VW GOLF II CL 1,8i samt GOLF C "Golfy"

Här samlar jag några av mina bilar... :)
  • 18 Följare
  • 129 824 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 februari 2016
Askelius VW NÖRD
24 januari 2011 · 409 Inlägg

Tjo=) nu har det hänt lite på Golfen sen sist! har svetsat den ena skärmkanten samt fick fick hjälp av farsan att montera dit den nya tröskeln, inte klart än, den skall punktas på några fler ställen! smile testade med vanlig solfilm på bakljuset för att se hur det blev, och ok blev det så skall införskafa toningsspray.

Nya tröskeln
https://www1.garaget.org/gallery/archive/71346/1045626_f3sci7.jpg

Blir detta okej om jag tonar bara blinkersen?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/71346/1045627_345y4l.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71346/1045628_1fvd2e.jpg

Ha de gött!

//Askelius

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Exez
25 januari 2011 · 503 Inlägg

ser bra ut big_smile keep up the good work:D

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
Askelius VW NÖRD
25 januari 2011 · 409 Inlägg

Exez skrev:
ser bra ut big_smile keep up the good work:D

Thx big_smile yes skall försöka att få klart den inom snar framtid iaf ;D vad tyckte du ang bakljuset? smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
opyx
25 januari 2011 · 48 Inlägg

Kul att det rör på sig igen! :-)

Volkswagen Golf "CL" (1988)
Volkswagen Eos "2.0 FSI" (2007)
Askelius VW NÖRD
26 januari 2011 · 409 Inlägg

opyx skrev:
Kul att det rör på sig igen! :-)

Ja jag kan inte annat än hålla med big_smile btw måste få höra vad du tycker om ljuset bak, skall jag spraya på det viset jag testade att tona?? smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Askelius VW NÖRD
26 januari 2011 · 409 Inlägg

jonnielahti skrev:
blir lite sugen på en sådan nu tongue fint med ny tröskel!

Ja Golf e inte fel assåsmile är grymt sugen på att bli klar med bilen! skall nog säljas sen då jag tyvärr har lite för många bilar hmm Ja visst blev det! den andra vart intryckt av tidigare ägare och han hade lagt en stor spackelkaka över, men lite pedant som man e skulle ju givetvis detta med tröskeln fixas med smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
opyx
26 januari 2011 · 48 Inlägg

jerkan_saab skrev:

opyx skrev:
Kul att det rör på sig igen! :-)

Ja jag kan inte annat än hålla med big_smile btw måste få höra vad du tycker om ljuset bak, skall jag spraya på det viset jag testade att tona?? smile

Tycker det ser mycket bra ut! Beror iförsig på vilket stuk du vill ha på hela bilen. Hur tänker du dig att den ska se ut när du är klar?

Volkswagen Golf "CL" (1988)
Volkswagen Eos "2.0 FSI" (2007)
Askelius VW NÖRD
26 januari 2011 · 409 Inlägg

opyx skrev:

jerkan_saab skrev:

opyx skrev:
Kul att det rör på sig igen! :-)

Ja jag kan inte annat än hålla med big_smile btw måste få höra vad du tycker om ljuset bak, skall jag spraya på det viset jag testade att tona?? smile

Tycker det ser mycket bra ut! Beror iförsig på vilket stuk du vill ha på hela bilen. Hur tänker du dig att den ska se ut när du är klar?

Okej va bra! lite tvek till att inte tona backljuset, men vill ha det glaset som de e för att ha kvar effekten utav det vid backning smile igentligen är det på -86an jag skall ha detta först och främst, men det  möjligt att det kan bli så på denna med smile Det blir ett skönt original "manhattan" stuk på den wink men typ de tillbehören som fanns original till dem, så som tonade ljus, dock tonade över hela lyktan original men det får nog räcka med blinkersen smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
opyx
26 januari 2011 · 48 Inlägg

Har du nån tillbehörskatalog från den tiden? Hade varit grymt att kika på :-)

Farsan hittade för ett tag sedan en vw styling tidning från runt 97... sånt som låg och skräpade hos den lokala vw handlaren på den tiden. Jäklar vad plast och skit de försökte kränga :-)

Volkswagen Golf "CL" (1988)
Volkswagen Eos "2.0 FSI" (2007)
Askelius VW NÖRD
26 januari 2011 · 409 Inlägg

opyx skrev:
Har du nån tillbehörskatalog från den tiden? Hade varit grymt att kika på :-)

