29 december 2009
Trådstartare
Hej!
Ett lite lurigt problem uppstod för mig idag med min Seat Ibiza Stella 2002 års modell, 1,4L 16v som gått ungefär 11 000 mil.
När jag växlat ner i en rondell och kört ut ur den märker jag plötsligt att bilen inte längre svarade när jag tryckte ned gaspedalen, dvs. även om jag tryckte ned gaspedalen max så fortsatte bilen att gå på tomgångsvarv, utan att ens reagera på gaspedalen. Jag körde ut till sidan av vägen, stängde av bilen och startade den igen. Problemet kvarstod. Jag stängde av bilen igen, funderade ett tag, utan att komma på någon bra lösning, och startade efter en minut eller så bilen igen, och plötsligt svarade bilen precis som den ska. Har kört någon mil eller så sedan dess, och allt har fungerat som det ska, men detta är minst sagt ett otrevligt problem och jag skulle därför vilja höra om någon av er har några idéer om vad detta skulle kunna bero på.
Tilläggas bör också att gaspedalen fortfarande "fjädrade emot" precis som vanligt. Ytterligare information som skulle kunna vara relevant är att det det var rätt kallt (-15C) idag samt att inga fel-lampor eller liknande lyste.
Hoppas någon av er har någon aning om vad detta skulle kunna handla om.
Med vänliga hälsningar,
Martin