Tändföljd på volvo 745 -87 insprut ?

General_power
6 januari 2010 · 37 Inlägg

Vad är tändföljden? Är de 1342?
Om jag står framför bilen med huven öppen, är då längst till vänster på fördelarlocket 1 ?

När jag bytt tändkablar och sådant, är de något annat jag ska tänka på?

Har även plockat ur fördelaren och rotorn, jag satte tillbaks den efter det, ska man sätta tillbaks den på något speciellt sätt? Den går väl bara sätta på ett sätt?

En annan fråga: Kan dålig insugspackning leda till baktändning?
En till: Varför kommer de svart skit ut ur avgassystemet, så snön blir helt kolsvart?

Mvh

husmus www.avgassystemet.se
6 januari 2010 · 936 Inlägg

General_power skrev:
Vad är tändföljden? Är de 1342?
Om jag står framför bilen med huven öppen, är då längst till vänster på fördelarlocket 1 ?

När jag bytt tändkablar och sådant, är de något annat jag ska tänka på?

Har även plockat ur fördelaren och rotorn, jag satte tillbaks den efter det, ska man sätta tillbaks den på något speciellt sätt? Den går väl bara sätta på ett sätt?

En annan fråga: Kan dålig insugspackning leda till baktändning?
En till: Varför kommer de svart skit ut ur avgassystemet, så snön blir helt kolsvart?

Mvh

står väl på locket annars?

borde va 1243 på din.
vanligtvis är det 1342

ettans cyliner är längst fram mot fronten.

EDIT:
koppla om tändkablarna så kommer det nog ordna sig.. glömde svara på dina andra frågor.

Senast redigerat av husmus (6 januari 2010)

-den satt som en fläskläpp-
General_power
6 januari 2010 · 37 Inlägg

husmus skrev:

General_power skrev:
Vad är tändföljden? Är de 1342?
Om jag står framför bilen med huven öppen, är då längst till vänster på fördelarlocket 1 ?

När jag bytt tändkablar och sådant, är de något annat jag ska tänka på?

Har även plockat ur fördelaren och rotorn, jag satte tillbaks den efter det, ska man sätta tillbaks den på något speciellt sätt? Den går väl bara sätta på ett sätt?

En annan fråga: Kan dålig insugspackning leda till baktändning?
En till: Varför kommer de svart skit ut ur avgassystemet, så snön blir helt kolsvart?

Mvh

står väl på locket annars?

borde va 1243 på din.
vanligtvis är det 1342

ettans cyliner är längst fram mot fronten.

EDIT:
koppla om tändkablarna så kommer det nog ordna sig.. glömde svara på dina andra frågor.

Okej, jag får prova 1243 då.
Samtidigt är de inte lätt att veta heller, eftersom den bara började såhär en dag. Nu har jag bytt tändkablar, och jag visste inte hur jag skulle sätta dom. Men ska prova koppla om dom, fast de är inte lätt att veta när de är rätt, eftersom det baktände innan jag böt tändkablarna också.

Men min stora fråga är den om insugspackningen..

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
6 januari 2010 · 3 180 Inlägg

ettans cylinder är längst fram mot kylaren, så här ska du koppla på fördelaren sett framifrån 4-3-1-2.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
husmus www.avgassystemet.se
6 januari 2010 · 936 Inlägg

General_power skrev:

husmus skrev:

General_power skrev:
Vad är tändföljden? Är de 1342?
Om jag står framför bilen med huven öppen, är då längst till vänster på fördelarlocket 1 ?

När jag bytt tändkablar och sådant, är de något annat jag ska tänka på?

Har även plockat ur fördelaren och rotorn, jag satte tillbaks den efter det, ska man sätta tillbaks den på något speciellt sätt? Den går väl bara sätta på ett sätt?

En annan fråga: Kan dålig insugspackning leda till baktändning?
En till: Varför kommer de svart skit ut ur avgassystemet, så snön blir helt kolsvart?

Mvh

står väl på locket annars?

borde va 1243 på din.
vanligtvis är det 1342

ettans cyliner är längst fram mot fronten.

EDIT:
koppla om tändkablarna så kommer det nog ordna sig.. glömde svara på dina andra frågor.

Okej, jag får prova 1243 då.
Samtidigt är de inte lätt att veta heller, eftersom den bara började såhär en dag. Nu har jag bytt tändkablar, och jag visste inte hur jag skulle sätta dom. Men ska prova koppla om dom, fast de är inte lätt att veta när de är rätt, eftersom det baktände innan jag böt tändkablarna också.

Men min stora fråga är den om insugspackningen..

kanske "baktände" pga sliten rotor/fördelarlock

-den satt som en fläskläpp-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang