2259
Sök

Angående: karavanåkning till elmia iår, avgång kl 11 ?

Larmtekniker
307 Inlägg
18 februari 2010
Tror tyvärr ni får räkna med att snön ligger kvar under elmia i år om det inte plötsligt börjar regna och bli plusgrader, s15 kommer köras med vinterhjul dit, kommer bli spännande smile

/ Wången

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
19 februari 2010
17 st hittils.. mer ska vi ju vara! Kom igen.. vi måste börja rekrytera folk lite på något vis. Tror inte alla tittar i denna tråd direkt wink

Ta och skriv ett inlägg till de som bor i Göteborg/Borås/Alingsås etc. Om alla 17 rekryterar några personer från "Medlemssidor" / Senast inloggade medlemmarna så lär vi vara uppe i 100 pers snart. Vem vill inte det?

Streetrace is not a crime
112 Inlägg
19 februari 2010
CrazyRide skrev:
17 st hittils.. mer ska vi ju vara! Kom igen.. vi måste börja rekrytera folk lite på något vis. Tror inte alla tittar i denna tråd direkt wink

Ta och skriv ett inlägg till de som bor i Göteborg/Borås/Alingsås etc. Om alla 17 rekryterar några personer från "Medlemssidor" / Senast inloggade medlemmarna så lär vi vara uppe i 100 pers snart. Vem vill inte det?

men det kommer att komma fler bara ingen som vill skriva i tråden, om du ser så är det 6 tusen som läst tråden roll

161 Inlägg
19 februari 2010
Det kommer nog att anmäla sig fler, e ju ett bra tag kvar smile, bara snön försvinner så kommer nog folket fram smile

De som inte dödar-härdar !SCANIA TRUCKS IS THE SHIET

***Inte som alla andra ***
17 Inlägg
19 februari 2010
jag är ju anmäld men ej med på listan..

Lower the vw til it won't roll then raise it 1/4"

502 Inlägg
19 februari 2010
patrik__ skrev:

Det är fler en du som har anmält sig men inte är med på listan...neutral

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

161 Inlägg
19 februari 2010
Vart ser man denna listan då, e inte så hajj på detta me internet juh smile

241 Inlägg
19 februari 2010
BIG-DADDY skrev:
Vart ser man denna listan då, e inte så hajj på detta me internet juh smile

På första sidan i tråden.. Klicka på nr 1

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
19 februari 2010
Jag e på vilken tid de än blir. Jag hoppas me på snöfritt så man kan köra me riktiga fälgar big_smile

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

102 Inlägg
19 februari 2010
klarrre skrev:
patrik__ skrev:

Det är fler en du som har anmält sig men inte är med på listan...neutral

Skriv ett pm till rick88 med nick namn bil och vart ni e från så ska du se att du kommer så stå med innom kort.
All info står på första sidan som det.

117 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Jag har haft så mycket att göra, men skicka pm till mig så kommer ni med jag lovar så fort jag har tid smile

MVH // Rickard Karlsson

117 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Nu tror jag alla som skickat pm till mig är med på listan, hojjta till om de e någon jag glömt smile

Mvh // Rickard Karlsson

1 101 Inlägg
20 februari 2010
Rick88 skrev:
Nu tror jag alla som skickat pm till mig är med på listan, hojjta till om de e någon jag glömt smile

Mvh // Rickard Karlsson

Gött cool

Nu får man bara be lite extra till vädergudarna så att man kan åka utan vintersulor wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

161 Inlägg
20 februari 2010
Klart de blir sommar väder smile

117 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Ja annars vette fan om jag har ngn lust att åka med alltså vill ju åka evo ! big_smile

392 Inlägg
20 februari 2010
Va säger mr blå om det är enbart snö på grässet osv men fritt på vägarna? Är det endå vinterväglag? =P

102 Inlägg
20 februari 2010
striper skrev:
Va säger mr blå om det är enbart snö på grässet osv men fritt på vägarna? Är det endå vinterväglag? =P

det e la till sista mars det e lag? e det snö i april e det la fritt fram med sommar däck?

men lungn bara pojkar och flickor det ska vara tort ute:P måste ju synas när däcken ryker:P

1 101 Inlägg
20 februari 2010
Är det snö å is etc så måste man fortfarande ha vinterdäck spelar ingen roll när på året det är.

Tror iaf det var så xD

www.nogs.se
200a Projektet

102 Inlägg
20 februari 2010
Vid vinterväglag under perioden 1 december–31 mars ska mönsterdjupet vara minst 3 mm på däck till personbilar klass I, lätta lastbilar, lätta bussar och personbil klass II med en totalvikt av högst 3,5 ton samt släpvagnar som dras av dessa fordon.

Lastbil, buss och personbil klass II med en totalvikt över 3,5 ton ska ha däck med ett mönsterdjup på minst 5 mm vid vinterväglag under perioden 1 december till och med 31 mars. Kravet gäller för samtliga däck på dessa fordon. Kravet gäller inte för tillkopplade släpfordon.

läst på lite nu och tolkar det som efter första april får man köra sommar sulor även vid vinterväglag.
dock 31 mars måste man ha vinter däck vid vinter väg lag

all info ni behöver fins på denna sidan.
http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fo … interdack/

ps inga onödiga risker med sommar sulor så nån glider in i rumpan på nån annan och det blir krockar bara för att det e lagligt.

1 101 Inlägg
21 februari 2010
äh sålänge det är några + ute å tort så borde det vara lugnt wink

www.nogs.se
200a Projektet

Sök