Sportfilter, saab900s -95

ARPAnet
22 maj 2006 · 151 Inlägg

Tja... köpte en saab 900s Turbo som jag skall småstyla lite... det jag aldrig gjort däremot är att byta sport filter på en bil... Är det svårt.? Hur skall jag göra...? Någon som har bilder som visar hur man gör..? Kan man köra med sportluftsfilter på vintern eller skall man byta tillbax då???

Det jag vet är:

* Byta sportfilter var 1000 mil.
* Hellre byta än att göra rent.
* Min turbo mår bättre.

Tascksam för trevliga svar...

Senast redigerat av ARPAnet (22 maj 2006)

SAAB_4ever
22 maj 2006 · 767 Inlägg

gå in på www.speedparts.se så klickar du på "anvisningar" så finns det en liten bit ner instuktioner på hur man gör beroende på vilkett du har....Tänk på att ha ett värme skydd!!! Speedparts är en sida som bara säljer produkter till SAAB så dom vet om du behöver fråga om fler saker! Lycka till

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saabare Avstängd
22 maj 2006 · 1 106 Inlägg
Livet startar vid 220 km/h
bumpe Lastbilsmekaniker
24 maj 2006 · 3 878 Inlägg

Saabare skrev:
www.speedparts.se
www.nordictuning.com

Men nordic vet fan inte riktigt vad de gör för nåt ibland så ta det med en nypa salt... De kan fan inte ens ladda in rätt program...

Saabare Avstängd
24 maj 2006 · 1 106 Inlägg

bumpe skrev:

Saabare skrev:
www.speedparts.se
www.nordictuning.com

Men nordic vet fan inte riktigt vad de gör för nåt ibland så ta det med en nypa salt... De kan fan inte ens ladda in rätt program...

Prova www.maptun.com istället.

Livet startar vid 220 km/h
Ekis!
24 maj 2006 · 1 210 Inlägg

bumpe skrev:

Saabare skrev:
www.speedparts.se
www.nordictuning.com

Men nordic vet fan inte riktigt vad de gör för nåt ibland så ta det med en nypa salt... De kan fan inte ens ladda in rätt program...

18 år och redan proffs på saab... råder delade meningar om hur Nordic uhr kan lr inte kan sina saker...
men alla kan ju göra fel... mer lr mindre...

btw ska du inte lägga upp en bild på din bil?? du har väll en sån antar jag!!??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang