finns produktion och utveckling i Sverige!
Och det viktigaste av allt med en lite äldre SAAB/VOLVO kan nästan alla få MKT prestanda för lite pengar och få smak på asfaltsadrenalin och minnen för livet.
MVH/salle1=speedlover

Varför dra upp en äldre tråd, när den varit död?

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
940_44
26 januari 2010 · 850 Inlägg

v70!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
jorgen72
26 januari 2010 ·

Funkiee skrev:

slin skrev:
Ok, du röstar på saab, har du koll på förbrukningen?(95 2,0 -07a?)

Det där med förbrukningen kan variera från bil till bil, men när han ligger runt där undrar jag hur hans högerfot är... Men om du köper ex ett steg 1 så blir ju bilen både piggare och bränslesnålare, hur konstigt det än låter. Men ex landsväg. Nu blir min 9000 som exempel, men rullande landsväg med konstant 110km/h med fotgas ca 0.7 l/mil och med farthållare blev det 0.45 l/mil så det är även en sådan skillnad, men 9-5an är ju bra mycket snålare än volvon. Men pappas 9-5 SC -03 2.0t drar inte alls så mycket, hans drar balndad körning 0.7. Antagligen att hans bil drar mer är att det fortfarande var kvar e85 i tanken eller så är han gasglad wink

Mvh Patrik

Det finns inte en möjlighet att du kör en saab 9000 på 0,45l mil

jorgen72
26 januari 2010 ·

Jag tror du får mer bil för pengarna om du köper saab 9-5

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
26 januari 2010 · 1 128 Inlägg

Såklart du ska ta Saaben!

Nöjeskör närproducerat
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang