Motorproblem Ford mondeo st 220 HJÄLP!

JurgenHolmgren
7 januari 2010 · 12 Inlägg

Lite problem med min bil (ford mondeo st 220)
Idag när jag skulle starta min bil, så ville den inte tända. starade om den efter 3 försöket gick den igång.
Den gick så ojämt och hoppade efter ett tag började att lukta bensin i hytten. De har varit rätt kallt idag typ -7. Motorn lät helt annerlunda mycket dovare. körde en runda tänkte de kanske släpper. men efter ett tag tändes en lampa om att de var motor fel. Kan inget om bilar någon som har en spontan idee in vad de kan vara?
Mer än att jag måste kontakta en verkstad

Ford Mondeo ST 220 "Nuvarande åket" (2004)
norpan1
7 januari 2010 · 1 043 Inlägg

Hurdan körning hade du innan du ställde den? Korta körningar utan att varmkörning?

JurgenHolmgren
7 januari 2010 · 12 Inlägg

ja jag körde kanske en 900 m sen ställde jag den, sen stod den där hela dagen sen nu när 10 h senare så hände de här

Ford Mondeo ST 220 "Nuvarande åket" (2004)
dawwe ...has left the building...
7 januari 2010 · 4 474 Inlägg

Läs av felkoderna, skriv upp de. Radera sedan felkoderna o starta motorn på nytt, förmodligen kommer den gå "normalt", en gissning dock!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
norpan1
8 januari 2010 · 1 043 Inlägg

Starta bilen och håll den på 3000 v en stund ej mer än 30 sek, om den börjar gå riktigt så var det bara stiften som var sura.
Om det hjälper låt den vara igång tills den blir riktigt varm innan du stänger av den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang