4651
Sök

Volvo 240 -88 LH2.2 Startar ej efter jag bytt front :/

42 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Fick tag i en jättefin 240GL -88, Krockskadad men komplett. Bilen startade och
gick att köra så ivrig som man är så begav mig hemmåt i halv snöstorm med sommardäck smile
Skruvade av fronten från en donatorbil och riktade upp lite plåt på den nya kärran o 5-6 timmar senare så var allt färdigt.  Sätter mig i bilen och vrider om... knappt ett livstecken.. hostar till lite då och då och dör igen :S

Kom då på att jag inte skruvat på generatorn.. men kunde inte komma på vad det skulle göra för skillnad.. fanns ju kräm i batteriet så.. men bilen startade iaf inte efter att jag satt dit den med.

Finns det någon/några kablar kring fronten man kan ha kommit åt ?? Vanliga misstag eller dyl? Idéer??

Whatever :)
1 652 Inlägg
1 januari 2010
hmm ja du ska ju ha en jord plats vid inner skärmen på vänster och höger sida.. kolla om alla kablar är anslutna..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

42 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
ahh smile Skall ut och kolla så fort det ljusnar!

1 652 Inlägg
1 januari 2010
kan vara de lilla som spökar. vet att de händer mig titt som tätt när jag glömmer smile

42 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Hittade inte felet idag, men jag kortslöt pin 30 och 87/2 på soppareläet och då startade den igen.. sen funkade den fint även utan kortslutningen konstigt nog. Nu går den fint iaf smile  Har dock ingen aning om vad felet var..

1 652 Inlägg
1 januari 2010
hmm verkligen wierd smile men kan har erjat någonstans och när du kortslöt de så kanske de brände bort de ? men gött att de rullar igen iaf smile

42 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Tack för hjälpen XeptiQ
jo, riktigt mysko smile   Hela bilen skall ses igenom och "förbättras" lite prestandamässigt nu, kommer bygga i ett megasquirt jag har liggandes och även en skruvkompressor skall få flåsa lite.. lägger upp projektet här på garaget i nästa vecka nån gång om du är intresserad smile

Gó fortsättning!

42 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
funderar på att låta lh-2.2 sitta kvar och skicka i ett unichip o mappa eller dyl. Eller skall man kanske köra MS ändå?
Nu är monteringen till kompressorn klar iaf,dvs den får sitta ovanpå ett gammalt k-jetinsugsrör och så får jag göra ett huv-scoop för att kunna stänga locket smile Remskivan kom jag ju på att den var tandad :p... ops.. ingen som har ett tandat drev med 2,5 mm tandbredd för 3cm bred rem?? Gärna stort!

Sök