3887
Sök

Motorn tickar ! saab 9-3

257 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
hej
har problem bilen startar inte  den är helt död  den verkar  ha ström men
de  tickar till i motorn när man ska starta den va kan va felet då ? hmm
har fungerat hur bra  hela tiden
tills nu

väldigt tacksam för lite hjälp !!
Senast redigerat av simpon (28 december 2009)

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 december 2009
Batteriet...o fixa rubriken...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

257 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
varför batteriet om de är motorn som tickar !!!  jag sa ju att ja hade ström !!!

4 474 Inlägg
28 december 2009
För att strömmen inte räcker...Klicket du hör är från startmotorn som troligtvis inte får tillräckligt med ström...Jag antar att ni inte har nån sommarvärme direkt i Skellefte...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

257 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
hmm de va som f*n nä de är skit kallt här
så de är kylan som har slagit ut start motorn

257 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
så den måste troligt vis bytas ut eller ?

4 474 Inlägg
28 december 2009
Nej! Det är ditt batteri som måste laddas!

4 474 Inlägg
28 december 2009
Om du vill bränna pengar så byt startmotor, o när du endå e igång så lyft på toppen o kolla så inte kolvarna har satt sig på nåt höger vänster, kan kanske vara spräckt block...Ser allt bra ut sätter du ihop bilen igen, laddar batteriet o sen så startar den högst troligt....ELLER så börjar du med att ladda batteriet, välj själv:)!

257 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
ok men ska försöka få tag på en laddare då får hoppas på de

4 474 Inlägg
28 december 2009
Halleluja!smile

257 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
nån annan som har nå tips ?

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
28 december 2009
vill du inte ladda så prova med startkablar eller bogsera igång bilen.

257 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
har provat me startkablar men gick inte  va tror du då ?

257 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
laddar batteriet nu

3 235 Inlägg
28 december 2009
Kanske ditt batteri är helt slut, då hjälper det som regel inte med startkablar.
Det du kan göra är: koppla bort ditt eget batteri helt, och försöka starta med enbart startkablar från en annan bil direkt på ledningarna som skulle ha suttit på batteriet. Startar den måste du skaffa nytt batteri...

257 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
ok tack de va bra förslag de sak ja pröva smile  engolf
ska nog köpa nytt batteri då

4 474 Inlägg
29 december 2009
Om du gör som engolf skriver så får du under INGA omständigheter koppla bort kablarna från batteriet, gör du det kan du få fin-fina skador på elsystemet....

257 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
ok tack för varningen då ska ja inte göra så  de är under laddning nu så får se i morn då

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
29 december 2009
engolf skrev:
Kanske ditt batteri är helt slut, då hjälper det som regel inte med startkablar.
Det du kan göra är: koppla bort ditt eget batteri helt, och försöka starta med enbart startkablar från en annan bil direkt på ledningarna som skulle ha suttit på batteriet. Startar den måste du skaffa nytt batteri...

Det bör väll bli samma effekt som att sätta fast klämmorna på batterikabelskorna? fasten dem sitter fast på batteriet? roll

Hur tickar motorn? eller är det något annat som tickar? går motorn runt? roll
Senast redigerat av kwansa (29 december 2009)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

3 235 Inlägg
29 december 2009
kwansa skrev:
engolf skrev:

Det bör väll bli samma effekt som att sätta fast klämmorna på batterikabelskorna? fasten dem sitter fast på batteriet? roll

Hur tickar motorn? eller är det något annat som tickar? går motorn runt? roll

Om batteriet är slut (dvs en eller flera celler har kortslutat) hjälper det inte med startkablar till batteriet, då blir kablarna väldigt varma, men man får inte igång motorn. Och sen finns det alltid risk för skador på elektronik när man använder startkablar, det snackas mycket om det, men jag har aldrig upplevt det, eller känner någon som har fått problem.

Sök