2607
Sök

Rost lagning inför besiktning

254 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Tja

Fick en 2:a på bes angående rost i bakvagns ram

lagade och nu till min fråga... får jag spruta på sån underredsmassa på det jag har lagat för att förhindra rost igen och för att det ska se bättre ut..

har fått reda på av en polare att man inte får göra det då de skrapa av det osv

någon som vet med 100%

130 Inlägg
27 december 2009
ingen som klagat när ja gjort så iaf... dom har jue hammare å slå med om dom inte bara nöjer sej med å kolla och se att de ser ut å sitta en ny plåtbit där

Vem uppfann biltema? :@
61 Inlägg
27 december 2009
Får inte göra det men jag har kompisar som "inte visste" och det blev godkännt ändå, får ha lite flyt.

Lagningen var förövrigt med wellpapp och en massa rostskyddsklet...  cool och ja, det är sant! jag var med
Senast redigerat av RaX- (27 december 2009)

254 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
RaX- skrev:
Får inte göra det men jag har kompisar som "inte visste" och det blev godkännt ändå, får ha lite flyt.

Lagningen var förövrigt med wellpapp och en massa rostskyddsklet...  cool och ja, det är sant! jag var med

okey men mitt är inte spacklat eller sånt, mitt är svetsat, men nu är man var under och har öppet efter har svetsat så vill man gärna fixa det...

men ska ringa dem imon och se annars så bes jag imon och spraya sen
Senast redigerat av Dansken_fire (27 december 2009)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
28 december 2009
jag har alltid sprutat på med rostskydd där jag lagat innan/efter bes och aldrig varit problem (så länge man svetsat) så det hörs när de går på med hammaren och kollar.... dock behöver du inte brespackla med underredsmassa så man inte ser ett spår av lagningen, lägg på ett tunnare lager så man ser lagningen och sedan efteråt dra på med mer.

152 Inlägg
28 december 2009
de e bara att dränka skiten i underredsmassa=)  vet många som redigt dränker så pass så att bes-gubbens hammare fastnar=) ja underredsbehandlar alla mina bilar vid bes.  dom kan inget säga om du lagt på massa..

254 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Var och besikta bilen idag, kom dit och skulle bara skriva in mig som efterkontroll..

Har precis köpt bilen och fick pappret med besiktnings saker som skulle göras vid.... Men det var pappret som hade gjort på ett efterkontroll på bilen så det var bara göra en helt ny bes... tur var gubben trevlig som fan, inga större problem, han påpeka att bakvagnsramen var dålig och borde bytas ut...

så fick pappret BLANKT big_smile fyfan va man blev förvånad:D så nu ska jag ut och spruta underrede massa

Sök