3711
Sök

Renault trafic -03 Diesel stendog i kylan

2 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
sad
HJÄLP!! smile

Startade bussen tidigt på morgonen, inga problem att få igång den alls..   var ca -15 ute   , skrapade rutorna  ...  1.5 min senare  åkte jag 100 meter och så stendog den,,    det var inte så att den ryckte innan den dog utan bara helt död, har för mig att jag hörde ett konstigt "poff" ljud, svårt att beskriva..                 en blinkande symbol för  bränsleinsprutning började lysa...

Har aldrig märkt några sympton innan på något..   Batteriet funkar bra och startmotorn drar runt , men motorn visar inga tecken alls på att gå igång överhuvudtaget.. 

Fick ställt in en mindre byggfläkt/värmefläkt i motorutrymmet,  över natten.. sedan på morgonen  så   försökte jag igen,   då  fick jag en liten, liten respons från motorn som om att den skulle starta,  men det var oxå det enda..

Jag har prövat med startkablar ,  för att kanske få bättre effekt ,  även försökt bogserat igång den men bilen fick inget fäste i snön o bara kanade...

Någon som har nån ide vad man kan testa, eller felsöka ?    kan man prova med typ "startgas" i insuget?

Bilen har en inbyggd dieselvärmare   men utan timer,  utan den startar och värmer när motorn startar..

Egen företagare
864 Inlägg
6 januari 2010
kolla säkringarna du, även om säkringen till solenoiden på pumpen är hel så byt ändå, är inte säkert den släpper igenom ström som den ska även om den ser hel ut.

Kolla även så inte då fått e is propp i diesel ledningen.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
6 januari 2010
Det kan vara pumpen som är död. Har varit med om det på en Kangoo.

Lev livet, det kan ta slut fort

2 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
THANKS!  jag e helt nollställd när det gäller bilar  ,, , ska kolla detta direkt!!!

Sök