Éftersnack Isträff roxnäs Falun 16/1

dj_dinmamma
19 januari 2010 ·

Antihero skrev:

dj_dinmamma skrev:

Golf4Life skrev:

tycker oxå att har man inte körkort ska man inte åka på banan samtidigt som dom som har det! men så klart man ska få testa lite, men då så klart fråga andra och säga till att nu vill vi testa att köra några varv. Så alla är medvetna om vad som finns på banan!

som ja uppfatta det kom vi en bra bit bakom er sen körde ni av längre fram helt plötsligt och vi var tvungna att försöka få stopp på bilen för att inte braka rätt in i er !! släpper man gasen mitt i en kurva på "breställ" med en bil som har 4WD som min och dessutom med OT däck så ställer bilen upp sej på tvären och de är inte alls lätt att bromsa när bilen glider helt på sidan!

så lite uppsikt i backspeglar osv kan ju inte heller skada. Och de säger ja till ALLA som var där och körde. ibland kunde man ligga bakom bra länge innan den framförvarande ens såg att de var någon som ville åka om. vissa delar av banan vet ja de inte går att passera 2 bilar. Många gjorde de bra genom att blinka in till sidan för att sen släppa förbi bakom varande, så ska det fungera tycker ja! lite sunt förnuft liksom.

Banan ska tycker ja, breddas och göras några så kallade "alternativ spår" så att de som nu kör fortare kan ta en annan väg eller så.

Och de här med att bilar med OT får köra tillsammans är ju kanon! så kommer de bli framöver helt klart!
Sen max 5 varv eller vad vi kommer överens om!

det verkar som att vi kan komma överens om ett gemensamt beslut. och om det finns regler. till nästa gång så kan vi ju skriva ut lite A4 och dela ut till alla som kommer. så det inte blir tjafs igen:)

annars kan vi snacka ihop oss. en gemensam tavla alla kan läsa på kanske till nästa träff ???  cool

blir nog bra det. läste även det ovanstående och det verkar vara vettigt som alla skriver. och nu vet man lite mer hur alla vill ha det och hur det ska gå til. så det som "hände" ska inte upprepas!

LaRoos
19 januari 2010 · 230 Inlägg

Bra med regler och så, men erat snack skrämmer bort de andra som inte har något körkort, när ni börjar jämföra erfarenheter osv.
klart att dom som har haft körkort i flera år har lite mer erfarenhet men man ska inte ta för givet, att dom som inte har körkort inte kan köra på isen.
jag vågade inte köra förens alla andra hade åkt hem typ, för man hörde hur snacket gick..

Var dig själv, alla andra är upptagna!
Chevrolet Suburban "Hulken" (1990)
BMW E30 318i "Luna" (1984)
Chevyman Size matters 632" always wins...
19 januari 2010 · 69 Inlägg

Säger såhär ja, " Behandla andra som du själv vill bli behandlad " Vi gör dessa träffar för att vi ska träffas köra bil, snacka bil, träffas och ha kul... Sen om vissa är "proffs" på att sladda och vissa inte, spela roll... Vi delar med oss av våra  erfarenheter till varandra tycker ja, tipsar och trixar! smile För vi ALLA som är på banan har en gång varit nybörjare vi oxå!

Size matters 632"

Over and out!
Chevrolet Bel Air "Bitchen" (1957)
Jokern023 The Joker,
19 januari 2010 · 463 Inlägg

LaRoos skrev:
Bra med regler och så, men erat snack skrämmer bort de andra som inte har något körkort, när ni börjar jämföra erfarenheter osv.
klart att dom som har haft körkort i flera år har lite mer erfarenhet men man ska inte ta för givet, att dom som inte har körkort inte kan köra på isen.
jag vågade inte köra förens alla andra hade åkt hem typ, för man hörde hur snacket gick..

vrf vi pratar om regler och sånt är ju för alla säkerhet inte för att skrämma bort folk utan frågar man bara så är det ju lungt än att man bara åker ut och sladdar bland andra som inte är med på noterna. och dels mkt säkrare för den som inte har kortet att slippa "bry" sig så mkt om vart man har dom andra bilarna på banan och sånna små saker..

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
pippaaN
19 januari 2010 · 987 Inlägg

Jo precis, är ju inte så att vi, eller åtminstone inte jag menar att alla utan körkort kör som skit, utan bara det att dom utan körkort, BÖR ha mindre erfarenhet, och bör därför säga till dom som ska köra på banan att det är folk utan körkort ute på banan så ingen olycka sker helt i onödan. Säkerheten först!

i like it load
LaRoos
19 januari 2010 · 230 Inlägg

jo de är jätte bra att ni tänker så, å jag håller med er.
men som sagt det kan missuppfattas.. kan inte peka ut vem de var men de var någon som kläckte ur sig i lördags att den som inte har körkort ska inte få köra för de sabbar för alla de andra.

Var dig själv, alla andra är upptagna!
BMW E30 318i "Luna" (1984)
Chevrolet Suburban "Hulken" (1990)
BJonsson
19 januari 2010 · 4 074 Inlägg

Körkort eller inte,en olycka händer skit lätt varken man heter "Nisse" och är 16år utan körkort eller "Bengan" 42år och haft körkort i 24år. Nu va jag ju inte där (tack Dj_din mamma för de) så jag kan inte uttala mig om just det som hände. I övrigt håller jag med helt och hållet med övriga angående raglerna.... Ses nästa gång

Senast redigerat av BJonsson (19 januari 2010)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Antihero
19 januari 2010 · 204 Inlägg

BJonsson skrev:
Körkort eller inte,en olycka händer skit lätt varken man heter "Nisse" och är 16år utan körkort eller "Bengan" 42år och haft körkort i 24år. Nu va jag ju inte där (tack Dj_din mamma för de) så jag kan inte uttala mig om just det som hände. I övrigt håller jag med helt och hållet med övriga angående raglerna.... Ses nästa gång

Inte om du tittar på Trafiksäkerhetsverkets statistik över olyckor. 18-24 åringarna är i den övre graden mest inblandade i olyckor, också dom med dödlig utgång. Vid en situation där man måste handla snabbt och effektivt i en krissituation så handlar personer i de övre åldrarna mycket mer effektivare och oftast på "rätt" sätt.  Det är också svaret på varför du som är under 25 har högre försäkring på ditt fordon.

Men det är klart, människor i alla åldrar är ju med i olyckor men det finns alltid statistik som visar hur människor i olika åldergrupper är utsatta. En sådan statistik ljuger aldrig, det är därför som det heter att
man ALLTID lär sig något nytt och man förtjänar erfarenhet, det är inget man vinner på lotto eller föds med.

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
BJonsson
19 januari 2010 · 4 074 Inlägg

Antihero skrev:

BJonsson skrev:
Körkort eller inte,en olycka händer skit lätt varken man heter "Nisse" och är 16år utan körkort eller "Bengan" 42år och haft körkort i 24år. Nu va jag ju inte där (tack Dj_din mamma för de) så jag kan inte uttala mig om just det som hände. I övrigt håller jag med helt och hållet med övriga angående raglerna.... Ses nästa gång

Inte om du tittar på Trafiksäkerhetsverkets statistik över olyckor. 18-24 åringarna är i den övre graden mest inblandade i olyckor, också dom med dödlig utgång. Vid en situation där man måste handla snabbt och effektivt i en krissituation så handlar personer i de övre åldrarna mycket mer effektivare och oftast på "rätt" sätt.  Det är också svaret på varför du som är under 25 har högre försäkring på ditt fordon.

Men det är klart, människor i alla åldrar är ju med i olyckor men det finns alltid statistik som visar hur människor i olika åldergrupper är utsatta. En sådan statistik ljuger aldrig, det är därför som det heter att
man ALLTID lär sig något nytt och man förtjänar erfarenhet, det är inget man vinner på lotto eller föds med.

Hmm.... jag visste inte att trafiksäkerhetsverket förde statistik över olyckor på  isbelagda sjöar!? för det va väl det vi pratar om va,och det trådan handlar om? Det skiljer ju sig lite från det vanliga åkandet  på vägarna runt omkring. Man sätter ju sig inte och åker runt en slinga i stan med oti däck å plattan i mattan direkt,vilket man gör på sjön. am i right? big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
pippaaN
19 januari 2010 · 987 Inlägg

Skit samma, alla bör väl ändå förstå vad man menar, eller hur? Om ngn utan körkort ska köra ser nog dom flesta som uppenbart att man säger till så dom som inte vill åka samtidigt kan köra åt sidan, visst kan alla köra åt helvete, men OFTAST så har en utan körkort sämre koll.

i like it load
Antihero
19 januari 2010 · 204 Inlägg

BJonsson skrev:

Antihero skrev:

BJonsson skrev:
Körkort eller inte,en olycka händer skit lätt varken man heter "Nisse" och är 16år utan körkort eller "Bengan" 42år och haft körkort i 24år. Nu va jag ju inte där (tack Dj_din mamma för de) så jag kan inte uttala mig om just det som hände. I övrigt håller jag med helt och hållet med övriga angående raglerna.... Ses nästa gång

Inte om du tittar på Trafiksäkerhetsverkets statistik över olyckor. 18-24 åringarna är i den övre graden mest inblandade i olyckor, också dom med dödlig utgång. Vid en situation där man måste handla snabbt och effektivt i en krissituation så handlar personer i de övre åldrarna mycket mer effektivare och oftast på "rätt" sätt.  Det är också svaret på varför du som är under 25 har högre försäkring på ditt fordon.

Men det är klart, människor i alla åldrar är ju med i olyckor men det finns alltid statistik som visar hur människor i olika åldergrupper är utsatta. En sådan statistik ljuger aldrig, det är därför som det heter att
man ALLTID lär sig något nytt och man förtjänar erfarenhet, det är inget man vinner på lotto eller föds med.

Hmm.... jag visste inte att trafiksäkerhetsverket förde statistik över olyckor på  isbelagda sjöar!? för det va väl det vi pratar om va,och det trådan handlar om? Det skiljer ju sig lite från det vanliga åkandet  på vägarna runt omkring. Man sätter ju sig inte och åker runt en slinga i stan med oti däck å plattan i mattan direkt,vilket man gör på sjön. am i right? big_smile

Jo det gör dom faktist, dom tar upp ALLA anmälda olyckor som sker innanför sveriges gräns, finns statestik på bil,mc,båt,skoter,cykel m.m. Inte så att dom skiter i olyckorna som sker utanför vägen precis hahaha.  enda skillnaden är att när man är med bil på sjön så gäller INGA försäkringar och det skulle vara fruktansvärt tråkigt om det hände något p.g.a att en person kör in i den andra och ingen får något på försäkringen. En nära vän till mig jobbar med just dessa saker på vägverket i Borlänge.
Olycka är en olycka, spelar ingen roll hur du vrider och vänder på det. Det kommer anmälas.

Om det uppstår en okontrollerad sladd på sjön så ska man kunna veta hur man rätar upp bilen och inte kanar in i en annan bil och just därför lär man också veta vilket avstånd man bör ha och mycket annat, det har hänt förut och det kommer sannerligen hända igen. Det vi såg i lördags va en bil som vi fick gräva ut ur snödrivorna gång på gång och föraren hade inte körkort. Mig gör det inget , bra ställe att träna på men det måste ske på ett någorlunda kontrollerat sätt eller hur ? Det händer olyckor på sjön varje år och det är dom jag vill undvika i min närhet för det skapar bara skit för oss alla.

Därför tyckte jag att om man inte har körkort så är det viktig information för de andra, som sagt alla är välkomna med eller utan körkort för körningen sker på egen risk men då lär förarna runt i kring veta vilka dom har på banan, am i right  wink

Dessutom så tar en normal människa det lugnt inne i stan och på allmänna vägar och på sjön så gasar man lite extra och det är också då de oväntade sakerna och olyckorna kan hända, varför tror du t.ex det sker skoterolyckor mitt på sjön eller båtolyckor???  dom är ju mitt på sjön !?!?! för att man ser möjligheten att svina lite extra.

Senast redigerat av Antihero (19 januari 2010)

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
BJonsson
20 januari 2010 · 4 074 Inlägg

jahapp ja ja.... big_smile

YOU WHERE RIGHT I WAS WRONG...
men jag ska ändå köra från dig! tongue

Senast redigerat av BJonsson (20 januari 2010)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Antihero
20 januari 2010 · 204 Inlägg

BJonsson skrev:
jahapp ja ja.... big_smile

YOU WHERE RIGHT I WAS WRONG...
men jag ska ändå köra från dig! tongue

Om du ändå visste hur många ggr jag har fått höra det där ;-) men ack så fel man kan ha, haha

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Chevyman Size matters 632" always wins...
20 januari 2010 · 69 Inlägg

Antihero skrev:

BJonsson skrev:
jahapp ja ja.... big_smile

YOU WHERE RIGHT I WAS WRONG...
men jag ska ändå köra från dig! tongue

Om du ändå visste hur många ggr jag har fått höra det där ;-) men ack så fel man kan ha, haha

Ska vi sätta en kamera i bakrutan på din bil och filma de hela? winkwink

Over and out!
Chevrolet Bel Air "Bitchen" (1957)
Antihero
20 januari 2010 · 204 Inlägg

Chevyman skrev:

Antihero skrev:

BJonsson skrev:
jahapp ja ja.... big_smile

YOU WHERE RIGHT I WAS WRONG...
men jag ska ändå köra från dig! tongue

Om du ändå visste hur många ggr jag har fått höra det där ;-) men ack så fel man kan ha, haha

Ska vi sätta en kamera i bakrutan på din bil och filma de hela? winkwink

Ja de skulle vi kunna göra, men det börjar bli så enformigt och för att inte tala om det jävligt många sånna filmer  wink    haha

Jag behöver nya däck,mina är TOTALSLUT !!!!!!!!!!!!!!!!!   bara slirar  hmm

Men ja börjar bli jäkla sugen på en ny träff, dags och snacka ihop oss allihopa och sätta ett nytt datum, eller vad säger ni??   förslag!?!?!??!!?  någon!?!?!!?

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
golf666
20 januari 2010 · 275 Inlägg

Antihero skrev:
Jag behöver nya däck,mina är TOTALSLUT !!!!!!!!!!!!!!!!!   bara slirar  hmm

Men ja börjar bli jäkla sugen på en ny träff, dags och snacka ihop oss allihopa och sätta ett nytt datum, eller vad säger ni??   förslag!?!?!??!!?  någon!?!?!!?

http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_7 … =6&w=2

Köp den där då smile

Träff snart igen ja lätt, nu börjar min isbil bli klar oxå!
Ja är sugen nu till helgen ja wink

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
pippaaN
20 januari 2010 · 987 Inlägg

Ska iväg några och köra idag tror jag smile men en träff snart igen lär det bli!

i like it load
Ejan
20 januari 2010 · 648 Inlägg

kör nu på lördag eller söndag då :-)

Antihero
20 januari 2010 · 204 Inlägg

golf666 skrev:

Antihero skrev:
Jag behöver nya däck,mina är TOTALSLUT !!!!!!!!!!!!!!!!!   bara slirar  hmm

Men ja börjar bli jäkla sugen på en ny träff, dags och snacka ihop oss allihopa och sätta ett nytt datum, eller vad säger ni??   förslag!?!?!??!!?  någon!?!?!!?

http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_7 … =6&w=2

Köp den där då smile

Träff snart igen ja lätt, nu börjar min isbil bli klar oxå!
Ja är sugen nu till helgen ja wink

lol  Ska vi köra på lördag då ??

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Danne08a Yxa
20 januari 2010 · 100 Inlägg

skjut upp de en helg till smile då hinner ja få ihop mina bilar å kan filma smile

Passat kombi TDI 4motion -12
Skoda Octavia RS TDI -08
Volvo 360 GL -88
Passat 1.8t krutcupen bil -97
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang