Vito går 10sekunder stannar svårstartad 2.3 disel

manicken
7 januari 2010 · 15 Inlägg

har bytt blocket  pågrund av lagerras vevstake  bilen startar men går bara 10sekunderi taget   går helt åkej  men bara en kort tid antagligen någåt elfel   blockering

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
8 januari 2010 · 857 Inlägg

Årsmodell? Kollat felkoder?

manicken
9 januari 2010 · 15 Inlägg

1998  har inte kollat felkoder  motorn  gick inan jag bytte blocket

masens
9 januari 2010 · 118 Inlägg

lyser glödningslampan? det kan sitta en bränslepärr på pumpen. Lyser glödningslampan hela tiden, även när bilen startar så kan det vara den som krånglar

Saab 96 "HUGO" (1975)
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
10 januari 2010 · 857 Inlägg

Är det en CDI eller en vanlig D? Motorn ska gå ändå då startspärren sitter i bilen.

Senast redigerat av g-man (10 januari 2010)

manicken
11 januari 2010 · 15 Inlägg

2.3 td

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
11 januari 2010 · 857 Inlägg

alltså ingen elektronik på motorn? Är det sån som stängs av med vakum eller el?

manicken
14 januari 2010 · 15 Inlägg

Har Lossat Ett Spridarrör  Kommer Ingent Bränsle När Jag Kör På Starten. Den Elektriska Ventilen På Pumpen. Uppnar Och Stänger Som Den Ska. Tändning På Och Av.   Finsdet Några Andra Avstängningsanordningar I Pummpen   Pumpen Föngerade Inan Demonteringen  Ingen .cdi.   Vanlig Hederlig Radpump   Nummer.  6010707601      .    Sgr787

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
14 januari 2010 · 857 Inlägg

Hur ser det ut i filtret? Suger det tomt? Var ett bra tag sen jag såg en sån på verkstan då dom börjar falla ur tiden för att komma till verkstad.. Ska försöka komma ihåg o lyssna med chefen imorrn..

bumpe Lastbilsmekaniker
14 januari 2010 · 3 878 Inlägg

Sluta yra om startspärr allihop, det står "Start Error" i displayen om det nu är något fel med det!

Börja med att fylla filtret för utan att göra det kommer den aldrig att starta.
Tvångsmata sedan inloppen på filtret med diesel från en flaska.
Lossa ett spridarrör och låt någon köra på starten samtidigt som du kontrollerar om det kommer någon diesel vid spridaren.
Troligtvis kommer det göra det efter en stund och sen så startar den om den ska när du skruvat tillbaka röret!

Jag förutsätter att pumpen är rätt timad?

Jävlas den fortfarande och du har manuell låda så bogsera en stund med växel, brukar få liv i den mest jävliga gamla diesel smile

Är det några andra problem så hör av dig, jobbar med transportbilar på auktoriserad verkstad för bilar med stjärna smile

Lycka till!

manicken
19 januari 2010 · 15 Inlägg

har nu tvångsmatat pumpen. kommer disel vid spridarröret. startar ej.  har kollat kamm-svängjul. med spärverktyg i pumpen står rätt. kann jag ha satt. pummpen ett helt varv fel. så bränsleföljden blir fel ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang