Fick tag i en jättefin 240GL -88, Krockskadad men komplett. Bilen startade och gick att köra så ivrig som man är så begav mig hemmåt i halv snöstorm med sommardäck Skruvade av fronten från en donatorbil och riktade upp lite plåt på den nya kärran o 5-6 timmar senare så var allt färdigt. Sätter mig i bilen och vrider om... knappt ett livstecken.. hostar till lite då och då och dör igen :S
Kom då på att jag inte skruvat på generatorn.. men kunde inte komma på vad det skulle göra för skillnad.. fanns ju kräm i batteriet så.. men bilen startade iaf inte efter att jag satt dit den med.
Finns det någon/några kablar kring fronten man kan ha kommit åt ?? Vanliga misstag eller dyl? Idéer??
Hittade inte felet idag, men jag kortslöt pin 30 och 87/2 på soppareläet och då startade den igen.. sen funkade den fint även utan kortslutningen konstigt nog. Nu går den fint iaf Har dock ingen aning om vad felet var..
Tack för hjälpen XeptiQ jo, riktigt mysko Hela bilen skall ses igenom och "förbättras" lite prestandamässigt nu, kommer bygga i ett megasquirt jag har liggandes och även en skruvkompressor skall få flåsa lite.. lägger upp projektet här på garaget i nästa vecka nån gång om du är intresserad
funderar på att låta lh-2.2 sitta kvar och skicka i ett unichip o mappa eller dyl. Eller skall man kanske köra MS ändå? Nu är monteringen till kompressorn klar iaf,dvs den får sitta ovanpå ett gammalt k-jetinsugsrör och så får jag göra ett huv-scoop för att kunna stänga locket Remskivan kom jag ju på att den var tandad :p... ops.. ingen som har ett tandat drev med 2,5 mm tandbredd för 3cm bred rem?? Gärna stort!