2512
Sök

Missljud Audi s4 4,2 -94

20 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Är inget snille på detta men skall försöka beskriva så bra som möjligt.

När jag startar bilen låter det ingenting men när jag kommit upp i ca 40kmh börjar det vina bakifrån.

Ljudet kan nästan beskrivas som elektroniskt? Låter iaf inte mekaniskt. Ljudet påverkas av hur mycket
jag trycker på gasen, när man liksom bara lägger foten på pedalen viner det som mest, i detta läge viner det
lika mycket i 40kmh som i 140kmh.

Ljudet försvinner när jag släpper gasen och även om jag gasar fullt.

Ljudet är konstant och påverkas inte av gupp, svängar, bromsning mm.

Har fått hört gissningar om att det skulle vara bränslepumpen i tanken och även bakaxeln/slutväxel/diff.

Bilen har gått ca 20k mil.
Detta blev långt men hoppas det hjälper:)

Tack

On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over....

Okejbratja
255 Inlägg
31 december 2009
froost skrev:
Är inget snille på detta men skall försöka beskriva så bra som möjligt.

När jag startar bilen låter det ingenting men när jag kommit upp i ca 40kmh börjar det vina bakifrån.

Ljudet kan nästan beskrivas som elektroniskt? Låter iaf inte mekaniskt. Ljudet påverkas av hur mycket
jag trycker på gasen, när man liksom bara lägger foten på pedalen viner det som mest, i detta läge viner det
lika mycket i 40kmh som i 140kmh.

Ljudet försvinner när jag släpper gasen och även om jag gasar fullt.

Ljudet är konstant och påverkas inte av gupp, svängar, bromsning mm.

Har fått hört gissningar om att det skulle vara bränslepumpen i tanken och även bakaxeln/slutväxel/diff.

Bilen har gått ca 20k mil.
Detta blev långt men hoppas det hjälper:)

Tack

Hahahaha big_smile Förlåt men av din berättelse såg kan jag nästan LOVA att det är dina högtalare ^^
har du kopplat lite eget kanske och inte gjort saker & ting rätt? behöver inte vara så men det har jag fått höra många gånger! gott nytt år påre!

716 Inlägg
31 december 2009
generator-vin låter det som. Har du baslåda, slutsteg och sådant så kontrollera kablar...

20 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Hehe jodå har allt tänkt tanken själv och skulle faktiskt bli glad om det är det.

Hade baslåda å steg för ett år sen, plockade bort den när det vanskades snö tongue
tejpade alla kablar och sen dess har det bara legat skit i skuffen, får väl ta en storstädning imorrn på bakfyllan å se påt.

Tack för svaren och gott nytt år på er!

On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over....

Sök