Förhoppningsvis, bara helger på mig att skruva numera då jag ligger borta på jobb i norge men ska väl gå fort detta hoppas jag.
Ja elen är vell inge problem för en elektriker Hur är nirat att koppla in? kan du använda org givare och sånt?
Nej inkopplingen är nog inga problem, lättare än megasquirt.
Men inte rört bilen sen jag fick hem nira. Precis flyttat ihop med tjejen så dåligt med tid över tyvärr.
Alla original givare går att använda, dock tillkommer ju TPS, lufttempgivare och mapsensor. TPS byggde jag om till en 850 variant samtidigt med ms konverteringen så den går att använda igen. Lufttempgivare hade jag också monterat en. Men blev en kombinerad lufttemp/mapsensor nu med nira istället.
Enda som fattas innan jag kan börja koppla in det är en presstång till stiften till div kontakter till givare/spridare m.m. Var såklart restad.
Imorgon skall det skrucas! Men åker på att riva ner växellådan och montera fästet till VR-givaren för svänghjulet. Jag körde hallgivare förut, byter till vr givare nu. Och använder hallgivare som kamlägesgivare istället. så kan man köra sprutet sekventiellt senare.
Nu ryker megasquirtskiten, inte varit mer än krångel sen jag skaffade det. Hädanefter ska det inte snålas på grejer, man får vad man betalar för. Nu blir det ordentliga doningar.
Nu ryker megasquirtskiten, inte varit mer än krångel sen jag skaffade det. Hädanefter ska det inte snålas på grejer, man får vad man betalar för. Nu blir det ordentliga doningar.
vart köpte du dit Nira ifrån?
En i Säffle som är åf, 9500kr tar han. Annars ligger dom väl på 9999kr överallt? Pm om du vill ha kontaktuppgifter. Anders Blomberg heter han.
Lgspeed, xtremt m.m har ju annars.
Idag revs lådan ner och fästet till vr givaren åkte på plats. Passa på och bytte hardyskiva, lite bult m.m när grejerna ändå var nere.
Allt fungerade, hade varvtalssignal, pumpar gick, alla givare m.m fungerade. Men startade dock inte, hann inte felsöka nå värst förut men ska kolla vidare på söndag om jag har gnista ens. Ingen antyden till att den tände iaf, spridarna öppnade enligt datorn iaf.
SÅÅÅÅ mycket finare sprut att hålla på med än megasquirt kan jag ju säga även om jag inte fått start på den än.
Haha! För det första hade jag inte satt i kontakten till tändslutsteget så ingen gnista alls. Sen kom det visst fram att jag satt tändkablarna fel, trots att jag märkt upp på fördelaren vart respektive kabel skulle sitta. Poppa igång direkt sen.
Lite justering och kontroll av motor idag så kanske man får ta en första provtur nästa helg.