Kärvande rattlås Golf II

falip
14 januari 2010 · 7 Inlägg

Tja, kompisen har ett problem på sin golf 2a

När han var ute och körde så dog bilen (om han fick kärringstop eller vad som hände)sen när han skulle starta om bilen så gick det inte att vrida om nyckeln alls. Det han gjorde var att knäcka rattlåset då gick det att starta bilen och köra men rattlåset hoppade i igen så fort han skulle svänga så nu står bilen likadant med rattlåset i och konstigt tändningslås, vad är det som är fel?

hellrejjser Bingolotto elller !
14 januari 2010 · 79 Inlägg

Vad som ÄR fel vet jag inte... Men vad som kan vara fel kan jag skriva i alla fall.
Kontakten bak på tändningslåset kan ha brunnit och smält ihop allt... Då sitter nyckeln fast i det läget..
Det hände en kompis ganska nyligen...

falip
14 januari 2010 · 7 Inlägg

hellrejjser skrev:
Vad som ÄR fel vet jag inte... Men vad som kan vara fel kan jag skriva i alla fall.
Kontakten bak på tändningslåset kan ha brunnit och smält ihop allt... Då sitter nyckeln fast i det läget..
Det hände en kompis ganska nyligen...

Vad gjorde kompisen då, köpte han ett nytt tändningslås?
För min kompis sa även att det hade blivit nåt skumt med elektroniken efter det som hände.

hellrejjser Bingolotto elller !
14 januari 2010 · 79 Inlägg

Det räckte att byta själva kontakten bakom tändningslåset.... Skruva ner panelen och kolla hur det ser ut runt bakom låset så ser man ganska lätt om det har smält...
Går säkert att sätta på vanliga flatstift på tändningslåset om man bara har kolla på vilken kabel som sitter var...

Berry Audi/Wv mek
15 januari 2010 · 148 Inlägg

var beredd på att el-delen till tändningslåset kan behövas också! beror på hur varmt det har blivigt, ett slitet tändnigslås (låscylinderdelen) kan också göra så att ett rattlås slår in! risken som är om man byter kontaktstycke utan att byta tändningslåset är att den nya kontakten brinner på en gång den med!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang