31 december 2009
Trådstartare
Ikväll när jag var ute och körde började bilen bete sig märkligt efter cirka 20-25 minuters körning. Plötsligt blev instrumentbelysningen allt svagare och radion slutade spela.
När jag skulle köra vid grönt ljus var all kraft borta från motorn och bilen närapå dog.
När jag då stängde av instrumentbelysning, samma reglage som dessutom gör det möjligt att slå på helljuset så kom varvtalen tillbaka till motorn igen och jag kunde köra igen. Dessutom vaknade radio till liv igen.
Ungefär som om batteriet inte orkar driva allting, men batteriet är helt nytt, införskaffades för drygt en vecka sedan.
När jag väl kom hem testade jag att slå på instrumentbelysningen igen, då lös den med full kraft som vanligt den korta stund jag hade på den.
Något som vet vad det kan vara?
Övrigt kan tilläggas att kupéfläkten har varit lite svajjig. Nu när det varit kallt orkar den inte alltid köra på full fart utan det kommer och går lite grann. Den ger dock värme som den ska.
Bilen har stått sedan juldagen och det var 15 minus ute ikväll. Men den startade direkt och en bil borde väl klara större kyla än så?
Senast redigerat av kilomistra (31 december 2009)