Lambdasond v40

850_GLT
28 december 2009 · 947 Inlägg

Jag har ett problem med min v40. Den går jämt och fint sen jag bytte luftmasse mätaren och har nu bytt lambdasonden. Men lampan som visar att det är fel lyser fortfarande. Ska tydligen finnas en till lambdasond men var sitter den? har inte sett den när ja kollat. Avgassystemet är dock inte färdigbyggt än så det slutar precis innan bakaxeln och det är 3".

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
dawwe ...has left the building...
28 december 2009 · 4 474 Inlägg

Det borde rimligtvis sitta en sond FÖRE "katten" och en EFTER "katten". Frågan är:vilken bytte du? Den efter "katten" är en "kontrollsond" så vitt jag vet, tydligen ett krav på bilar som har lägst Euro 3(????) "godkänd avgasrening"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
850_GLT
30 december 2009 · 947 Inlägg

dawwe skrev:
Det borde rimligtvis sitta en sond FÖRE "katten" och en EFTER "katten". Frågan är:vilken bytte du? Den efter "katten" är en "kontrollsond" så vitt jag vet, tydligen ett krav på bilar som har lägst Euro 3(????) "godkänd avgasrening"

Jag bytte den som sitter innan katten

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
dawwe ...has left the building...
30 december 2009 · 4 474 Inlägg

Har du "clearat" felkoderna efter sond & LMM bytet?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
850_GLT
30 december 2009 · 947 Inlägg

dawwe skrev:
Har du "clearat" felkoderna efter sond & LMM bytet?

Har tagit bort batteri polen och låtit den vara av i en dag ungefär.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
dawwe ...has left the building...
30 december 2009 · 4 474 Inlägg

Tveksam till att det räcker, man brukar behöva koppla upp sig mot "styrboxen" o radera felkoderna.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang