2590
Sök

Backspärr

321 Inlägg
24 maj 2006
Trådstartare
Hoppas ja skriver detta i rätt forum nu.

Har funderingar på att skaffa en turbotimer till min SAAB, men som många vet så finns det backspärr på bilen vilket gör att dvs backen måste ligga i för att få ut nyckeln vilket i sej leder till problem då timerns syfte är att låta bilen gå på tomgång för nerkylning.

Så min fråga är om det finns någon som vet hur jag (om man kan) kopplar förbi denna spärr?

Mvh / Niclas
Senast redigerat av -Ncs- (24 maj 2006)

Tough ain´t...ENOUGH!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 maj 2006
hur gammal saab har du?? På de äldre modellerna så sker detta "automatiskt" med tiden... känns som om du får riva ur skiten nere vid spakstället och sen borde det gå nåt stag lr skit till nyckeln...

321 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
bumpe skrev:
hur gammal saab har du?? På de äldre modellerna så sker detta "automatiskt" med tiden... känns som om du får riva ur skiten nere vid spakstället och sen borde det gå nåt stag lr skit till nyckeln...

Står att jag har en -01a....

Tough ain´t...ENOUGH!

321 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Ingen som känner till detta ?

Tough ain´t...ENOUGH!

9 108 Inlägg
28 maj 2006
Om man stänger av bilen med backen i och tar ut nyckeln med turbotimern aktiverad så fortsätter väl motorn rulla?? Då är det väl bara att lägga i friläge efter att nyckeln är urtagen?

OBS Har aldrig testat turbotimer själv så jag har ingen aning, men det borde väl funka så?

321 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
MilleN skrev:
Om man stänger av bilen med backen i och tar ut nyckeln med turbotimern aktiverad så fortsätter väl motorn rulla?? Då är det väl bara att lägga i friläge efter att nyckeln är urtagen?

OBS Har aldrig testat turbotimer själv så jag har ingen aning, men det borde väl funka så?

Hmm, det är en teori iaf... måste kolla upp det närmre!

Mvh / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!

Avstängd
257 Inlägg
28 maj 2006
går de inte att koppla ut så du kan ha den i friläge när du tar ut nyckeln?

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 maj 2006
callook_skane skrev:

Nej det går inte att får ut backen utan nyckel. och nycklen går inte ur utan bacen i...
Men ta isär skite och kolla, det måste ju gå något stg från länkaget till nyckeln...

Avstängd
257 Inlägg
28 maj 2006
bumpe skrev:
callook_skane skrev:

Nej det går inte att får ut backen utan nyckel. och nycklen går inte ur utan bacen i...
Men ta isär skite och kolla, det måste ju gå något stg från länkaget till nyckeln...

jo de var de jag menade. bara att plocka isär de å kolla.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Sök