Farsan hittade för ett tag sedan en vw styling tidning från runt 97... sånt som låg och skräpade hos den lokala vw handlaren på den tiden. Jäklar vad plast och skit de försökte kränga :-)

Nej det har jag tyvärr inte sad har till SAAB men det märket är ju inte intressant för dig wink haha

Ja det hade vart riktigt kul läsning! skall nog googla lite och se om man kan hitta ngt! smile Tyckte att försäljningsbroschyrerna som finns på GTIklubben vart riktigt spännande de första gångerna man kikade i dem med big_smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Askelius VW NÖRD
27 januari 2011 · 409 Inlägg

jonnielahti skrev:
tona både back- och blinkersfältet, stilrenast så wink

Ja det är nog de, bara de att jag vill ha kvar "bra" ljus till backen, men får la kanske spraya lite mindre över glaset till backen wink

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Askelius VW NÖRD
1 februari 2011 · 409 Inlägg

Tjaaa

Nu är tröskeln färdigsvetsad!, blästrat och grundat svetsfogarna med så ev skall jag spackla det lilla som behövs och lägga på body till helgen! kommer nog bli riktigt bra wink skärmkanten e oxå färdig för att montera tillbaks skärmbreddaren big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/71346/1049924_hrz1u6.jpg


Allt för denna gång, skall se om jag hinner göra ngt mer på bilen i helgen lr inte smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
starcrossed
10 mars 2011 ·

så, nu har jag kollat igenom lite i tråden iaf.
där var lite mer o bita i på den bilen än den andra vita.
men du fixar ju detta bra! strongt jobbat!
skall bli kul att följa!

Askelius VW NÖRD
10 mars 2011 · 409 Inlägg

starcrossed skrev:
så, nu har jag kollat igenom lite i tråden iaf.
där var lite mer o bita i på den bilen än den andra vita.
men du fixar ju detta bra! strongt jobbat!
skall bli kul att följa!

Ja det kan man lugnt sagt säga haha, hade dock inte hoppat på detta nu i efterhand med facit i handen. Det har tagit allt för mkt tid och nu skall jag nog inte ens ha kvar bilen utan satsa mer på den jag kör med, aja man lär sig alltid mkt under resans gång som sagt smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
starcrossed
10 mars 2011 ·

ja du får se det så.
man lär sig mkt på att meka.
har du tur kanske du går med vinst när du säljer den iaf.
snyggingen hoppas jag du behåller. är ju smått unik

Askelius VW NÖRD
10 mars 2011 · 409 Inlägg

starcrossed skrev:
ja du får se det så.
man lär sig mkt på att meka.
har du tur kanske du går med vinst när du säljer den iaf.
snyggingen hoppas jag du behåller. är ju smått unik

Yes smile ja rent ekonomiskt kommer jag ju gå vinst om man skall se till de pengar jag lagt ned, men skall man räkna timmar, ojoj blir en dålig affär då haha! jodå den är tänkt att behållas! 5 år till sen är den veteranare!

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
starcrossed
10 mars 2011 ·

näe timmarna kan man ju inte räkna.man får va glad att man får för delar o sånt.
finfint med skattefrihet och bes vartannat år wink

Askelius VW NÖRD
10 mars 2011 · 409 Inlägg

starcrossed skrev:
näe timmarna kan man ju inte räkna.man får va glad att man får för delar o sånt.
finfint med skattefrihet och bes vartannat år wink

nej det går inte! man får se det som lärdom=) jao så jädra gött! får nog behålla bilen tills dess wink har ju en en SAAB 99a med, den är skattefri om 3 år, inte fel ;D

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
starcrossed
10 mars 2011 ·

va säger du? en 99a??....en 84 alltså? sista årsmod?
och detta säger du först nu!!!!!!!!!!!!
p0rrrrrrr ju....det får du ta mer om via PM
kul o hitta en själsfrände! wink

Askelius VW NÖRD
11 mars 2011 · 409 Inlägg

starcrossed skrev:
va säger du? en 99a??....en 84 alltså? sista årsmod?
och detta säger du först nu!!!!!!!!!!!!
p0rrrrrrr ju....det får du ta mer om via PM
kul o hitta en själsfrände! wink

jomen wink yes en FYRDÖRRARS från 1984 dessutom! ser man inte för ofta smile har bilder som jag skall lägga upp i vilket fall, du får göra en kik!

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang