Hedlund - Volvo 740 Turbo, Startad med Nirat!

strandberg31
31 juli 2010 · 2 419 Inlägg

H3dlund skrev:
Orkade inte hålla mig, det sket sig direkt när jag fyllde på vatten. Nu står den utan grenrör/turbo, insug borta. Jag var så duktig så jag hade inte haft på något tätningsklet runt frostpluggarna, varenda en läckte. Köpa nya på måndag så jävlar ska det skruvas.

Fan va surt tongue när blir nästa försök då? smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
MrCarfreak Gasglad
1 augusti 2010 · 3 244 Inlägg

H3dlund skrev:
Orkade inte hålla mig, det sket sig direkt när jag fyllde på vatten. Nu står den utan grenrör/turbo, insug borta. Jag var så duktig så jag hade inte haft på något tätningsklet runt frostpluggarna, varenda en läckte. Köpa nya på måndag så jävlar ska det skruvas.

Det är normalt att frostpluggarna läcker lite innan motorn blivit varm och pluggarna expanderat in sig smile
När motorn är varm så knackar man försiktigt in dem lite till, sedan sitter de som berget när motorn svalnat :p

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
H3dlund Med lem
1 augusti 2010 · 1 127 Inlägg

strandberg31 skrev:
Fan va surt tongue när blir nästa försök då? smile

Jaru får se, så fort jag hinner med. tongue


MrCarfreak skrev:

H3dlund skrev:
Orkade inte hålla mig, det sket sig direkt när jag fyllde på vatten. Nu står den utan grenrör/turbo, insug borta. Jag var så duktig så jag hade inte haft på något tätningsklet runt frostpluggarna, varenda en läckte. Köpa nya på måndag så jävlar ska det skruvas.

Det är normalt att frostpluggarna läcker lite innan motorn blivit varm och pluggarna expanderat in sig smile
När motorn är varm så knackar man försiktigt in dem lite till, sedan sitter de som berget när motorn svalnat :p

Haha aja nu är varenda plugg ur, köper nya imorgon. Och dessa SKA LIMMAS denna gång. roll

Bompeman
1 augusti 2010 · 679 Inlägg

Det är nära nu , vill se provstart wink

steifan DR!FTT3KN!K3R
1 augusti 2010 · 10 427 Inlägg

Ja dom där "frost"/expansionspluggarna är ena riktiga bovar tycker jag.
Speciellt om en ger upp efter 22år.. tongue Vad använde du för att knacka
fast dem med?

H3dlund Med lem
1 augusti 2010 · 1 127 Inlägg

steifan skrev:
Ja dom där "frost"/expansionspluggarna är ena riktiga bovar tycker jag.
Speciellt om en ger upp efter 22år.. tongue Vad använde du för att knacka
fast dem med?

Bara en vanlig hylsa som passade bra i pluggen.

H3dlund Med lem
6 augusti 2010 · 1 127 Inlägg

Kopplade i datorn och mixtra lite igår, allt funkar utom vattentempgivaren och jag får ingen varvtalssignal. Dock har jag nog kopplat nått lite galet.

Vattentempgivaren visa konstant 82 grader, kabeln som i härvan skall komma från hallgivaren har konstant 12v. Haha och jag matar den med 5v. Så lär ha skiftat 2 kablar i min snabbkontakt jag gjorde.

H3dlund Med lem
6 augusti 2010 · 1 127 Inlägg

Blää får ingen varvtalssignal, måste skaffa ny hallgivare. sad Och ligger borta på jobb mån-tors, inge flyt inte..

H3dlund Med lem
8 augusti 2010 · 1 127 Inlägg

Jävla krångel.

Bytt hallgivare och satt dit rätt kontakt till den som jag hade fel nu, efter en jävla massa krångel funkar allting. Krånglade lite innan jag fick tändning men det funkar nu.

Dock är nog min tändinställning helt åt helvete, motorn motar ibland när jag kör runt den på startmotorn. Smäller till när man vrider av startmotorn. Och kolla tändning på en b230 är ju fan stört omöjligt, hur ska man komma åt och se något bakpå där?  tongue "Bara" få till det så lär den ju hoppa igång..

_740tic
8 augusti 2010 · 224 Inlägg

Du kör på megasquirt va?
Prova å flytta tändningen i datorn
Gå in på Spark-Spark settings-Trigger angle å ställ den på runt 35

enbergg
9 augusti 2010 · 139 Inlägg

inte dåligt, grymt projekt!

Om603 Turbo!
H3dlund Med lem
12 augusti 2010 · 1 127 Inlägg

Fick allt igång den förut, men den var lite småkinkig och hålla igång. Ska ta nya tag imorrn, inte ätit sen frukosten imorse.

strandberg31
15 augusti 2010 · 2 419 Inlägg

Hur går det? väntar ju med spänning på uppstart wink

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
_740tic
15 augusti 2010 · 224 Inlägg

får du tet så han går än?

H3dlund Med lem
30 augusti 2010 · 1 127 Inlägg

Äntligen Hittat Felet. big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

Jag och joH900 felsökte lite idag.

Jag var bergsäker något var fel på min mapp jag knåpat ihop i datorn, men fått den kollad av annat folk och det var inget fel. Felsökt tamejfan allt utöver motorn och inga fel som ska göra att den inte startar.

Dock har jag inte kollat så den verkligen fick soppa, den hade ju trots allt hoppat igång tidigare. roll Tog loss fuelrailen och primade pumparna, vafan? Spridarna spritsade knappt så fingret blev fuktigt. Tog loss bränsleledningen och det kom bränsle fram men inte värst mycket. Tog bort det på hans saab och jämförde, det forsade ju fram soppa!

Tog loss matarledningen som kommer från tanken till huvudpumpen, ahaaaa! Ingen soppa kommer fram till huvudpumpen.

Satte på en slang på huvudpumpen ner i en flaska med bensin, vred om och bilen startade direkt. cool Så imorrn ska pumpen i tanken undersökas, skumt bara för den surrar och går. Bygger catchtank på samma gång så blire snart åka av. smile

_740tic
30 augusti 2010 · 224 Inlägg

Gött å ha hittat ett fel, lycka te å film vill vi se sen

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
30 augusti 2010 · 2 100 Inlägg

Härligt! big_smile

Tja!
Wiechert tysk.
30 augusti 2010 · 592 Inlägg

Gott!

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
MasterDevil MarcusHansson
8 september 2010 · 763 Inlägg

Mycket fint bygge :smile Grattis till starten med smile

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!
Skoda Octavia 4x4 2,0 TDI "Hit.Å.Dit" (2007)
H3dlund Med lem
8 september 2010 · 1 127 Inlägg

Felet med pumpen fann jag direkt förresten. Går ju en rörbit ner till pumpen, mellan röret och pumpen sitter en slang. Långt snitt i den var det.

Nu är det ihop igen, dock väntar jag på en catchtank innan jag kan börja grovmappa. Xtremt.se var ju inte direkt snabbast i världen på att skicka grejer. sad Passat på att byggt avgassystem så länge.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang