3801
Sök

Imma på rutorna - Mercedes C180 W202

1 339 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Tjena, har som sagt problem med imma på rutorna. Det börjar där bak efter 2 minuter och förflyttar sig sen framåt desto längre tiden går, det slutar med att man måste öppna en ruta för att det ska stanna upp. Ingenting annat hjälper. Det finns ingen AC längre och det finns ingen bakrutevärmare heller för den har slutat funka. Har varit såhär nu ett tag och har börjat bli riktigt trött på de nu.

Har kollat så att det inte finns vatten under mattorna. Sen kollade dom någon grej som sitter under handsfacket så att den rörde sig som den skulle, tror de hade med cirkulationsluften att göra. Kupefiltret är också bytt.

Vad kan det vara för fel? Det är precis som att cirkulationsluften vart på hela tiden men den är nog inte det verkar det som heller för trycker man på den så klickar det till o så.

Var sitter ventilationen?

3 259 Inlägg
28 december 2009
Låter verkligen som att du cirkulerar luften i kupen, hade det tex varit värmepaketet hade det varit framrutan som immade igen först. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med vart utsläppssventilen sitter men det vet säkert nån annan här, annars ringer du bara till en merca verkstad och ber att få prata med en mekaniker så kan dom nog hjälpa dig!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 339 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Hmm okej jo jag skulle tippa på det också. I värsta fall får det bli så e jag rädd tongue . Får se först om ngn här kan kanske.

Sök